Hjälp mig tänka

Kattpojken hälsar att han nu har sett till att det luktar finfint på Bagarmossens djursjukhus. Han kissade tillslut världens tjusigaste stråle rakt på en ventilationstrumma. MMmmmmm

Han bevisade att han är en katt iaf! :rofl:

Plus att det är ju bra att veta att man inte ska åka till Bagarmossens djursjukhus på ett tag :cautious: :D
 
Jag tror faktiskt han hade nån liten depression av uttråkning helt enkelt.
Idag när han fick komma ur buren gick han direkt till transportburen.Vill ut och se sig om i världen kanske.

Han fick i allafall ta en vända i vardagsrummet och han nosade på varenda kant som om han aldrig varit här förut. Sen fick han komma in i buren och jag öppnade balkongdörren så han får känna lite av den friska hösten.
 
Ännu en vända till Bagis - samma rum som sist (det luktade inget alls ;) )

Vi tyckte transfixationen (dvs vektygslådan) hade glidit lite s¨å vi var oroade att nån av pinnara satt fel och i värsta fall att frakturen gått upp igen. Så idag på em bestämde jag mig för att åka in igen. Jag höll på att dö döden för katten hade fått av vetflexen och hade bara lite bomulls fluff som skydd. I panik lyckades jag få på lite vetflex och få in katten i buren ... inte lätt att göra ensam med en katt som sprattlar.

Tackochlov var våran oro obefogad - allt såg fint ut även om såren soppar lite. Vi ska fortsätta som vi göra med bandage byten hemma. De passade också på att ta stygnen som vi egentligen skulle tagit på återbesöket som var inplanerat till på torsdag, men nu slipper vi det. Pust.
 
Måste bara dela med mig av sköningen. Så här ser han ut uppifrån när han ska sova (jo, han får ha tratten på då också)

10723989_311582405715852_1004873219_n.jpg
 
Vad söt han ser ut upp och ner med sitt kycklinglår :D ch vad skönt att vara ute.
Lilleman är ute nån gång då och då, jag har jätteångest varenda gång och han själv tycker det är är lite småläskigt och blir jättetrött efteråt.
 
Vad söt han ser ut upp och ner med sitt kycklinglår :D ch vad skönt att vara ute.
Lilleman är ute nån gång då och då, jag har jätteångest varenda gång och han själv tycker det är är lite småläskigt och blir jättetrött efteråt.

Min blev också jättetrött efter bara 5-10 minuter ute. Sen sov han gott hela eftermiddagen
 
Kattskrället har trots kragen kommit på hur han ska komma åt den mumsiga medicinska honungen som de smetade på såret när vi tog stygnen i tisdags. Tre gånger igår och lika många gånger idag har jag fått återställa vetwrappen. Tur att jag inte får panik längre utan bara snyggt och prydligt bandagerar om. Jävla katt.

Tur nummer 1 att min kusin som är veterinär kom med ett tips - om han vill slicka på bandaget, spraya in det med parfym - så nu luktar kattens bandage parfym och han har inte rört det sedan dess. Tur nummer 2 är att samma kusin kommer hit senare ikväll med en större krage. Gud så sur katten kommer att bli. För att blidka honom har vi varit ute i gräset idag igen. Underbart tyckte kattpojken
 
Kattskrället har trots kragen kommit på hur han ska komma åt den mumsiga medicinska honungen som de smetade på såret när vi tog stygnen i tisdags. Tre gånger igår och lika många gånger idag har jag fått återställa vetwrappen. Tur att jag inte får panik längre utan bara snyggt och prydligt bandagerar om. Jävla katt.

Tur nummer 1 att min kusin som är veterinär kom med ett tips - om han vill slicka på bandaget, spraya in det med parfym - så nu luktar kattens bandage parfym och han har inte rört det sedan dess. Tur nummer 2 är att samma kusin kommer hit senare ikväll med en större krage. Gud så sur katten kommer att bli. För att blidka honom har vi varit ute i gräset idag igen. Underbart tyckte kattpojken

Ibland blir man lite frustrerad på sina pälsklingar :p Härligt att det fortsätter gå åt rätt håll :up: och superlyx med en veterinär i släkten.
 
Ikväll har han spenderat hela kvällen i TV soffan med oss dessutom utan krage - jag tror han känner sig nöjd och som en vanlig katt. Jag längtar verkligen efter att han ska få ta bort sin transfixation, det är knappt tre veckor dit.
 
Bandagebytena är lite jobbigare nu igen. Det beror på att hans hår vuxit ur så han blir luggad när vi tar bort kompresserna. Stackarn. Bara två byten kvar nu hoppas jag
 
Dagens hälsning är att förhoppningsvis det sista bandagebytet hemma gick riktigt bra. Han spann hela tiden - inte ett enda pip. Men så har vi också uppartbetat bra teknik på att inte råka lugga honom. Det ena såret soppar lite men kompressen hade inte fastnat alls. På torsdag så blir det röntgen och jag hoppas att det hålls en och annan tumme och tass.
 
Har följt tråden i tysthet och tycker det är så bra att du uppdaterar, skönt att höra att det går på rätt håll.
Kommer också hålla alla tummar på att det ser bra ut på torsdag.
 
Vad härligt att det går bra @cirkus vi håller så klart tummar och tassar här.



Lilleman är jättepigg, jag fick nästan en ny katt efter operationen. Busar och härjar och är allmänt underbar och väldigt underhållande.
Han är ute runt 30 till max 60 minuter om dan (om jag hinner släppa ut honom medans det är ljust, vågar inte låta honom gå ut i mörker) och sen är han nöjd och vill in igen vilket jag tycker är väldigt skönt.

Idag
dsc02067_546ba413e087c326e3a9471f.jpg
 
@SkorpSmulan - ja tänk vad bra att du fick hjälp att tänka och genomföra operationen! ;) Fantastiskt att din kisse är helt återställd. Jag hoppas att min också blir det. Just nu är han SUR på mig för jag har sprayat parfym på bandaget....han ville så gärna tvätta sig just där. Nu är det bara två dagar - eller snarare en dag och två nätter innan han ska röntgas.
 
Fasta från ikväll.
Röntgen imorgon.
Håll tummar och tassar.

Gaaah, jag är nervös men det känns ändå bra
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 119
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 193
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
1 940
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 431
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Hage
  • Vikten av unghästbete
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp