Bukefalos 28 år!

HJÄLP! Proteinblåsor i tarmen??? Foderbyte...

Sv: HJÄLP! Proteinblåsor i tarmen??? Foderbyte...

Finns det ingen du kan betala en liten slant till som kan släppa ut din häst efter lunch? Kanske nån yngre tjej som slutar skolan tidigt.
 
Sv: HJÄLP! Proteinblåsor i tarmen??? Foderbyte...

OK, jag tänker inte ens kommentera de där proteinblåsorna i tarmen :devil:
Det jag tänkte på var att du skrev att du inte kunde motionera hästen så mycket som du ville pg av att den inte var igång. Jag tycker det låter som att det är läge för långa men lågintensiva pass, typ låååånga skritturer i skogen, för att kompensera hästen för den korta utevistelsen.
Sedan kan det ju löna sig att fråga runt bland de andra hästägarna. Kanske finns det någon mer som skulle vara intresserad av att ta ut hästarna för en andra utevistelse, så att ni kan samarbeta?
 
Sv: HJÄLP! Proteinblåsor i tarmen??? Foderbyte...

Bra idé men det finns problem. Dels så är de "yngre tjejerna" i detta stall ofta "sponsrade" hemifrån; Pappa betalar, du vet! :devil: :angel:
Det andra problemet är att jag och två till, fram till den 14 okt står i karantänstall innan vi får komma in i det riktiga stallet. Jag lovar att det finns inte en kotte från det stora stallet som vill sprita och byta kläder för att ta in och ut min häst. :( Förstår dom! De är lite nojiga eftersom de nyligen totalsanerat hela anläggningen pga ett utbrott av zooepidermicus. Kan lova att de tittar snett på en när man går med hästen över stallplan....

Sen när jag kommer in i riktiga stallet får jag se hur det går att ordna med utevistelse. Har hört ryktesvägen att det finns det som går ihop och släpper ut/in. Men som sagt, måste komma ur karantän först och in i "gänget".

//Alice
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 721
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej! Har precis köpt en häst som är relativt mager (alldeles för mager för mitt tycke) Revbenen syns lite, är smal vid rumpan och...
Svar
4
· Visningar
1 457
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Är jag knäpp som tycker det är skitkul rent ut sagt räkna foderstater? Min dotter tycker det nämligen att det är "så skevt vara taggad...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: cewe
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 923
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp