Bukefalos 28 år!

Hon ser mycket nöjdare ut nu jämfört med tidigare ikväll. Tror att antibiotikan börjat verka :)
79683049_604672923602880_5522093384371535872_n.jpg
Så skönt för er båda.
 
Aysus sår på frambenet läker låååångsamt, men jag tycker ändå det verkar något bättre. Igår fick hon följa med på en något längre, lugn promenad. Otacksam som hon var så ville hon bara hem pga vädret :p

Dumt nog har hon fått svamp i baktassarna nu, något som jag inte kan minnas att hon någonsin fått innan... Gissar att det är en kombination av antibiotika och konstant blött väder. Nu är dock antibiotikakuren klar och det har äntligen(!) blivit lite kallare och torrare ute, så förhoppningsvis blir det bra snart. Hon fick ändå sova med strumpor inatt med något slags anti-svamp-pulver.

Nu ska jag snart iväg en sväng och kommer lämna henne hemma med tratt på. Känner mig elak mot henne och påminner mig så ofta som möjligt om att de flesta hundarna skulle behövt tratt konstant i en sån här situation... Hon är bortskämd, snäll och tycker att tratten är tråkig, så jag tycker synd om henne ändå :angel:

På måndag är det stygntagning och då får de väl titta lite extra på frambenet. Hade det inte varit för det så hade jag nog tagit stygnen hemma själv som vanligt...
 
En annan grej nu med att Aysu är rakad är att man ser hennes knölar vid ett juver betydligt mer... I normala fall känns de bara, syns inte. Nu syns de i "rätt" ljus (dvs, när ljuset är som i den här bilden).
81798198_2511622909051057_7844771033297977344_n.jpg


Vet inte om jag ska bry mig om dem eller hur jag ska tänka. Tippar på att det är juvertumörer, mest för att det är ganska vanligt att salukis får sådant...
 
En annan grej nu med att Aysu är rakad är att man ser hennes knölar vid ett juver betydligt mer... I normala fall känns de bara, syns inte. Nu syns de i "rätt" ljus (dvs, när ljuset är som i den här bilden).
81798198_2511622909051057_7844771033297977344_n.jpg


Vet inte om jag ska bry mig om dem eller hur jag ska tänka. Tippar på att det är juvertumörer, mest för att det är ganska vanligt att salukis får sådant...
Äsch då! Jag hade nog kollat upp dem snarast ändå. Men såren ser ju ursnygga ut.
 
Nu är hon fri från stygn :D Fick också veta att de har gratis "knölkoll" hos veterinären, så det kanske är värt att gå dit och fråga vad de tycker att man ska göra åt hennes knölar... Menmen. Nu får hon springa igen. Bara lite och inte tillsammans med monstret Ebrah, men ändå. Det känns jätteskönt!
IMG_20191230_135552_647.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
1 562
Svar
34
· Visningar
1 495
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Hej, hur många har fått till en parning när enligt veterinären Progesteronprovet legat på 63 nmol/L och det har blivit valpar?
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp