Hingsten Angaard

alice

Trådstartare
Hej alla stamkunniga!

Jag vill veta lite om hingsten Angaard. Vad ger han för avkommor? Meriter hos honom + ev avkommor. Bilder på honom? Berätta allt ni vet!

//Alice - vilse i "stam-djungeln"
 
Angard 912
Född 1991 i Tyskland, importerad hit 1995, såld och exporterad till Finland 1999.
Svart med bläs och 4 vita ben, 167 cm, Premierad AB
Hannoveranare
Bild och stam finns Här (sök på Angard)
Har tävlat i Grand Prix Dressyr och hoppat på 1.30-nivåer.
Användes i svensk avel från 1996 (vet inte om han betäckte året han såldes till Finland).
Vet om en unge, som jag såg som föl - hur han är som stor (fölisen är numer 6, nästan 7 år), vet jag tyvärr inte.
 
Jag har ett sto efter Angard. Hon blir sju nästa år och är helt ubderbar. Vi kvalade till breeders i år men valde att inte starta i finalen eftersom hon inte är 100% ig i msv ännu. Angard själv bor i Finland och rids av Elisabeth "Ettan" Ehernroht eller hur det nu stavas. Hon var på flyinge ett tag förut och är därav även känd i Sverige. Angard tävlade i Globen för två år sedan och förra året var han oxå anmäld, men kom inte till start då han hade en hovspricka som krånglade.
 
Tack för upplysningarna!

Jag hittade inte honom på den sidan du länkade till. Han fanns inte med i registret stod det. :confused:

//Alice
 

Liknande trådar

Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Lovisa.E
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 407
Senast: sorbifolia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp