Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

domino

Trådstartare
som jag kan välja på till min lilla kattflicka som nu är 6 veckor (nej jag har inte tagit hem henne ännu! ;) )

Hon är svart/grå. Vill ha ovanliga namn, alla tips är välkomna! Jag kommer bara på bra hankattnamn, svårare var det till hona! :crazy:
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Tirith hade vi en katt som hette, betyder "övervaka, blicka över". Tiamath är också fint, är en gudinna av nåt slag.
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Trollet
Sassafrass
Sky
GreySky
GreyClouds
Shakira
Fläcken
Mumsan
Vitfot
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Den här tråden påminner mig om en sak som syrran gjorde för många år sedan..
Hon skulle döpa en hamster till nåt tufft och döpte den till Dildo. :rofl: Det namnet gillade hon, men hon visste inte vad det var får något, så hon frågade ALLA vad det betydde, men ingen visste... :angel:
När jag förklarade för henne vad det var så blev det ett snabbt namnbyte, och hon höll ville sjunka genom jorden när hon tänkte på hur många hon hade frågat.. Våra föräldrar, släktingar, lärare, kompisars föräldrar, rubbet.... :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Jag tycker att det är ovanligt med människonamn på katter, så det har alla mina fått. T.ex. Stina, Sara, Julia, Amanda, Matilda. Hanarna har hetat Sebastian och Robin. Stinas mamma hette Berit, och bröderna Olle och Magnus. Det är många som höjer på ögonbrynen när man säger att katten heter Amanda, särskilt när grannens dotter heter så ;)
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Ja det är lite ovanligt med människonamn. Fast Lisa o ch Nisse är rätt vanliga kattnamn iofs..
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Här är en ny bild på min lilla tjeja!
texas.jpg

Kanske blir lättare med namn efter att ha sett henne
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Bitch :love:
Fast det passar väl bättre på en hund kanske..
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

några förslag

Illra, bäst tycker jag (detta efter en av mina kattungar som såg ut som en iller när hon föddes, trodde det var en hankatt så han hetter Illern tills vi så att det var en tjej , då blev det Illra.)
Busan
Gosan
Busan
Skruttis
Madam

elis
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Hade en katt som såg ut som din. Hon hette Vilma tills hon skänktes bort till en vän som döpte om henne till My (efter Lilla My i Mumin-sagorna). Vi hade även en hona som hette Mia. Två andra av våra honor (som skänktes bort) fick namnen Curry och Gandhi.
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Ta Set Nefuru är ovanligt så det räcker!! ;) Det är forn-egyptiska och betyder ungefär (svårt att översätta ordagrant) gudomlig, gudomlig varelse, fulländad.
Min ena mise heter Sheritra, vilket också är forn-egyptiska och betyder "lilla solen". Andra misen heter Saga. :)
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

Jag tycker hon ska heta Mini. Hon såg så liten och söt ut :banana:
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

haha, våra katter har bara haft fula namn.. :p dom vi har nu heter:

Gomez
Mrs Adams

o sen har vi haft:

Gullvivan (hankatt :o )
Pricken
Cissi

Men ett namn kanske är Mortisha? (kanske inte stavas så men.. :angel: )
 
Sv: Hjälp mig med ovanliga/coola kattnamn

domino skrev:
som jag kan välja på till min lilla kattflicka som nu är 6 veckor (nej jag har inte tagit hem henne ännu! ;) )

Hon är svart/grå. Vill ha ovanliga namn, alla tips är välkomna! Jag kommer bara på bra hankattnamn, svårare var det till hona! :crazy:


Milou :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: YlvaG
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp