Bukefalos 28 år!

Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

*kl*

Har fortfarande inte fått någon katalog i brevlådan men har spanat in den som är på hemsidan...

Jag måste nog klämma på det där bruna utetäcket trots allt....
Och så gillade jag tränset CH Cappamore.

Den beige färgade tävlingsmappen vet jag i alla fall att jag ska köpa...
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Här hamnade den i brevlådan idag!:D Håller på att titta för fullt, fastnade för ett par träns:P. Men har inte hunnit kolla igenom ordentligt än.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

KL

Gold Medal är jättefint i kvalitén! Har en sadeln agnes och tränset Callisto och tyglarna från GM som matchar tränset. Kanonfint alltihop! Gillar även GM-shabraken, bra kvalité på dom också.

Ang. täcken tycker jag också de är lite stora i storlekarna!

Vill för övrigt ha nya skrittäcket (för färgens skull), Mirage-täcket, och Fullcover Winter (det marin/vinröda). Spanar lite på svart lädergrimma och kankse ett till träns, isf blir det Monaghan. Gillar kandaret men har ett rundsytt Hansbo redan :love: Gillar även Cappamore tränset men hade velat ha tygelhakar :mad:

Kläderna gillar jag inte i år. Vill ha marin!!
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Nu har ja lite mer koll på det jag skulle vilja ha ( dock inget som egentligen "behövs", så får väl se hur det blir):
Träns Gold Medal Catena
Träns Claridge House windsor :love:
Röda aluminium stigbyglar
Showmaster silver dressyr schabrak, svart eller marin
Equi Guard snabbandage

Tyckte inte att det var så mycket intressant faktiskt..
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

personligen tycker jag inte det är ngn höjdare, men duger som vardagsträns tex:) blir alltid lite besviken när jag ser dem IRL, efter sett dem i katalogen
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

jag tycker att dom blir bättre efter några användningar och mycket smörj än vad dom verkar vara i butiken.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

nu är det länge sedan jag köpte från Hööks, men sist jag prövade med att smörja, försvann färgen:eek: men vi pratar 8 år sen:D
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Nu har jag fått katalogen, ska tvångstankspricka igen allt om en stund! Kommer väl pricka för nått på varje sida men bara köpa 1-2 saker! :angel: :D
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jag har detta träns, hur mjukt som helst är det. Bättre än mitt gamla hopplock av Dyon. :love:

Gillade deras nya kandar Tudor, skall åka och klämmas på på torsdag. Lite förbryllad över att det i katalogen står bara svart men på hemsidag svart och brunt. skall iaf ha brunt!
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

*kl*

Jag ska köpa den nya lädergrimman för 129:-. Av princip använder jag bara lädergrimmor och för det priset blir det en kalas haggrimma. Sen gillade jag de nya lila täckena:).
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Hur är grimmorna i storlekarna? Lädergrimman från Gold Medal lockar lite :angel:
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jag har ett gammalt regntäcke som sitter kanonbra på mitt stora halvblod men jag har sett många nättare hästar med höökstäcken där täckena hänger som tält över hela hästen. Jag tror det skiljer från täcke till täcke.

Är det någon som kan säga hur den släta, lösa nosgrimman känns i lädret? Den är väldigt lockande men för dom pengarna kan man väl knappast förvänta sig någon höjdarkvalité...


Gold medal-grejorna är i en klass för sig om man jämför med hööks övriga. Riktigt bra kvalitet för det priset.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Om det är den här nosgrimman du tänker på

så är den ungefär vad priset utlovar...

Jag har haft min i några år nu och använt den ganska flitigt och den är ju inte jättemjuk direkt. Dock fullt användbar! Den har inte tappat färg hos mig i alla fall, men jag upplever den ibland som "flammig" och då putsar jag av den med lite sadeltvål bara.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Lite olika upplever jag. Köper en del grimmor både läder och nylon från Hööks. De flesta i storlek full kan min häst ha men en Cushion Tape grimma från förra katalogen var för liten i full. Bytte till Claridge House grimman och den passade bra.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jag köpte nyligen en Gold Medal lädergrimma i storlek full, jag tycker den är stoor! jämfört med de andra lädergrimmorna i full som jag har. Men det gick ju att göra flera hål. :D
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

*KL*

Jag tyckte kandaret var läckert! tyckte de påminde om Gold medal Artemis som jag har :laugh:
Dock var inte pannbandet lika fint å glittrigt som det såg ut i katalogen, mer gult och har tappat en sten :( (på Artemis)
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Badger
·
Utrustning Hej alla glada! :) Jag har letat i veckor efter den perfekta stalljackan/jackor för höst och vinter. Men har hittills inte hittat...
2
Svar
28
· Visningar
2 067
Senast: caradan
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 119
Senast: Sasse
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
690
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp