Bukefalos 28 år!

Hjälp med PIGG häst.

Sv: Hjälp med PIGG häst.

Jag funderar på en annan sak, som inte har med foder att göra. Hur är hennes hage? Mina har tidvis tyvärr en knölig och isig hage där de inte kan springa av sig. Då har de ofta överskottsenergi i början av ridturen.
Vi brukar låta dem trava friskt i början och vi har dessutom tillgång till ridhus där vi kan släppa dem ibland. Det är kul för efter att de fått springa av sig så märker man tydligt hur de blir redo att jobba med kroppen, koncentrera sig osv.
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Hedinn
·
Foder & Strö Hej, Intresserad av att få tips angående foder till en varmblodsvalack på 7 år. Han har enormt med energi?! Rids ca 6 dagar/vecka...
Svar
5
· Visningar
1 582
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 349
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Nu står jag inför problemet att hästen jag har fått hålla igen på varje grässtrå i vanliga fall går ner i vikt av sig själv. Han är...
Svar
16
· Visningar
2 042
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp