Bukefalos 28 år!

Högskolestudier HT 2014

Sv: Högskolestudier HT 2014

Shit, lottning alltså, gud va jag ser ner på det här systemet!
Men jag blev fan pepp nu, 1,7 alltså :D
Men det är till nästa höst jag ska söka, nu i höst ska jag gå basåret.
Hoppas det sänks ett snäpp till till nästa år!
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Jag blir färdig med min kandidat om elva veckor, så nu sökte jag på tre fristående distanskurser (sammanlagt 30 hp) på avancerad nivå samt som sista alternativ valde jag ett masterprogram som bygger helt på min kandidat. Hade helst velat läsa programmet men i egen takt, tyvärr gick det dock inte att söka kurserna fristående.

Är inom miljövetenskap/teknik.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

kl

Nu sitter jag och försöker ta tag i höstens planer mer seriöst - och så funkar inte antagning.se! :(

Är det bara jag som har problem med sidan?
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Tekniska problem när jag testar.

Sitter som bäst och försöker plugga in matten inför hp. Det går sådär. Hur fan ska man få in det här i huvudet?!
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Jäkla skit också.

Det går braaa! Ingen panik bara. Sök på youtube, jag hittade faktiskt en del bra genomgångar på sånt jag glömt.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Hehe, ta't lugnt, 2 veckor kvar innan du måste ha allt på det klara, typ? :D

Själv har jag världens beslutsångest...
Jag vet verkligen inte vad jag HELST vill läsa! :arghh:

Språkkonsult, men då vet jag inte hur det ser ut med jobbutsikter sen...
Digital Design och Innovation, men vet inte om jag är kreativ nog eller om det är "jag"
Kognitionsvetenskap, verkar sjukt intressant, men jobb? Är det "jag"?
Webbutvecklare, jobb? Att BARA sitta framför datorn hela dagarna känns inte som nån hit heller...

Vill ju gärna betäcka om min häst också, annars går hon bara och dräller och det trivs hon inte med (pensionerad tävlingshäst).
Det skulle jag kunna göra om jag läser Webbutveckling (den är 2 år på distans, resterande är 3 år och kräver flytt långt neröver).

Bollar med tanken att läsa Webbutveckling först, ta ett sista föl på hästen, bo kvar hemma = inga lån, och sen flytta för att plugga t.ex Digital Design eller Kognitionsvetenskap, båda dessa läre jag ha nytta av webbutvecklingen av menar jag...
Och skulle hästen inte bli dräktig kan jag ju flytta ändå, trivs jag inte med webbutveckling kan jag söka en annan utbildning redan nästa år... typ...

MEN, det kräver ju att jag ska stå ut med att fortsätta bo med mor och far ytterligare (kanske) 2 år... Jag är 25... Mellanlandningen här var inte planerad... :banghead:

Kan inte någon bara styra upp mitt liv?! :rage:
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Jo, men jag åker utomlands och vill ha det färdigt innan dess så jag slipper tänka på det då.

Jag förstår och känner igen mig i din förvirring. Jag vet ju vad jag allra helst vill göra och har så svårt att motivera mig till att ta tag i detta med högskolestudier eftersom det känns som en B-plan. :p
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

kl
Jag har ångest :angel:
Vet inte om jag skall söka kurser eller en hel utbildning. Vet inte heller exakt vad jag vill läsa. Visst finns det några utbildningar jag fastnat för, men då finns de inte här, och inte på distans, eller så måste jag läsa till kurser för behörighet. Och det har jag ingen lust med :p
Blir till sommaren färdig med min utbildning och tänkte att jag som back-up ska söka skola till hösten. För det är inte så himla säkert att jag hunnit få ett jobb tills dess...men då är ju frågan, kurser (som känns lättare att hoppa av om man får jobb) eller någon rolig utbildning, kanske på distans..men orkar man gå klart en till tro..hmm.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

knapp
Har nog nästan bestämt mig nu. Det blir webbdesign som första, webbutveckling som andra och engelska som tredje. De två första på distans, den tredje på GU. På det sättet behöver vårt lilla troll inte gå på förskola lika mycket (spec inte om jag får in honom på den förskolan där jag vill att han ska gå, som ligger på andra sidan av vår parkeringsplats :p).
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Kl

Jag hör väl inte riktigt hemma här, men det här är min årliga favorittråd så jag skriver ändå :angel:

Läser på veterinärprogrammet och ska anmäla till höstens kurser (år 2) :)
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Ja alltså jag är rätt lugn, men jag blir samtidigt så irriterad över att det inte går in i huvudet. Tur att jag har nästan två veckor på mig att fortsätta träna
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Rada upp lite för och nackdelar med dom olika alternativen. Se om du kan bena ut något.
Läs på lite mer om utbildningarna, försök prata med folk som läser dom nu och se om det känns mer eller mindre "du" då.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

KL

Har jobbat sedan efter nyår med arbetsprover till Konstfack och HDK, fått svar från HDK att jag kommit vidare till intervju. Så far till Göteborg om 1,5 veckor för intervju, nervöst. Hoppas på svar från Konstfack snart också, borde kommit vidare till intervju där med. Riktigt svårt att komma in på båda skolorna, så får väl se vart det slutar..

Önskar jag hade velat komma in på någon vanlig utbildning istället för konstutbildningar, slippa stressen med arbetsprover och intervjuer.. Men jag kan inte se mig själv arbeta med annat än konst och konsthantverk, så får stå ut med stressen.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

kl

Jag ska söka kurser inom mitt program (husdjursagronom).

- Variansanalys och försöksplanering, 5 hp
- Översiktskurs i landsbygdsutveckling, 5 hp
- Husdjursavel, 15 hp
- Lantbrukets ekonomi och politik, 5 hp

Får se hur den terminen blir, känns inte superlockande :p Husdjursavel är ju intressant iaf så den kursen hoppas jag på, men har hört att den inte är jättespännande.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

kl

har precis sökt in till flertalet basår. Problemet är att jag inte har behörighet (för lite matte) till flertalet av dem så det är ganska begränsat för mig.
är det någon som har gått på högskolan i skövde?
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

kl

Nu har jag skickat min anmälan, känns som en tyngd som lättat bara att ha gjort det. :)

Sökt 30 HP Internationella relationer i första hand, Jöken och Rättspsykologi i andra och tredje. Alla på GU.
 
Sv: Högskolestudier HT 2014

Kl*
Tanken är att jag ska börja plugga i höst men vet inte riktigt vad än.
Har många olika funderingar och en är att utbilda sig till något inom miljö men jag vet inte hur jobbmöjligheterna ser ut sedan. Någon som har koll? Även tänkt på skog men samma sak där.

Sen tänker jag på att utbilda mig och jobba med människor på något sätt men vet inte riktigt om det är min grej egentligen.

En tredje sak jag tänker på är att utbilda mig till ledare inom detaljhandel eller något liknade men där finns det nog inte så många jobb.

Även tänkt på att utbilda mig till tex systemvetare men är egentligen inte inte så intresserad utav datorer.

Många olika tankar som sagt men det ska vara klart innan ansökningstiden är slut.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 609
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 777
Senast: Pudlan
·
R
Skola & Jobb Skulle gärna ringa CSN men det kostar en förmögenhet härifrån med tanke på köerna. Hoppas på hjälp här, som jag sedan kan dubbelkolla...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Okej, jag läser just nu ett program, heltid. Ska hoppa av utbildningen efter att den här sista kursen är klar (dvs på fredag). Skriver...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp