Högskolestudier HT 2014

@Yukionna


Ja, jag avskyr den!


Jo, det har jag :). Men när jag försöker läsa om det för att kunna smalna av det så blir jag så jädra stressad, jag kan alltså inte riktigt fokusera. Men jag ska försöka läsa mer och liksom drunkna i det.


Tack för tipset! :)

Ja, jag tror det hjälper att läsa, helt plötsligt kanske du ramlar över något som verkar jätteintressant. För mig kan det räcka med en mening bara eller liknande för att det ska låsa upp sig lite. Hoppas det löser sig för dig! :)
 
En annan sak är att "lära känna sig själv" eller hur man ska uttrycka det. Jag är till exempel morgonmänniska och vet att jag får saker gjorda på förmiddagen. Alltså är det ingen idé att sitta på kvällen och kämpa med studier om jag inte absolut måste. Så jag försöker anpassa studierna efter hur jag funkar som person. Kanske en självklarhet, men det tog mig en tids studier att komma på det:o.

Ja, för mig är det här också jätteviktigt. Jag har bestämt att jag under inga omständigheter får plugga efter kl 16 då jag enbart blir stressad av sitta på kvällen. Så jag kör pluggandet som en vanlig arbetsdag (dock brukar jag sluta vid 14/15 då jag alltid börjar vid 7 på morgonen). Det är viktigt för mig att känna mig ledig på kvällen och jag tvingar mig själv att skjuta bort pluggtankarna senast efter kl 16. Så att försöka hitta ens optimala pluggdygnsrytm och lägga upp dagen efter detta är också ett tips!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 989
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 743
Senast: Pudlan
·
R
Skola & Jobb Skulle gärna ringa CSN men det kostar en förmögenhet härifrån med tanke på köerna. Hoppas på hjälp här, som jag sedan kan dubbelkolla...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Okej, jag läser just nu ett program, heltid. Ska hoppa av utbildningen efter att den här sista kursen är klar (dvs på fredag). Skriver...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp