Hingsttips till sto e Belamour

Dressyren

Trådstartare
Behöver lite tips och hjälp med hingstförslag till mitt sto inför nästa säsong. Lite tidigt ute, men jag vill vara väl förberedd och ha tid att fundera :)

Söker främst en hingst som lämnar stabila avkommor i temperamentet. Mitt sto är lugn och trygg, och det vill jag helst att avkomman också ska vara. Alltså ingen hetsporre ;)

Hon har ingen bra skritt då den tenderar att bli spansk då hon spänner sig. Trav och galopp är mycket bättre. Mitt sto är ca 160 cm i mankhöjd men växer nog några cm till. Önskvärt är att iallafall inte få en mindre avkomma, men inte heller en bjässe.

http://www.blup.se/sv-SE/horses/227481-damour-swb
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 279
Senast: Liizette
·
Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir...
2
Svar
31
· Visningar
5 496
Senast: ann80
·
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
S
  • Låst
Avel Nu kommer jag med ännu ett inlägg, tänkte fråga helt enkelt vad ni skulle kunna rekomendera för hingst till mitt sto, behöver tips och...
Svar
4
· Visningar
1 286
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp