Hiss och diss del 5

1712737981256.png


Diss. Inte DISS, men diss. Främst dissar jag den för att den är så inihoppsan söt, precis som i princip all annan smaksatt yoghurt i det här landet. Jag blir TOKIG på att det inte verkar finnas något mellanting mellan "helt utan smak" och "söt så att tänderna hoppar ur munnen" i det här landet, om det så gäller yoghurt eller smaksatt dryck eller godis/choklad/kakor. Mineralvatten är ett annat exempel - glöm de diskreta, naturliga fruksmakerna som återfinns i t.ex. Ramlösa - här ska det tillsättas både smakämnen, sötningsämnen och eventuellt, om man har tur, en gnutta frukt, innan det kan lanseras som "flavoured water". Baslinjen för söta saker är liksom så extremt söt, och det gör lite ont i själen när jag tänker på vad det (förmodligen) har för effekt på folkhälsan.
 
Skärmklipp.PNG


hiss

Nu kunde då inte jag heller hålla mig utan när jag ändå behövde hämta ut en medicin passade jag på att även beställa denna från Apotea.

Hela boxen är totalt 125g och i den ligger fem små plastpåsar med två rullar i varje. Lite onödigt mycket emballage kan man tycka.

Jag visste inte att dessa var glutenfria förrän det påpekades här, jag misstänker att det bidrar till den lite annorlunda konsistensen, det är dock inget negativt i det här fallet. Jag har nog aldrig ätit glutenfria kakor/kex/bröd men har hört från flera källor att det är rätt kasst, liksom torrt eller trist. Dessa rullarna ser ut som bark, tänk en kanelstång fast "stängd", skalet är ganska hårt för att vara ett kex men jag tycker det var trevligt.

De smakar MYCKET kokos, god kokos. Jag gillar också att det är en ordentlig kräm istället för flingor. Ni vet när man äter en Bounty och så är det så satans krämigt och gott och sen sitter man med det där torra smulet i käften som aldrig försvinner och inte smakar nåt och man inte vet om man ska svälja för att sedan hosta för det fastnar i halsen eller bara spotta ut? Det slipper man här.

Väldigt goda men 67 kr för 125g är verkligen i överkant och drar ner betyget, jag kommer nog inte köpa dessa igen.
 
IMG_0626.jpeg

Hiss!
God mörk choklad, inte alls bitter. Mer hint av björnbär än av ingefära tycker jag. Har testat andra sorter med betydligt mer framträdande smaker, vilket jag kanske egentligen föredrar. Men jag föredrar också pris på 32kr framför 46kr 😉

God i alla fall och balans mellan smakerna!
 
”Prime Energy strawberry watermelon” då affären inte hade vad jag ville ha och dessa äntligen var på rea :D Inte äckligt men inget nytt eller speciellt.
Visa bifogad fil 142743
Den vill jag nog dissa. Fick en i Smakbox, köper aldrig sånt själv och tur är väl det eftersom den var rätt menlös i smaken i början och sedan efter ett tag mest blev äcklig och sötsliskig. Dock fick jag i flaska så det är väl vad jag förstått av mina barn inte en energidryck?

Jag vägrar energidrycker så kanske lurade de mig! :rofl:
 
HISS! Äntligen en Ben & Jerrys som inte innehåller jordnötssmör eller choklad! Kanel, kanel!
Den är inte på långa vägar lika god som Cinnamon Bun var och alldeles för söt som alltid med det här märket, men god ändå. :heart
Visa bifogad fil 143077
Ja vad är det med dem och sina jordnötter? I alla?? Hittar få utan, och de utan verkar vara mörk choklad och lite trist. Fanns det inte ett gäng sorter förr eller kikar jag i fel butik? Köper aldrig sådan pga detta men får ibland i Smakbox och gillar själva glassen men som hasselnöt- och jordnötsallergiker går den liksom ofta bort.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Visa bifogad fil 143100

Diss. Inte DISS, men diss. Främst dissar jag den för att den är så inihoppsan söt, precis som i princip all annan smaksatt yoghurt i det här landet. Jag blir TOKIG på att det inte verkar finnas något mellanting mellan "helt utan smak" och "söt så att tänderna hoppar ur munnen" i det här landet, om det så gäller yoghurt eller smaksatt dryck eller godis/choklad/kakor. Mineralvatten är ett annat exempel - glöm de diskreta, naturliga fruksmakerna som återfinns i t.ex. Ramlösa - här ska det tillsättas både smakämnen, sötningsämnen och eventuellt, om man har tur, en gnutta frukt, innan det kan lanseras som "flavoured water". Baslinjen för söta saker är liksom så extremt söt, och det gör lite ont i själen när jag tänker på vad det (förmodligen) har för effekt på folkhälsan.
Man kan förstå varför sockerpolisen Jamie oliver reagerar med andra ord.
 
Den vill jag nog dissa. Fick en i Smakbox, köper aldrig sånt själv och tur är väl det eftersom den var rätt menlös i smaken i början och sedan efter ett tag mest blev äcklig och sötsliskig. Dock fick jag i flaska så det är väl vad jag förstått av mina barn inte en energidryck?

Jag vägrar energidrycker så kanske lurade de mig! :rofl:
Den i större flaska är någon form av "uppfriskande dryck utan koffein" så du klarade dig från bus :D
Jag har även provat deras Blue Raspberry där det iaf kändes som något nytt i smakväg men fortfarande inte värt fullt pris eller speciellt beroendeframkallande hehe
 
Jag verkar jobba hårt på att testa energidrycker då de alltid kommer i grupp :D :o
Inte heller är jag så värst ambitiöst med utvärderingen heller då det brukar antagligen vara YES eller meh.
Nocco på bild ovan med jordgubb/rabarber är helt ok.
Red Bull fläder/curuba (Bananpassionsfrukt) smakar fläder vilket är helt okej, ingen aning om hur curuba smakar.


Någon som hunnit hitta Latitude 65s nya, tror det är hallon? :D
 
Den i större flaska är någon form av "uppfriskande dryck utan koffein" så du klarade dig från bus :D
Jag har även provat deras Blue Raspberry där det iaf kändes som något nytt i smakväg men fortfarande inte värt fullt pris eller speciellt beroendeframkallande hehe
Vilken tur :D

Barnen har också sagt att de inte är värda det priset, ok i smak, med andra ord inte odrickbara, men inte till det priset, då köper man något betydligt godare, säger de.
 
20240414_202018.jpg
en fet HISS. Både söt och syrlig på samma gång. Riktigt kall så är den grymt god, tyvärr. Dom brukar vara rätt dyra om man inte köper ur fabriksbutiken och jag är inte bekväm med att gå dit av vissa anledningar. Så jag får väl gå och hoppas på såna här med kort datum.
 
Ja vad är det med dem och sina jordnötter? I alla?? Hittar få utan, och de utan verkar vara mörk choklad och lite trist. Fanns det inte ett gäng sorter förr eller kikar jag i fel butik? Köper aldrig sådan pga detta men får ibland i Smakbox och gillar själva glassen men som hasselnöt- och jordnötsallergiker går den liksom ofta bort.
Jag är övertygad om att det för några år sedan fanns även frukt och bärsmaker, men de har försvunnit. Tycker detsamma händer med andra glassmärken.
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
204 196
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
208 081
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp