Bukefalos 28 år!

hjälp min häst visar tendens på o sparka

Sv: hjälp min häst visar tendens på o sparka

Flytta på krubban, så nära dörren som det går så att man aldrig behöver gå in och ge maten utan kan slänga in den utifrån. Höet går ju lätt att slänga in det också.
Det låter kanske lite slarvigt att bara kasta in maten, men bättre det än att någon ska komma till skada och att du ska behöva fodra hästen själv jämt för att ingen vill fodra hästen.


Så kan man ju inte göra då lär sig ju hästen att de funkar att göra så o då blir de värre
 
Sv: hjälp min häst visar tendens på o sparka

Säj inget till hästen när du går in låssas som att hon inte är där men ha ändå ett vkande öga.. tillslut när hästen märker att du bryr dig inte så kommer den nog att sluta
 
Sv: hjälp min häst visar tendens på o sparka

Okej ska prova lite olika saker som ja fått till förslag! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 329
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 590
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 510
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp