Bukefalos 28 år!

Hjalp ... Valp som ater allt.

hastflicka

Trådstartare
Sa min lilla terrorist pa 7 manader ar verkligen allatare. Nar jag har henne kopplad fungerar "leave it" mycket bra, men nar hon ar los ar hon hopplos. Jag har alltid sele med lang plastlina sa jag kan fa tag pa henne fort, trots att inkallningen sitter mycket bra kan jag ju inte lita pa den och plastlinan glider fint i skogen sa hon trasslar inte in sig trots att hon susar runt samma stubbe flera ganger.

I alla handelser .. hon stoppar i sig ALLT och svaljer sa fort hon kan. Ser hon att jag ar pa vag mot henne tuggas det inte alls, utan hon svaljer grejerna otuggat, som en tub brunkram hon hittade i ett ihaligt trad:cautious: en 'spindel ring' i metall, kapsyler och vad hon hittar aker ner ... Hennes favorit ar dock papper. Hon blev jatte sjuk nar hon at "baby wipes" (sag inte vad det var forran det kom ut igen, och da madde hon battre sa vi gick inte till vet) som jag egentligen tror var nagon slags rengornings wipes. Hindrade det henne att svalja en till hel bara ett par dagar senare?:banghead:
Ar hon kopplad bade spottar hon ut pa tillsagelse och avstar fran att ta det i munnen nar jag sager till ... men efterat tuggar hon garna lite pa kopplet som for att saga att jag ska ta bort det.:meh:

HJALP ... jag behover rad och tips hur vi ska fixa det har ... Att ga forbi godis ar en baggis ... Hon kan "leken" ... liksom hon lart sig hur langt borta jag maste vara for att hon ska hinna svalja ... vad gor jag nu?
 
Sv: Hjalp ... Valp som ater allt.

Min hund brukade svälja det mesta, hon var helt fixerad vid att äta allt hon kunde få tag på utomhus och sen spy upp det på min matta...

Det enda som fungerade var att sätta på munkorg en vecka (en sån stor som de kan flämta i, dricka och bete sig naturligt med, men bara inte tugga saker från backen) för att ta bort besattheten och sedan ta bort munkorgen och vaka henne som en hök i början när hon var lös. Och då erbjuda något bättre. Det försvann efter det helt och hållet, en vecka bara. Superskönt :)
 
Sv: Hjalp ... Valp som ater allt.

Det verkar mer som att det ar en kul lek for Diva. Hon avstar garna fran vad jag an kan erbjuda, leverpastej, ost, leksak ... fast jag har egentligen inte provat med dragkamps leksak. Hmmm ... maste tanka vidare pa det.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 407
Senast: 95johsv
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Mandy och Diva fick prova pa "dock diving" for nagra veckor sedan nar vi var i Californien. Mandy hoppade bara i fran rampen som ar pa...
2
Svar
26
· Visningar
1 855
Senast: Lona
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp