Bukefalos 28 år!

Hjälp!! vad var det för djur

Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Men...:crazy:..att du våågar!
Jag hade inte ens kommit på tanken att åka där efter allt som varit. Och hade jag mot all förmodan varit tvungen hade jag nog GASAT järnet!:crazy:
Du är modig du..!

Är det ett kort rakt in i skogen el? Inga hus-lampor som kan lysa långt borta?
Går det inre redigera och ljusa upp ett sånt kort och få fram konturer och sånt?
Nån som är duktig på sånt, eller är det bara jag som har tittat på för mycket CSI där allt går? :angel::D
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

hehe eftar att ha mött den nu tre (fyra??) gånger så blir man lite modigare ;) den har ju inte gjort nåt (än :angel:)
men hjärtat bultar uppe i halsen när man ser den det erkänner jag :D

jag kan försöka ljusa upp den,

den är tagen rakt in i skogen:D
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Kan du inte ta en riktig närbild av ett tassavtryck? Eller är det bara jag som inte kan se fotspåren :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

det var en riktig närbild :crazy:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Vill ha en lösning på gåtan, ingen ny utveckling. Kan du inte hoppa över den nästa gång du ser den och släpa den hem. Ha ha...
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

man kan ju alltid försöka :rofl:
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

hehe, om jag håller i strålkastaren med ena handen och gashandtaget i den andra, vilken hand ska jag då hållai kameran XD
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

ta med dig en kompis, eller två.. en med strålkastare och en med gevär :crazy:

men om du själv vet hur tassavtrycken ser ut, googla på djurspår så hittar du säkert det du söker..

jag gissar på lo ändå..
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Sätt fast strålkastaren på moppen , vet ja. Så har du en hand ledig.
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

eftersom du har sett den så mycket nu,och den verkar hålla sig i närheten av folk trots att den "springer på dem" rätt ofta så undrar jagom det inte är en hund ändå. titta på sidor efter bortsprugna hundar i dina trakter, kanske kan du göra en god gärning? :)

visst kan viilda djur också vänja sig vid människor så pass att de visar sig i bebyggt område ofta, men just Lodjur är väldigt skygga och gör det sällan, även om det förekommer. jag såg verkligen ingenting på dina bilder, så med avtrycken kan jag inte hjälpa dig.
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Hittade en annons när jag kollade lite snabbt bara - det är en irländsk setter bortsprungen i Lanna den 11 augusti - kan det vara den du har hittat?

http://hittadjur.se/index.php?page=case&type=0&county=10&next=0

så här ser de ut:
Bild%20020.jpg
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

petar upp den här, tycker lite synd om hunden som är försvunnen och undrar fortfarande om det kan ha varit den du såg
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

jag fick faktiskt ett mejl från en person som frågade om det var den hunden jag sett ;)

men jag är 99,5% säker på att det inte var en hund och om det till slut skulle visa sej vara det då skulle jag seriöst skaffa glasögon :D
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Jag tänkte ju mer att du slapp ta med kameran om du har en strålkastare. För strålkastarljuset lär väl lysa upp djuret tillräckligt så du kan se konturerna. Annars var det ju ett bra förslag av någon att ta med en kompis, bättre chans då! ;)
 
Sv: Hjälp!! vad var det för djur

Men hallå, nu har jag läst fyra sidor och ville ju veta vad det var för ett djur ju:eek:

Ut och fota nu, snälla;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp