Bukefalos 28 år!

Hjälp!! vad var det för djur

Sv: Hjälp!! vad var det för djur

ne hörni nu har ni läst fel ÖRON dom där man hör med ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Jajaja :p

Vilken var färgen på kroppen/huvudet då? Några kännetecken alls du minns förutom tätsittande öron? Jag har faktiskt ingen aning om vad det kan vara för djur, som sagt så har vi inte så många stora kattsorter i sverige. Jag hittade dock en europeisk variant som hade täta öron, som en siames ungefär ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Lynx_lynx_poing.jpg



Säääker?? ;)

Har du hört något läte förresten?

Ta foto av spåren!

Jag är jäätte nyfiken ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

tror inte att det var en lo :grin:.

läten har jag inte hört tyvärr, åkte inte där idag på kvällen så jag har inte sett något. Det finns en liten "grotta" precis brevid vägen jag kör på så tanken har slagit mej att den kanske bor där, vet inte hur dessa djur bor :crazy:

googlade runt lite och tyckte att det jag såg var likt en "Serval" i ansiktet men såna finns väl inte i sverige :confused: iaf inte i vilt tillstånd :confused:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Neej, dom finns i Afrika vad jag hört. Används inte heller i djurparker häromkring. Så en sådan kan vi nog stryka.

Men om det nu är en sådan stor katt, så får jag väl anta att den rymt från en djurpark eller kommit på villovägar från ett annat land.

Jag har googlat runt, denna katt är den enda jag hittar med något sånär tätsittande öron. Dessutom är den ganska stor. Däremot existerar den ju inte i Sverige, men i Europa.

cats17.jpg



Jag tror ju knappast att det är en sådan heller. Det känns lite för knepigt... När kommer bilderna? :angel:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

England har nu en växande population pumor i sina skogar. Pumor som rymt från djurparker och passade alldeles utmärkt som högt upp i näringskedjan i englands natur..

Kan ju vara något sånt?

Men det kan ju varit en main coon?
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

den var faktiskt skrämmande lik... iaf i ansiktet men det är väl inte troligt att en sån skulle finnas här?:eek:. ska troligtvis åka där ikväll och jag tänker sätta kameran på filmning direkt när jag kör ner på den vägen, så vi får se om det blir något film, blir det det ska jag se till att lägga upp den på nån internetsida och länka så får ni se själva :idea:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

kan pumor simma? :o

Pumor kan simma, ja, som så många andra kattdjur.
Men pumor har ju inte tätsittande öron? Inte på de bilder jag sett iaf ;)

Om det inte är ett lodjur så tror jag nog det kan vara något som kommit på villovägar. På djurparker har vi mestadels stoora kattdjur, och om något sådant hade rymt hade allmänheten fått veta det väldigt snabbt.

Men hoppas du får syn på något ikväll. Lycka till! :laugh:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Jag menade att det finns djur som rymmt som klarar sig bra... Menade inte puman i sig...
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Ok, någon framgång, blev så himla nyfiken, bilder, film, livstecken.... vill veta
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Ok tar det från början,

Brummade hem i godan ro på min moppe på en grusväg i skogen. åkte på halvljus så jag såg inte sådär jättebra. när jag rundar en krökser jag plötsligt en STOR bakdel lomma in i skogen :eek: asså det var storleken som en varg eller Lokatt. Färgen såg jag inte men den såg nästan lite smutsgul ut, sen så lyste jag ju på den med gula lampor såå... iaf vred jag i gashantaget och susade iväg fort som attan ner för backen och sen nästan ända ut på E18 i full trafik:crazy:.

Lite dåligt med detaljer men vet inte riktigt hur jag ska skriva för att förklara bäst.

har vi verkligen Lo eller Varg här i vintrosa/Örebro?? :confused:

vågar man åka där i mörkret igen utan att bli anfallen av en varulv:devil:

Bor i örebro-området jag också.. elr asså utanför och det var varg här för nått år sen och även lo har vi haft .. Såg den gul ut så kan det mkt väl ha varit ett lodjur
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Imorgon blir det foton av de tassavtryck jag hittade idag :bump::banana:

för mörkt att fota nu men imorgon som sagt:D
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

spännande.. *väntar spänt på morgondagens bilder..*:banana:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Ja, man får titta rätt länge innan de syns.. precis som en sån där 3d-bild man hade förr..

Ska jämföra med avtrycken som finns på bild i sambons jägarbok imorgon....
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

nu ska jag dra iväg ut på den där vägen i mörkret igen ;)
ska filma med kameran hela tiden :P blir svårt att köra på rullgruset men om man skulle lyckas få den på film är det ju klart värt det :D

så bara för att jag har kameran med mej kommer jag ju inte få se den men man kan ju alltid hoppas :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp