hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

det ja tycker du gör bra i denna film de är att du är positiv och hurtig ;) lite mkt tjat kanske men ändå inte så farligt för ja tycker att ni håller en bra kontakt under hela filmen. Sen vet ja inte om du säger nej några gånger? kan ha hört fel men om du gjorde de vilket är väldigt lätt att man gör , så försök att undvik det.. ignorera och sätt honom t ex vid sidan av dig om de nu va de han skulle göra. Sen tycker ja att du kan låta honom sitta lite längre stunder innan ni börjar gå igen.. på så sätt för att infinna viss balans i samspelet.

kämpa på :bow:

Jo tyvärr brukar jag säga nej för mkt. Håller på och tränar på det, men det är lätt att det råkar slinka ut ett nej:smirk:

Okej, då ska jag träna att han sitter längre brevid mej innan vi börjar gå igen:p
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

ja har också en ful ovana med att de slinker ut nej när de inte borde;) ja de tycker ja du skall pröva, för så hade ja gjort :)
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

hej!2 krävande raser i en hund!Sen ska man veta att 2-års åldern är den värsta vad gäller trots och "Jag bestämmer sjäv"tiden!
Jag säger bara godis godis godis!
Prova att ta med älsklingsleksaken när ni går ut,så fort han får syn på en annan hund och vill mucka,så avled honom på leksaken,han ska tycka att hans matte är roligast i världen och att det inte är någon idé att ens försöka mucka med andra hundar!
så fort han tittar på dig så ös beröm över honom,och kom ihåg att belöningen ska komma inom en halv sekund,annars kan han misstolka och tro att du säger duktig hund,när han vill mucka med den andrahunden!
Lycka till!
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

hej!2 krävande raser i en hund!Sen ska man veta att 2-års åldern är den värsta vad gäller trots och "Jag bestämmer sjäv"tiden!
Jag säger bara godis godis godis!
Prova att ta med älsklingsleksaken när ni går ut,så fort han får syn på en annan hund och vill mucka,så avled honom på leksaken,han ska tycka att hans matte är roligast i världen och att det inte är någon idé att ens försöka mucka med andra hundar!
så fort han tittar på dig så ös beröm över honom,och kom ihåg att belöningen ska komma inom en halv sekund,annars kan han misstolka och tro att du säger duktig hund,när han vill mucka med den andrahunden!
Lycka till!

Jo jag har förstått att han har två krävande raser i sej. Ibland känns det som jag har tagit på mej för mkt.

Leksaker fungerar inte alls vid hundmöten. Han fick aldrig leka med leksaker när han var liten, så han vet inte vad det är.

Godis fungerar sådär, brose helt och hållet på hur mkt jag har att erbjuda han.

Har börjat beröma och belöna han när han kollar på mej. Och det börjar fungera bra tycker jag:)
men det är MKT träning kvar!.
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

En hund som har UVI kissar ofta. Det är väl iallafall bäst att kolla upp det ifall att? Dumt att banna en hund som kanske inte kan hålla sig.
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

En hund som har UVI kissar ofta. Det är väl iallafall bäst att kolla upp det ifall att? Dumt att banna en hund som kanske inte kan hålla sig.

Vi har kollat upp det, och han har inte det!
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

Haha, då är det ju helt på hundens villkor, den lyder godiset och inte dig. Bestämmer den sig för att skita i godiset, vad gör du då??

Du kan inte vara roligare än andra hundar. Kärlek och krav är det som gäller.
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

Haha, då är det ju helt på hundens villkor, den lyder godiset och inte dig. Bestämmer den sig för att skita i godiset, vad gör du då??

Du kan inte vara roligare än andra hundar. Kärlek och krav är det som gäller.

När han inte reagrerar på godis vid hundmöten så tar jag tag i han och säger till han på skarpen.
 
Sv: hjälp, min hund lyssnar inte på mej.

Ok, det hade jag också gjort.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hejsan! Har tagit över en 8årig jack russell tik som jag seriöst börjar undra om hon gått basic kurser som valp, det är typ jag säger...
2
Svar
37
· Visningar
3 186
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 671
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 452
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp