Bukefalos 28 år!

HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Man reagerar bara på det negativa. inte på det som är positivt.

-Hunden är glad och viftar på svansen
-Äter och dricker som den ska
-Är stelkrampsvaccinerad
-Ägaren väder på de stenar hon kan för att få hjälp
-Ägaren tvättar och lägger tryckförband under tiden.

Sen ser jag ju var TS bor och eftersom jag bor i samma område så kan jag säga att här är inte direkt nära till närmsta akutvet. Har själv varit på Blå stjärnan på Hissingen akut och det är inte "bara" att ta sig dit. Jag har bil men ska man åka kommunalt får man helt enkelt vänta till bussarna börjar gå och det tar lång tid med buss plus byten. Under den väntetid som Ts hade tycker jag att hon försöker göra så gott hon kan.

Att skriva avliva hunden så den slipper lida om du inte har råd är grymt mot vem som helst och helt empatilöst.
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

.

Att skriva avliva hunden så den slipper lida om du inte har råd är grymt mot vem som helst och helt empatilöst.

Mot TS, men inte mot hunden. Favorituttrycket på Hund är att en död hund inte lider, och det är faktiskt sant. I nuläget verkar ju skadan ha varit av en sådan art att det gick att vänta någon dag, men en avlivad hund riskerar inte att råka ut för en större, mer akut skada som får förbli obehandlad.
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Men självklart reagerar iaf jag på det negativa när man läser en tråd om en hund som har ett stort sår som glipar och blöder väldigt mycket och hunden går svajigt.

I samma inlägg skriver TS att h*n inte har pengar alls för h*n är fattig student, h*n kan inte åka till veterinären och h*n får ingen hjälp ekonomiskt för att vårda hunden. Hunden står oförsäkrad!

Nej jag tycker inte alls att det är konstigt att man reagerar!
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

kl

Men om nu en 18åring,eller ja vilken ålder som helst skriver och frågar om hjälp,varför kan man inte då erbjuda sig att hämta och köra till veterinären? (Inte betala hos vet,det kan man ta på faktura!)
Om man befinner sig i samma område?

Varför bara trycka ner? Är det roligare?

Har för mig att för något år sen fanns en tråd på Senior om någon som blivit ståendes på vägen och behövde hjälp/husrum? (Kommer ej ihåg exakt)
Och svar kom..hjälp fanns!
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

TS hade inte råd att ta hunden till veterinären från början, därav min ledsna reaktion!!
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Det var ju en förstagångshändelse och jag tror Ts och hennes familj har lärt sig läxan om försäkringar, pengar till vetvård osv. Det är väl knappast så att den här hunden lider för jämnan?
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

TS verkar ha ett hjärta men dålig ekonomi och som hon själv uttrycker det så tror jag inte hennes familj lärt sig något, föräldrarna verkar inte vilja bistå med pengar till TS hund.

Jag tycker synd om TS det gör jag verkligen, men jag tycker synd om hunden också!
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

kl

Men om nu en 18åring,eller ja vilken ålder som helst skriver och frågar om hjälp,varför kan man inte då erbjuda sig att hämta och köra till veterinären? (Inte betala hos vet,det kan man ta på faktura!)
Om man befinner sig i samma område?

Varför bara trycka ner? Är det roligare?

Har för mig att för något år sen fanns en tråd på Senior om någon som blivit ståendes på vägen och behövde hjälp/husrum? (Kommer ej ihåg exakt)
Och svar kom..hjälp fanns!

Det hade jag nog faktiskt kunnat tänka mig att göra. Nu nämndes ju även att pengar inte fanns, och jag hade nog inte haft lust att betala för att någon valt att inte försäkra sin hund, om inte personen vore god vän till mig tex. Men köra för att skjutsa hunden till veterinär brukar inte avra någon omöjlighet på buke. Dock skulle jag som hundägare inte våga sätta min tilltro till att jag skulle få tag i akut skjuts på ett hundforum.
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Det var inte specifikt till just dig,utan en allmän undran till de som hackat på TS
om varför man ej kan erbjuda sin hjälp,och förklara att man kan ta det på faktura!

Ställde upp för något år sen med både bil och kärra för att åka 12 mil åt en här på Buke,till en annan här på Buke,för att åka och hämta en liden udda modell moppe,just för att personen ej hade vare sig körkort eller bil eller någon annan som kunde hämta moppen!
Har jag möjligheten just då,så kan jag hjälpa,även om personen är okänd!
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Jag säger som Gabbi, bor jag så till och någon ber om skjuss till veterinären så kan jag absolut tänka mig att ställa upp med skjuss/stöd.

Men inte ekonomiskt till någon okänd.

Iallafall veterinärer häromkring lämnar inte på faktura. Det är kontant eller kort som gäller som betalning och står hunden oförsäkrad och det är ett stort ingrepp har jag för mig att det är förskottsbetalning som gäller (iaf på del av summan).
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

" Jag som skrev inlägget i detta forumet "

Det är verkligen tråkigt när jag får se alla som skrivit riktigt elak ord mot mig, klart det svider men jag förstår er på ett sätt, ni vill ju som jag hundens bästa, förutom att jag är en helt annan person tvärtemot er.
Mina föräldrar har bra med pengar, vi har en stor villa med ett stort garage och stall utanför, vi äger flera hästar, katter, & hundar.
Alla djur är försäkrade, förutom min lilla hund, varför? fråga mina föräldrar. Jag vet faktiskt inte varför, jag fick henne gratis av min farbror och eftersom vi bor i skogen så tänkte väl inte mina föräldrar på det.
Min mamma har sagt tidigare att det inte vart så viktigt för henne eftersom hon är blandras (våra andra hundar är renrasiga) och att ingenting skulle hända, inget allvarligt. Och att ha 4 hästar, 3 hundar försäkrade, det blir dyrt, SJÄLVKLART ska man tänka på det innan man skaffar fler djur. Men det var min hund vi skaffade först, alla djur vi skaffat efter henne har blivit försäkrade.
Vi har pratat med vetrinären och hon tyckte inte det var någon ide att försäkra en sådan gammal hund.
Räkningen gick på ett par tusenlappar, och efter mycket om & men har min mamma hjälpt mig att betala tbx pengar nu som jag är skyldig folk.
.
Hon mår bra nu iaf, pigg & glad, har dock blivit lite mer sötare nu, hon följer efter mig vart jag än går i huset, och börjar skälla/yla så fort jag lämnar henne ensam.
Hon syddes aldrig, utan veterinären ville att såret skulle läkas öppet, för skulle hon sy igen så skulle det bli infekterat innanför, det lilla såret är nästan läkt, helt otroligt!.

Tack alla som varit snälla och stöttat mig, resten...kan ju inte tacka för något men visst,.jag har lärt mig en läxa. Äger man och har ett djur skall man självklart kunna göra allt för den när något väl inträffar.
 
Sv: HJÄLP MIG NU!!! min hund har blivit biten

Hur är ni människor i verkliga livet om man skulle träffa er, otrevliga och "bitska" där med? Bara en fundering..
Jag är sju resor värre IRL när det rör sig om djurplågeri. Sårvård undervisar jag inte om via nätet, när hunden ifråga uppenbarligen behöver veterinärvård.

Ja, jag vet att tråden är gammal, men den dök upp bland "rekommenderas" så jag läste om den. Majoriteten av svaren kommer från sådana som tar tillfället i akt att klaga på allt o alla här inne på hund, snacka om drev!

Undrar hur det gick sedan för hundan?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 322
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 537
Senast: Milosari
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 673
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp