Bukefalos 28 år!

Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

H

Half moon

Har ni bestämt vilken hingst ni ska använda er av 2009?
Vilken/vilka funderar ni på att använda till era ston?
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Vi skulle använt "Todden" men nu vete tusen. Han är inte godkänd, utan "hemma-hingst" så det blir väl att invänta EU/SJV/statens ev. nya lag. Annars vet jag inte, står stilla i huvudet eftersom vi skulle ha egen hingst på stona i år och vi inte funderat på några andra egentligen..........
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Vem är Todden?

Själv har jag ingen aning... Vår ena märr står ju fortfarande hos den som lånar henne och det var väl meningen att vi skulle betäcka med hennes hingst, men det vet man ju inte om man får längre.

Annars har jag funderingar på:

Victory Party Har träffat flera av hans avkommor och tycker det är riktigt fina hästar. Att han blivit billig det här året förstår jag egentligen inte.

Smok´n Lantern Har ju jobbat med många av hans första avkommor och de hade ofta otrolig kapacitet men fick ingen riktig tid vid inkörningen. Nu verkar det som att de kommit ikapp, och med tanke på vad han kostar och att de verkar säljas för betydligt mer...

Tap In Samma där, riktig lågprishingst som man verkar kunna få betalt för. Jag har ju dock en Tap In - valack som ridhäst och storleken skrämmer mig lite där.

Gidde Palema mest för Gidde-bonusen. Det är en fin hingst också tycker jag. Ska jag behålla avkomman kan jag tänka mig honom.

Rydens Sensation Har en uppfödning som jag leasar tillbaka nu av Remiracle här på buke som jag är mycket nöjd med. Vet dock inte om han stannar i Sverige i år.

Adams Hall Snygg häst... och Gidde bonus...

Juliano Star Är nog en av mina favorithingstar.

Det troliga är väl att om vi betäcker någon i år så blir det en billighetshingst för under 15. Vi har som det ser ut nu tre ston och det blir ju en del pengar ändå plus att jag vill spara lite för att kunna ta en lite dyrare hingst på mitt arga, svarta sto om ett par år.
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Har ni bestämt vilken hingst ni ska använda er av 2009?
Vilken/vilka funderar ni på att använda till era ston?



Vi har funderingarna på Gidde Palema eller Express Lavec får se vad det blir...
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

OM jag skulle få betäcka Alice så är jag sugen på Tap In el Home Alone.

Hommie för att han är en stabil kille.

Tap In för ja.. aggo vs aggo = toppen bra? :angel: Får onda ögat av finn pajsar'n till sambo när jag drömmer iväg om Tap In på Alice :rofl:
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Nu ska vi ju inte betäcka i vår men tankarna har funnits på Good as Gold. Kollade nu och inaveln blir 13,4 %, mycket på Super Bowl...är det för mycket?

Annars är det en liten dröm för maken att få en föling efter Adams Hall !
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Funderar själv på Victory Party eller Home Alone
Blev väldigt förvånad över Victory Partys levade föl,avg att den gått ner så mycket(Prisvärd?)..
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Hade jag haft ett sto att betäcka och det hade passat in någolunda hade jag velat ha up front larry tror jag.
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Riktat till tinafinis

Ska du inte betäcka den som kastade efter "Musse" ? Har jag missat något och gör helt bort mig nu.... igen ?
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Riktat till tinafinis

Ska du inte betäcka den som kastade efter "Musse" ? Har jag missat något och gör helt bort mig nu.... igen ?
Det går nog inte... Vetrinären trodde det alla fall + att jag inte vill, inte med henne.
Det blev sådana komplikationer.
Nu upplever jag att hennes psyke blivit sämre också. Tycker hon blivit väldigt stirrig och nervös. Fast det kan bero på att ettåringen är det stabila psyket själv.
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

kl

Fick just förslag från delägarna till märren om Mythical Lindy. Vem f** är Mythical Lindy, tänkte jag och kliade mig i huvudet. Ska det vara nåt det? Vad vet ni andra? Är inte det ännu ett sånt där inavlat blötdjur med dåliga nerver och krokiga ben som bara klarat två tävlingssäsonger over there?
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Tack, det hade jag sett. Men sån där reklam är ju alltid så vinklad. Varenda hingst verkar ju strålande, fantastiskt underbar...
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Jag saknar verkligen en "utseendebeskrivning" i reklamen...

Speciellt om de bara visar en bild på hingst-skrället i trav. :idea:
 
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Det här med avel har ju blivit ett enda lotteri.

Och det kvittar ju vilken hingst man tar, det går ju ändå inte att sälja avkommorna. Då kan man väl lika väl ta en hingst som redan har visat sig bra i avel istället för att springa efter 4-åringar som gör sitt första år i avel.

/Butter idag

P.S. Tror ni det är kul att ha fölsto tillsammans med mig..? Ds
 
Senast ändrad:
Sv: Hingst 09 vilka funderar ni på att använda?

Nu fattar jag inte vad du menar?

Så här är exteriörbeskrivningen:

Exteriör beskrivning: Medelstor lågställd hingst med uttrycksfullt huvud. Något kort hals. Omarkerad manke.
Djup i bålen. Branta bogar. Sluttande osymetriskt välmusklat kors. Långa kotben fram.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 800
  • Artikel
Hästnyheter Hingstar med egna tävlingsprestationer på toppnivå saknas i listan över de mest använda avelshingstarna i Sverige i dag. Det behöver...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 545
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp