Hönstråden II

Vilken lucka har ni? El- eller batteridriven? Horisontell eller vertikal öppning?
Vi har sån här med batteri :) men på insidan av hönshuset
 

Bifogade filer

  • IMG_8855.png
    IMG_8855.png
    93,4 KB · Visningar: 17
Jag bytte taktik igår.

Istället för att som vanligt fylla på mat åt dem när jag släppte ut dem fick de vara utan tills jag skulle stänga in dem. När jag kom med hinken med nytt vatten kom de springande och när jag sedan fyllde på med mat sprang alla in utan att jag behövde tjata på dem. :up:

Däremot tror jag att de ska få mer mat ikväll, jag fick bara ett ägg idag mot 5 - 8 i vanliga fall. Till viss del kan jag nog även skylla på vädret för det snöade både igår och idag, även om det smälter bort så är det kallt och grått.

Lillhönan jag fick tidigare ser ut att fungera bra i flocken, hon håller sig till dem och sprang ut tillsammans med de andra när jag öppnade. Ibland ligger hon på äggen när jag kommer och hon följer med dem runt och in även om hon är lägst i rang och inte gillar att trängas vid maten utan flyttar sig.

Glad att hon fungerar så bra trots att hon vuxit upp ensam i en hundbur sedan hon var liten. :heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Benjamin Werndl var på plats i Flyinge för att agera testryttare på Breeders Trophy för första gången. Bäst gillade han Verdesse II VH...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vår svenska historia är inte enbart fylld av berömda kungar och krigskämpar. Där finns även historiska hästar som har stått för...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Gunnar
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 312
Senast: Cattis_E
·
Övr. Djur Någon gräver i min gräsmatta, vilket är helt ok. Men jag blir nyfiken på vem det är. Det är fullt av små hål, som max kanske en dm djupa...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp