Bukefalos 28 år!

Hjälp med idéer till projektarbete (samhäll-beteendevetenskap)

DeadSerious

Trådstartare
Hej alla bukefalister!

Det är nu dags för mig att bestämma vad jag vill göra för projektarbete (gymnasiearbete, heter det nog numera), men jag har verkligen inga idéer över huvud taget. Jag pluggar på distans och kan därmed heller inte bolla idéer med klasskamrater eller liknande och det känns som att hjärnan har låst sig, trots att jag har funderat på det här i flera månader (inte superengagerat visserligen, men ändå) har jag inte en enda idé.

Det ska vara ett teoretiskt arbete och det är väldigt fritt, men skall ha med min inriktning att göra. Läser samhäll - beteendevetenskap, så lämpligen något inom det breda ämnet beteendevetenskap.

Så hjälp mig att spåna nu, snälla! Alla tankar och idéer tas emot med enorm tacksamhet!
 
Kan det blandas in med djur? Människors beteenden inom djurnäring. eller jag vet inte vad linjen går ut på. Men handikappade och hästar, hur folks beteenden kan förändras, eller hur djur helar människor med inriktning på hur människors hjärna påverkas? Eller något ;D Inte så bra på sådant där.
 
Det får handla om precis vad som helst bara det på något vis kan kopplas till inriktningen! Så dina idéer skulle absolut funka, tack!
 
Kan ju tillägga att det område inom beteendevetenskapen som jag är mest intresserad av är psykologi (de andra två områdena är kommunikation och ledarskap), så ett plus är om det har med psykologi att göra. Det finns ju massvis att välja på och jag tänkte sätta mig och gå igenom psykologiböckerna när jag har tid och se om jag får någon snilleblixt därifrån. Men alla idéer är välkomna, alltså även de som inte direkt har med psykologi att göra.
 
Kanske ett dåligt förslag, men för att bolla lite eller nåt, så kanske något om hur vi hanterar kriser i livet? T ex det här med förträngningsmekanismer är jag själv lite intresserad av och det måste väl falla under ämnet psykologi/beteendevetenskap...

//r