Hjälp mig tänka

Han har inte ont alls - han haltar visserligen lite men det är ju inte så konstigt när man har tre stift rakt igenom muskulaturen. Hade han haft ont hade saken varit i ett helt annat läge. Han fick såret ordentligt rengjort och rakat runt så det blir lättare för oss att hålla honom ren. Det soppar ju en hel del men det är helt i sin ordning iom stiften genom musklerna.

Det känns förjäkligt om vi ska behöva amputera benet eftersom cirkulationen i resten av benet funkar finfint

Nu ligger han i sin bur och surar - jag har haft besök av stor hund och då måste huset kattsäkras ;)

Det är ju skönt iallafall att han inte har ont. Det viktigaste är ju att han själv inte lider utav det hela. Nej att han haltar är verkligen inte konstigt och särskilt som det inte läker som det ska heller. Vem hade gått normalt med tre stift genom muskeln liksom :crazy:

Förstår verkligen att det känns fruktansvärt hemskt om ni behöver amputera :( Fy tusan alltså, så som ni har kämpat så borde det verkligen få gå bra. Nu får vi hålla tummarna stenhårt för att det händer ett litet mirakel och att läkeprocessen har kommit igång ordentligt vid nästa återbesök!
 
Jag googlade och hittade en annan katt som varit med om något liknande, det hade tagit 4 månader. Det gav mig i allafall lite hopp om att läkningsprocessen kan komma igång trots att det gått så lång tid
 
Så här fint ser det ut under bandaget nu. Det var väldigt bra att få honom rakad och ordentligt rengjord när han sov i torsdags.

10832203_820446708014725_2118302930_n.jpg
 
@SkorpSmulan
Han har fått en egen tråd;)

Läkningen går ganska dåligt pga infektion i stiften på ena sidan. Men på andra sidan har det gått lite bättre. Planen nu är att han ska operaras på tisdag igen. Om benet är tillräckligt bra så kommer han få en ny intern platta som är längre och den ska stabilisera vid höften. Sen så ska han få benmärg transplanterad dit från ett friskt ben och det ska hjälpa till att läka. Hela tiden ska han stå på antibiotika för att få bukt med infektionen. Om benet ser för risigt ut när de öppnar honom så kommer benet att amputeras.

Jag hoppas att detta kommer att göra susen.
 
@SkorpSmulan
Han har fått en egen tråd;)

Läkningen går ganska dåligt pga infektion i stiften på ena sidan. Men på andra sidan har det gått lite bättre. Planen nu är att han ska operaras på tisdag igen. Om benet är tillräckligt bra så kommer han få en ny intern platta som är längre och den ska stabilisera vid höften. Sen så ska han få benmärg transplanterad dit från ett friskt ben och det ska hjälpa till att läka. Hela tiden ska han stå på antibiotika för att få bukt med infektionen. Om benet ser för risigt ut när de öppnar honom så kommer benet att amputeras.

Jag hoppas att detta kommer att göra susen.

Håller verkligen tummarna stenhårt för att din fine lille kisse slipper amputera benet och att det fungerar nu så att han slipper fler operationer.
Kan de göra något förebyggande så att han slipper kissproblemen efteråt den här gången?
 
Jag vet inte om det finns något förebyggande.
Det som är bra är ju att vi vet om hans bekymmer så vi behöver inte kasta oss iväg om det blir svårt för honom att kissa.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 117
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 193
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
1 940
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 431
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp