Bukefalos 28 år!

HJÄLP med bett!! tips någon ?

jag kan inte hitta en enda punkt om vad hästar får och inte får ha för bett... men det finns för ponny mom 372 där punkt 10 är detta om kedjebett men det gäller då BARA ponny.

Så rid på det du om det funkar
 
ja alltså i nuvarande tr3 står ingenting om storhästars betsling. Det står att de ska ha sadel och träns men ingenting om vad man får stoppa i munnen.
 
Hur får man det till att Waterford-bett är ett kedjebett? :crazy:

Hittade däremot i TR att gamla "hederliga" Pessoabett inte längre är tillåtna "Pessoabett med maximalt tre ringar".

I ditt fall hade jag däremot testat ett tvådelat universalbett.

Tittade vidare nu och ser att det faktiskt står P framför texten och att det inte finns något om häst. Intressant nog är Pessoabettet med fyra ringar som enligt texten är förbjudet avbildat i bildregistret gällande godkända bett för ponny:sneaky:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej, jag skulle behöva lite tips på vad jag kan testa för bett på min D-ponny. Han har väldigt fin och känslig mun vid uteritter och i...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Kristall10
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 025
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej. Behöver lite hjälp att tyda TR. Har en ponny och en storhäst och jag skulle vilja tävla de båda, främst hoppning men är intresserad...
2
Svar
21
· Visningar
2 128
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp