Bukefalos 28 år!

HJÄLP! horsemanship gymnasium?

M

moontje

Testar igen här vid NH människorna :idea:

Jag går i 9:an och ska snart söka till gymnasium..
Jag skulle vilja gå nått hästgymnasium där dom sysslar med horsemanship.. Men jag hittar INGENTING!
Vet någon om nått gymnasium där dom håller på med horsemanship? snälla svara isåfall! :D
 
Sv: HJÄLP! horsemanship gymnasium?

Jag läste i hästfocus om Naturbruksgymnasiet Nuntorp utanför Vänersborg. Där verkar de hålla på med nh. När man är klar blir man hästpedagog.

Kolla upp om det kan vara intressant! :) Verkar vara det första hästgymnasiet som inriktar sig på vad som bl.a. stod: lastning, fånga hästen i hagen, aggressivitet, rädsla.
 
Sv: HJÄLP! horsemanship gymnasium?

Okej tack, är lite förvirrad då vissa säger att det är gymnasieutbildning och andra att det är vuxenutbildning :confused:
Men får ringa dit efter jul, om ingen annan här på buke vet mer :p
 
Sv: HJÄLP! horsemanship gymnasium?

Vet tyvärr inte heller något men jag är också intresserad av att gå på nh-gymnasie (eller likvärdigt) om det finns. Jag går i 9:an nu, du också eller?
Jag har också hört om typ "hästpsykologi" i Nuntorp, men då har jag också läst att det var en liksom utbildning, och att man skulle vara minst 20 eller något.. Kanske har ändrats? Låter ju lovande i så fall! :idea:

Men jag säger till om jag hittar något annat! :)

//Sunniva
 
Sv: HJÄLP! horsemanship gymnasium?

Okej tack, är lite förvirrad då vissa säger att det är gymnasieutbildning och andra att det är vuxenutbildning :confused:
Men får ringa dit efter jul, om ingen annan här på buke vet mer :p

Det är en vuxenutbildning, men dom lär ha samma inriktning på gymnasiedelen med häst.
När du är klar med det kan du ju söka vuxenutbildningen!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 347
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 577
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp