Bukefalos 28 år!

Sv: Höjder!

Det är de gamla namnen på klasserna. På ponnysidan togs det bort från årsskiftet och på hästsidan för några år sen.
LC står för Lätt C och LB för Lätt B.
 
Sv: Höjder!

Det är de gamla namnen på klasserna. På ponnysidan togs det bort från årsskiftet och på hästsidan för några år sen.
LC står för Lätt C och LB för Lätt B.

:O Är det så lätt??

hahaha xD trodde jag skulle få en hel sida med förklaringar hahah xD har aldrig fattat ett dugg om det där, men visste inte att det va så lätt haha xD
tack ^^
 
Sv: Höjder!

På en Clear Round eller pay and jump så får ryttaren själv få bestämma vilken/vilka höjder den vill hoppa. Dock brukar det finnas en minimumhöjd;)
 
Sv: Höjder!

Min ridskola ordnade en "klubbtävling" i våras, där var minimihöjden 20 cm :p
 
Sv: Höjder!

Njä, det var några elever som inte vågade hoppa högre med våra tre russ :D
 
Sv: Höjder!

Haha är det bara jag som tycker att det är högt att börja med 90 cm om man rider stor häst? .. :P Jag menar om man aldrig tävlat hoppning. Finns ju knatteklass på min ridklubb men det är ju lite väl lågt, typ 50 cm.. Varför kan det inte finnas typ 70 cm ?
 
Sv: Höjder!

Men nu står det så här på propparna! ex. Klass1: 70-100cm
Nu måste man tänk också xD Det var lättare när det stog bara L:B lix.


Och så har dom börjat med L:B på lokal tävlingar! Och L:D är numera ovanligt , det kör +5cm oftast (Så här står det på propparna: 55-85cm)
Har ni också lagt märke till det?

Så på en lokal propp. står det numera:


Klass1: 55-85cm
Klass2: 60-90cm
Klass3: 70-100cm
 
Sv: Höjder!

LB/70-100 på lokal tävling är ju ingen nyhet.
Men det där med +5-klasser håller jag med om, tycks ha ökat på alla nivåer.
 
Sv: Höjder!

bara för att hästen har hoppat LA höjd, betyder det ju inte att den kan hoppa en LA bana.

det är skillnad på att hoppa högt,å att hoppa en bana med svängar å kombinationer.

Håller på sätt och vis med dig :D,
:p
 
Sv: Höjder!

gaha! tack såmkt :D
då blire max LB för mig och min ponny då eftersom att hon tränar 90... :P
längtar tills våran första start! :bump:
 
Sv: Höjder!

Får man fråga kanske en dum fråga? Vi bor i Finland och här talar man inte alls om lätt A,B C osv inom hoppning, utan bara om cm höjder. I morgon ska min dotter delta med sin D-ponny i en 90cm klass, så vilken kategori tillhör den då?
 
Sv: Höjder!

Kanske är för sent nu? Men 90 cm är iaf LC för D-ponny. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp