Bukefalos 28 år!

hööks clardige house island

Jag har testat att rida i en sådan och jag tycker att den är på tok för hård.
Skulle hellre tipsa om Hööks syntetsadlar istället då jag haft en utav dem som inridning och tillridningssadel i närmare 10 år och den fortfarande i bruk. (Inte en skråma någonstans!) Ska försöka leta upp länken.

Annars Claridge House dressyrsadel modell. (Alltså inte islandsmodellen)
 
@Askur , tycker bakvalvet på den länkade syntetsadeln ser väldigt högt ut.
Annars har jag en Thorowgood Griffin dressyr i syntet på min valack. Börjar bli lite sliten nu efter 13 år, men är superskön!
 
"En prisvärd sadel som ligger bra på de flesta hästar och ger en super sits! Skön att rida i både på träning och vid uteritter"

En som skrivit omdöme på hööks sida om sadeln.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 114
Senast: cirkus
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
906
Senast: Ajda
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 281
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp