Bukefalos 28 år!

Sv: Höjder!

Har man inte svår hoppning för C-ponny?


Haha funderar på om jag VILL(inte ska) ha C eller D ponny!(C kanske blir litet)


Jag har aldrig tänkt på att jag höjer min max höjd med 2,5cm i veckan(10cm i månaden) I januari var jag rädd för att hoppa 40 och nu hoppar jag 80 :D Jag är BÄST(haha min hopp tränare säger att jag ska tänka så för jag är liksom mitt i en svacka)
 
Sv: Höjder!

Hej :) Jag ska tävla min medryttarponny Mule lite i hoppning, han är as het på bana, men när jag träna han sist var han jätte lugn, så jag tog kort också :D Men vilken klass ska jag ta? LD,LC,LB elr LA? kat.A,B,C elr D?? :confused:

En sak till: Kan man säga LD,LC ochsånt i klubbtävlingar?
 
Sv: Höjder!

Hej :) Jag ska tävla min medryttarponny Mule lite i hoppning, han är as het på bana, men när jag träna han sist var han jätte lugn, så jag tog kort också :D Men vilken klass ska jag ta? LD,LC,LB elr LA? kat.A,B,C elr D?? :confused:

En sak till: Kan man säga LD,LC ochsånt i klubbtävlingar?

om du inte tävlat hoppning med ponnyn förut så föreslår jag att du borde tävla en lägre klass (t.ex LD)
Jag tränar banor på 1m med min skötponny men jag skulle aldrig kunna tävla banor på 1m pg.a att man blir så nervös på tävling, det är jätte stor skillnad på att träna och tävla en bana! :)

Kategori A,B,C och D är storleken på hästen!
 
Sv: Höjder!

finns LD fortfarande kvar? har dom i nte tagit bort det?
 
Sv: Höjder!

*kl*

Vet att höjden numera anges i cm på storhästhoppningar, men finns det någon som kommer ihåg indelningen för de olika lätta, msv och svåra klasserna? Ex. var går gränsen mellan lätt och msv, och svår? Jag har sökt som en tok men hittar inget?:confused:
 
Sv: Höjder!

LD - 90 cm
LC - 100 cm
LB - 110 cm
LA - 120 cm
MSVB - 130 cm
MSVA - 140 cm
Svår - 150 cm

borde det inte bli något sånt? :D Det är väl som ponny fast 10 cm högre?
 
Sv: Höjder!

Har hört på vissa att man måste ha licens för att kunna tävla lokala tävlingar, hur tar man det ?
tacksam för svar!
 
Sv: Höjder!

Förut när jag tävlade b-ponny så var maxbredden på en oxer i Lätt A, 1 meter är det samma nu? Tack på förhand.:)
 
Sv: Höjder!

Maxbredden på en oxer är klassens maxhöjd + 20 cm om jag inte minns helt fel. Så alltså 110cm i Lätt A kat.B men jag kan ha fel... :)
 
Sv: Höjder!

Hej! Jag sitter och kollar på hopp ponny klasser på TDB.
Vad menas med Lätt c+ och nya bedömnings metoden?
(han är c-ponny):)
 
Sv: Höjder!

Lätt C+ innebär Lätt C + 5 cm, exempelvis för en C-ponny 85 cm.
Nya bedömningsmetoden vet jag inte vad det innebär. Kan du kopiera in texten så blir det lättare :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp