Bukefalos 28 år!

Hingskatalog

Q

QQQ

Någon som kollat den nya hingstkatalogen för Quarters ?? :D
Tyckte själv att det var en efterlängtad grej, kul att titta runt på hingstar vi har i Sverige.
Man kan i lugn och ro kolla in dem och deras exteriör, poäng och tävlingsmeriter.
Har ändrat uppfattning en del efter att ha tittat ordentligt i den. Kul att få läsa deras verbala exteriörbedömning.
 
Japp! :)
Inhandlade bums ett ex!!
Men tycker att det är synd att inte ALLA hingstar var med, saknade några , bla bad Like I Wanna Be , Colonels Fella mfl....
Man får hoppas att de är med nästa gång? För detta lär väl bli en återkommande publikation hoppas jag!
 
Tackar för detta :D
Detta har varit en dröm i flera år att kunna genomföra, men har inte kunna göra det själv.
Så efter många turer kommer Emma som ett skänk från ovan :D
Givetvis vill vi också ha med "alla" hingstar, och alla får erbjudandet :idea:
Det finns fler som saknas och som vi hoppas kommer med nästa år. För javisst blir det en fortsättning :D

Men det bygger ju också på att det finns ett behov i landet för dessa kataloger. ;)

Välbekomme
Monke :)
 
Ide´n är god, för att inte säga strålande, fast hrm, det där med stavning verkar vara ett kapitel för sig... hoppas ingen räknar stavfelen. Är det någon annons som är övh är
rättstavad? Står i ett stall med bara halvblodsfolk och tyvärr, tyvärr kommer jag inte att visa dem katalogen. Vill inte höra dem gnälla, som enda westernmänniska får jag höra så himla mycket ändå. Halvblodsfolket har ju sedan många år sin katalog och den är ju enligt samma modell, men utan alla dessa fel.
Betäckning och veterinär verkar vara svåra ord. Ledsen för att vara negativ, men tyvärr är det sant och det var fasiken vad många fula quarters det finns. Hade ingen aning om alla dessa hingstar.
C
 
Ledsen att du ser så mycket negativt med den, själv tycker jag att den är fin men jag är ju part i målet. :cool:

Vad gäller fula hingstar så kan jag inte uttala mig i ämmnet utan det är ju upp till var och en att bedömma.
Men då har ju katalogen fyllt ett syfte, du har kunnat sålla agnarna från vetet dvs i de fall du kunnat utläsa vad som står under bilderna :smirk:

Det är ju upp till vara och en att bedöma om man tycker om en hingst eller ej och smaken är ju som bekant delad :idea:

Du får gärna maila mig privat, jag vet inte hur du fått tag i katalogen men har du fått den hemskickad finns min adress på bifogat papper.

Vill du inte visa katalogen på grund av stavfelen eller på grund av enligt din åsikt "alla fula hingstar" :confused:
Jag tänker inte här, försöka förklara eller ursäkta de eventuella fel som finns i katalogen. :smirk:

Monke :)
 
Hej!
Vill inte vara negativ, då ide´n är bra och jag är jätteglad att någon gjort det ni gjort, men helt ärligt så tänker jag inte visa den just på grund av alla fel. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig utan att det låter taskigt, men om vi börjar med det positiva :_) Så är formatet bra, en hel del fina hingstar och så, men jämför man med halvblodskatalogen ( vilket mina stallkamrater kommer att göra) så lämnar den mycket övrigt att önska. Sorry.
Stavfelen är ju grova och kommer igen på varje annons. Kolla så får du se. Jag tror inte vi hittade en annons utan fel. Nu vet jag ju inte om det är du som skrivit så risken är väl stor att jag trampar i klaveret ordentligt, men jag och min kompis ( som var den som gav mig katalogen) skojade om att den som gjort detta måste ha varit ordblind. Det ser ( usch och fy och förlåt) inte speciellt proffsigt ut. Därför kommer jag inte att visa den. Jag får hela tiden försvara min sport ändå, är i min ände av världen ganska ensam om att älska westernridningen. Här är den allmäna uppfattningen att western är såndant som de som misslyckats med all annan ridning ägnar sig åt. Vi som sysslar med westernridning flänger för övrigt mest runt i skogen och ropar iiiiaaah och svingar ett lasso, övernattar ute i skogen och kommer tillbaka med skäggstubb efter en vecka. Vill ju helst ändra på den attityden och försöker alltid vänligt förklara hur mycket mer westernridningen är och försöker alltiv visa det positiva.
De fula hingstarna var väl mest en förvånad kommentar, eftersom det var så många som jag inte ens hade en aning om att de fanns och som hade typ 31 poäng på premieringen. Hur många i halvblodsvärlden hade övh annonserat ut en hingst med de premieringspoängen om den inte hade fruktansvärt bra tävlingsmeriter och/eller blåblodig stam.
Hoppas jag har förklarat mig tillräckligt tydligt utan att du bara tycker jag är negativ.
C
 
Ok :)
Vad gäller stavfelen så är det bla."betäckningsvgift", som en del av en mall. Dvs. man ha gjort en mall som sedan används till alla annonser. Blir överskrifterna fel i mallen blir dom givetvis det i hela katalogen. :eek:

Givetvis är det tråkigt att det blir stavfel och till nästa katalog kommer vi att ha mer tid att korrekturläsa och förhoppningsvis korrigera felen då. :)
Vad gäller de hingstar som är med i katalogen är inte det något vi styr över :smirk:
Vi kan inte bara ta med "snygga" hingstar :angel:
Eller för den delen hingstar med en viss poäng (ett system som ju definitivt kan ifrågasättas) :crazy:

Jag rör mig också ofta bland "Engelsk folk" men jag upplever att dom är positiva och nyfikna. Jämt en massa frågor om både ditten och datten men aldrig dumma ;)

Det är klart att det hörs en del giftiga kommentarer när vi håller till i de stora sammanhangen, men låt dom göra det då, vad gör det. Vi tycker ju att dom gör korkade saker också, men det innebär ju inte att man har olika värde eller rättigheter. ;)
Det finns en ofantlig massa fula halvblod också, även hingstar. :smirk: :angel:

Katalogen är en del av avelsarbetet som jag ser det. :idea:

Hittills har det räckt att man har en Quarter för att kunna ta hutlöst betalt för djuret. Ju fler vi får in i landet, desto större blir konkurrensen och också möjligheten att aktivt välja en "bra" häst utifrån "sina" kriterier. :idea:

Monke :)
 
Hur får man tag på ett ex av katalogen? Vad kostar den? Finns det för painthingstar också?
 
Det finns ingen för Painthingstar i år men det blir en samlad nästa år med Quarter, Paint och Appalosa.

Monke :)
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 804
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: MissFideli
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 463
Senast: zarmino
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 848
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp