Bukefalos 28 år!

Hjälp med tips! Storgalopperat havblod!

Sv: Hjälp med tips! Storgalopperat havblod!

Jag säger som Aldente: Om du kan, så jobba henne från marken, tömkörning är suveränt! Miljoner övergångar och fattningar. Att jobba tempoväxlingar/övergångar i skritt och trav hjälper också upp för att stärka henne i galoppen sen.
Om du själv inte känner dig säker på tömkörningen kanske du har någon duktig i närheten som kan visa dig?

Lycka till!
 
Sv: Hjälp med tips! Storgalopperat havblod!

Jag säger som Aldente: Om du kan, så jobba henne från marken, tömkörning är suveränt! Miljoner övergångar och fattningar. Att jobba tempoväxlingar/övergångar i skritt och trav hjälper också upp för att stärka henne i galoppen sen.
Om du själv inte känner dig säker på tömkörningen kanske du har någon duktig i närheten som kan visa dig?

Lycka till!

Jag tänkte prova longera på tisdag! Tömmköra vet jag inte, jag ska fråga ägaren om hon blivit tömmkörd förut! Annar så blir det säkert det istället för det är mkt roligare! ;)

Och på fredag kommer tränaren! :banana: Weeii!!!
 
Sv: Hjälp med tips! Storgalopperat havblod!

Många brukar bli så hispiga när man föreslår tömkörning, men man behöver inte göra en så stor grej av det. Tömkörningen behöver inte skilja sig från traditionell longering, bara att det brukar vara enklare att påverka hästen. Man får lite mer kontroll och kan rama in, ställa/böja etc etc.

Är din häst longerad innan så är det oftast inga som helst problem att tömköra!:idea:

You can do it!:banana:
 
Sv: Hjälp med tips! Storgalopperat havblod!

Jag skulle gärna vilja ha lite tips poå hur man kan hålla ihop ett storgalloperat halvblod! Hon kan inte galoppera t.e.x på volt på ridbanan!
Det vart typ 100 år sen jag red för en tränare och lite av ridningen har "sprungit iväg" :angel: från mitt huvud sen jag fick barn! haha!
Känner till det där,
börja med att först skritta i jättesmå volter vid varje bokstav. sedan samma sak i trav, hon kommer inte ha nåt val , hon "måste" bli mjuk och formad för att klara det. sedan testar du att galoppera så långsamt det bara går i lite större volter.
Det funkar iallafall på min bångstyriga medryttarhäst ^^
Lycka till!
 
Sv: Hjälp med tips! Storgalopperat havblod!

Känner till det där,
börja med att först skritta i jättesmå volter vid varje bokstav. sedan samma sak i trav, hon kommer inte ha nåt val , hon "måste" bli mjuk och formad för att klara det. sedan testar du att galoppera så långsamt det bara går i lite större volter.
Det funkar iallafall på min bångstyriga medryttarhäst ^^
Lycka till!

Hon han altså inte ens galoppera på en stor volt! jag försökte förut och då tog det tvärstopp och frambenen for i luften!! :(
men jag ska prova de små volterna i skritt och trav!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
Svar
18
· Visningar
1 105
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 623
Senast: Juli0a
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
861
Senast: Rosett
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 394
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp