Bukefalos 28 år!

Högsta prislappen för en hund?

Berin

Trådstartare
Satt och läste Värnpliksnytt och där talas det om en schäfer som köptes för 187 000 skr. Det var tydligen inte alls ett ovanligt högt pris för en avelstik. Vilket är det högsta pris ni har hört talas om för en hund. Inget gissande eller "hört från kompis" utan som ni verkligen vet eller har säker källa på. ;)
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

En bruksschäfer som kostade runt 120 000 och såldes till försvarsmakten.
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

55 000 euro. Schäfer med meriter i bagaget. Inte såld inom Sverige dock.
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Labradorhane såld för 200 000 sek från england till sverige, men det är några år sedan nu.
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Jag köpte min jack russell terrier för 10.000 vilket jag tyckte var dyrt, min blandras kostade 5.000. men sedan såg jag hemma hos blandrasens uppfödare en annons som hon hade skrivit ut på en hund i England som såldes för 90.000 svenska kronor, det var nån utställningshund som tydligen fått fina omdömen och priser. tycker det är helt knäppt :)
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Har aldrig hört om en labbe som kostat så mycket!! Vilken hund är det du menar?

/Swat
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Min grann unge erbjöd tio miljoner för min tjej. Jag sa absolut och att jag vill ha dom kontant men han har inte kommit med dom än...

Skämt och sido...

Labradorhane såld för 200 000 sek från england till sverige, men det är några år sedan nu.

HUR kan det löna sig? Låter helt galet i mina öron.
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

För några år sedan bjöd någon från "down under" 250000 (om jag minns/hört rätt ) för en labradorhane. Framgångsrik på utställning och hade vunnit något stort.
Ägarna tackade nej men han användes (används?) till avel via semin.

Sist jag frågade ägaren om detta så hade de just varit iväg och tömt honom för seminleverans till USA.
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Kikade lite på resultat och såg att det nog är fodervärden som har honom - eller så är hon ägare nu. I alla fall vann han sin klass på världsutställningen.
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Inget gissande eller "hört från kompis" utan som ni verkligen vet eller har säker källa på.
Nu läste jag detta. Får fråga henne nästa gång jag träffar henne. Förut var det nästan varje dag men nu har jag ju ingen hund att promenera med...
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

PM:a mej JÄTTE gärna namnet på denna hund!
Tycker mej vara ganska insatt i vilka priser som varit aktuella för labbar i Sverige, men har helt missat detta!

Har iof blivit bjudet 80.000.- för min gamla tik! (Något jag snabbt avböjde!) Men detta bud innebär ju inte att personen/organisationen i fråga hade betalat de pengarna om jag sagt Ja!

Den dyraste hundar som jag personligen träffat var en utst. schäfer som köpts fr Tyskland för drygt 50' euro.

/Swat
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

En av mina valpköpare blev bjuden 40.000:- för sin 7-månadersvalp, av en av våra mest kända mentaltestare på 90-talet. Det var den bästa retriever han någonsin sett, alla kategorier, sa han. Valpen såldes inte, hon blev sedemera stamtik i min valpköpares uppfödning ;)
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Förra grannens schäfer som jag promenerade mycket mer för nått år sen var värd runt 200 000! Narkotikahund tror jag.

Grannen upplyste mig om detta bara så jag skulle veta vilken kostnad jag drog runt med i skogen ;)
 
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Förra grannens schäfer som jag promenerade mycket mer för nått år sen var värd runt 200 000! Narkotikahund tror jag.

Grannen upplyste mig om detta bara så jag skulle veta vilken kostnad jag drog runt med i skogen ;)

Ska man titta på vad en hund kostat i utbildning är det ibland något annat än den verkliga prislappen. Jag har haft en hund som med den tidigare ägaren gått en utbildning i dryga 120 000 kronors klassen. Men de pengarna hade man ju inte fått för hunden. Rent bortsett från att utbildningen har ett milt sagt skamfilat rykte. Vilket i och för sig kan förklara ett och annat...
 
Senast ändrad:
Sv: Högsta prislappen för en hund?

Ska man titta på vad en hund kostat i utbildning är det ibland något annat än den verkliga prislappen. Jag har haft en hund som med den tidigare ägaren gått en utbildning i dryga 120 000 kronors klassen. Men de pengarna hade man ju inte fått för hunden. Rent bortsett från att utbildningen har ett milt sagt skamfilat rykte. Vilket i och för sig kan förklara ett och annat...

Ja jag har ju inte sett papper på vad hunden är värd eller vad den genomgick för utbildningar, fick lita på förarens ord :p

Även om jycken genomgått dyra utbildningar kan den väl ändå vara värd mer än det?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 375
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 639
Hundhälsa Såg en hund med tungan ute. Ägaren förklarade att den hade förlamad tunga. Hade aldrig hört om det. Nu såg jag en bild på en hund som...
Svar
17
· Visningar
2 413
Senast: Sol
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 363
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp