Bukefalos 28 år!

Hööks höst och vinter 2013

Sv: Hööks höst och vinter 2013

*kl*

Åhh, de plommonlila byxorna! Shit, vad snygga. HW-täcken lär jag knappast köpa från Hööks då, gissar på överpriser.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Är det inte CH Comber som var på bild i nyhetsbrevet? Borde ju inte vara så dyrt att tillverka ett eget hos en sadelmakare annars... En rem med spänne i nacken och två pistolhakar i ändarna som kompletteras med en nosgrimma, pannband och tyglar.

Jo det var bara Comber såg jag nu. :o Tyckte att tränset längst till höger saknade käkrem också, men kollar man noga så skymtar man den.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Såg förresten en ny brösta i butiken. Eller snarare kombinerad brösta/förbygel. Bröstan ligger vågrät över bringan och fästs i sidan i sadelgjorden. I remmen som ligger över manken går det två remmar till ringarna vid framvalvet. Plus en rem mellan frambenen. Fanns i svart och brunt med mässingspännen i cob och full. Pris 889:- om jag minns rätt. Ingår i CH-serien och verkade vara av bra läder.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Hittade Amigo Bravo Horseware bland nyheterna på hemsidan nu för 1199kr.
Strömsbergsgård tar 1089kr.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Det var ju ändå helt okej faktiskt.

Kan dock, som PopcornPlayer, tycka att ett så enormt stort företag borde ha kunnat pressa priserna rejält. Fatta vad de skulle tjäna pengar på att saluföra Sveriges billigaste HW-täcken, även om priset bara skilde sig med typ 5 kr mot näst billigaste. Alla skulle ju handla sina HW-täcken där.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Kan ju tycka att Hööks borde få bästa inköpspriset från HW i tanke på sin storlek.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

*KL*

Ursäkta för lite trådkap nu men...
Är det någon här som har deras hunter träns? Skulle gärna vilja vet hur det är i storlekarna. Har dreglat över det nu en tid, men tvekat eftersom hästen ligger mellan full och x-full och detta träns endast finns upp till full. Så ja, det kan fungera om de är stora i storlekarna. Ja, och hur känns det i kvalitén och så då?
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

KL

Jag var inne på hööks idag och tittade lite, såg dock inte ridbyxorna men det fanns en del nya schabrak.




Dessa gillade jag! :d
fanns i rött, marin och svart i både allround och dressyr!
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Har inte hööks haft svårt att hitta fina färger på slutet? Jag tycker nyanserna ser urtvättade ut.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

*kl*

Det enda jag är riktigt sugen på och har bestämt mig för att köpa är det nya "Aachenträns Comber Claridge House®" :love::d

HELT PERFEKT att rida ut i och äntligen har jag hittat "Dyons groomingträns" i rätt färger, dvs svart & mässing! :d:D

649kr inklusive tyglar är ju rena drömmen! :)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

kl

Jag har tydligen lyckats köpa en hundbädd för länge sedan utan att veta om att det var en nyhet, så de verkar har smygit ut lite saker i affärerna rätt tidigt...

Den jag köpt är "Grey" aka Prinsess-sängen här hemma. :)
Verkar vara hundgrejerna som går ut på Nyheter först i vanlig ordning.

Är bra sugen på ett par Ariat-dojjor!
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

kl
Läste på sida 2 här att de kommer ta in GPA, någon som vet om det är kläder eller hjälmar eller båda delarna?

Roligt att de ska sälja Horsewear, kan nog bli lite nya vintertäcken då, haha :d

I övrigt längtar jag ihjäl mig tills katalogen kommer, vill ha den nu!:D
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Haha, vilken smart produkt! :D Nästan så man vill ha dem ju, fast som du säger, när ingen ser ;)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Kl
Såg att dom fått in thorowgood dressyr i cob-modellen, den enda dressyrsadeln som har en möjlighet att passa mitt soffbord, och så finns den bara i 18" :(
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

kan du inte kolla med dem om de kan ta in din strl? Borde inte vara helt omöjligt :)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Kan ju vara möjligt men frågan är om man får prova på samma sätt då? Eller blir det köptvång? :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 017
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 894
Senast: Anna
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Törnrosa
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
667
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp