Bukefalos 28 år!

Hjälp!! vad var det för djur

Sv: Hjälp!! vad var det för djur

jag såg det idag igen :eek: :crazy: nu såg jag bara de glimmande ögonen men jag svär, det var ingen liten huskatt inte
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Kanske en förrymd puma från zoo :angel:

Nää, men kan du uppskatta djurets storlek? Och hade det en pumasvans sa du? Såg du någon färg?
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

jag kan kort sagt att den såg ut som en puma men såna finns ju inte här ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Det var ingen grävlingsrumpa du såg? De kan ju vara rätt så stora plus att de har ljus svans...Eller mårdhund, fast de har rätt yvig svans..
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Är du helt säker på att inte var ett lodjur? De är ju ganska stora ändå.. Och dessutom mest lik en puma ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Du får helt enkelt ha med en kamera i fortsättningen..!!! Så att du är beredd om du stöter på den igen. Gå och kolla om du hittar några spår om där finns lerpölar eller något... eller efter spillning.
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Det var ju en jättebra idé! Att leta efter fotavtryck och spillning. Tror dock att fotavtryck är lättast om du vill ta en bild och dela med dig. Jag har iaf läst spårning :angel:


Till TS: Sedan finns det ju järvar (fast kanske inte där du bor), vargar, andra mårddjur såsom utter (jag antar att det inte var något mindre?), en förvillad bäver kanske? :angel:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Hehe så modig att jag vågar stanna och ta upp kameran eller tom kliva ut i diket är jag inte men haha kanske kollar nästa dagh i ljuset nästa gång :D
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

nu senast kan det gott och väl varit ett lo då jag bara såg ögonen.

men förra gånen såg jag en bakdel och den hade svans och var stor som ett lo :confused:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Ja, det är ju lite lättare att ta kort när det är ljust. Så kom igen nu! Jag är nyfiken! :laugh:

Säker på att det inte var en räv då, om den hade svans? Eller vildsvin kanske :angel: :p
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

nej mkt större var den ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Vildsvin och lo är väl ungefär lika höjd på?
Men.. det är klart. deras bakdelar skiljer sig ju lite.. hmm.
Undrar vad det var?
tur man inte blir lite lätt nyfiken.:devil::D
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Tänk så är det bara en vanlig hund nu då. Vad besviken man blir då :p

När kommer de efterlängtade bilderna? ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Hörru!
Nu får du ta och moppa ut och sätta dig på pass för att ta lite kort på det här vad-det-nu-kan-vara-för-nåt-.

:angel::banana:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

haha ja jag tänker ha med mej kamera framöver när jag åker där och den ska vara startad oxå så jag hinner fota ;)

men jag såg den igår igen, den kikade ut på vägen och jag stannade och lös på den, nån vanlig huskatt, hund eller vildsvin var det då inte :grin: såg ut som ett stort "katt"huvud med stora tätsittande öron :D
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

tätsittande ögon? Hm..

Ja, vi har ju inte många vilda kattdjur att välja på om du tyckte det såg ut som ett kattdjur. Vilken var färgen på huvudet då? Samma som rumpan?

Du har inte sett några rivna djur i bygden?
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Hahaha, smirkar du åt mina fina idéer? Jag tyckte dom var kanon :p
Nej, men fram med kameran nu då! Mina idéer tog snabbt slut. Stort kattdjur med tättsittande ögon? Huva?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp