Hjärtslag o kön...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Humelibumlan

Trådstartare
Fick precis höra att man kan könsbestämma barnet i magen med hjälp av hjärtljud, eller pulsen då...
Är det sant? Hur säkert är det i såfall och mellan vilka "intervaller"/antal slag gäller?
*nyfiken*
 
Sv: Hjärtslag o kön...

Stämmer väl ibland och ibland inte. Dessutom är "myten" tvärtmot på olika ställen. Men här säger man i alla fall att höga hjärtljud (över 140) = tjej, låga följdaktligen kille. På mina ungar har det stämt rätt så bra. Tjejen låg ständigt över 150, sonen, oftast kring/strax under 140.
 
Sv: Hjärtslag o kön...

anhe skrev:
Stämmer väl ibland och ibland inte. Dessutom är "myten" tvärtmot på olika ställen. Men här säger man i alla fall att höga hjärtljud (över 140) = tjej, låga följdaktligen kille. På mina ungar har det stämt rätt så bra. Tjejen låg ständigt över 150, sonen, oftast kring/strax under 140.
Ok, tackar... :) Då kan man ta det med en nypa salt och behöver ionte kuta iväg o köpa rosa kläder ;)
 
Sv: Hjärtslag o kön...

Hej!
Det där med hjärtljuden är en skröna och talar mer om hur aktiv bebisen är just när hjärtljudet tas.
Men det stämmer ju i 50% av fallen ändå...

Själv väntar jag tvillingar; en kille och en tjej. Så här har deras hjärtljud sett ut:

Vecka 19: (enlig myten skulle jag alltså vänta två killar)
T: 134
K: 139

Vecka 23: (fortfarande två killar i magen)
T: 130
K: 135

Vecka 25: (nu har ena "killen" genomgått ett könsbyte och blivit tjej. Denna vecka stämmer alltså myten)
T: 143
K: 128

Vecka 27: (Nu verkar även den andra kille vilja bli tjej)
T: 140
K: 144

Vecka 29: (Nu har båda besämt sig för att de är tjejer och inget annat)
T: 148
K: 153

Vecka 32: (Fast nu har dom ångrat sig och blivit killar igen)
T: 130
K: 133

Så bara en gång av 6 så har myten om hjärtljuden stämt på mina skruttar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 716
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Övr. Barn Anonymt nick Har ett barn på 13 år som har Social Fobi. Det har kommit smygande och kom starkt för ca 1 år sedan. Orsaken är inte...
2
Svar
28
· Visningar
3 599
Senast: Bapelsin
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 154
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp