Hööks höst/vinter 2012

Sv: Hööks höst/vinter 2012

Tränset?:D Det är lite speciellt:angel:

Men läder, jättefint läder.

Har aldrig sett ert träns i liknande läder. Spännande. :)

kl

Är det bara jag som upplever att JH-schabraken har dålig passform? Jag har detta:

400813_01.jpg


Det är verkligen jättesnyggt men glider bakåt under ridning trots att det sitter fast både i sadelgjorden och med flärparna. :(

Jag får hem mina snart hoppas jag och då ska jag prova. Hoppas dock att de ligger stilla. Men det beror säkert mycket på sadel och häst. Jag upplever dock att om de glider så spelar det ingen roll att man har flärparna. Ett schabrak som ligger stilla gör det oavsett om det sitter fast eller ej. Har alltid mina löst spända så de behövs egentligen inte.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

*KL
Var på Hööks idag ock kikade på rean. Tyvärr var det inte rea på något av de tränsen jag är intresserad av, och tyckte inte att det fanns särskilt mycket överlag. Och är det någon som kan svara på varför man rear ut bakterrängskydden men inte framskydden? Hade båda reats hade jag lätt köpt båda paren, nu blev det inget med det. Tråkigt tycker jag att man inte rear hela setet.... Hon i affären visste inte heller varför..

Kom iaf ut med ett par ridbyxor från JH collection i marinblått (de helskodda med skärp). Invigde dem idag på dubbla hoppträningar och är mycket nöjd! Bra pris på rean, 350 kr :D.
Köpte även ett pannband med svarta / vita stenar som satt super på pållen :).
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

kl

Var på Hööks här om dagen och fyndade på rean. Hittade alldeles för mycket... "tyvärr" :D Men jag försökte intala mig själv att jag skulle passa på medan allt var på 50% haha!!

2 JH-schabrak (ett brunt å ett marinblått av denna modell)
pic_50e89d5e9606ee4c328d03f2.jpg


JH-ländtäcke
pic_50e89d4addf2b3417748c726.jpg


Ett CH-träns
En lurvig vit tröja
Stigläder
2 showmasterschabrak
Bruna shortchaps
Brunrutiga ridbyxor
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

kl

jag var först på rean i Växjö, de hade ett rött regntäcke, alla strl utom 125 som jag ville ha :( Köpte rosa handskar till lilla dottern, lila strumpor till stora och pannband på rea, samt tredelat sötmalmsbett och ljusgrönt dressyrspö som inte var rea
igår åkte jag till Upplands Väsby för kolla täcket men det hade de inte där :cry: Så jag köpte tränset CH Allington på rean :banana:

mail
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Köpte en vanlig lädergjord på rean idag! Otroligt mjuk och fin var den och kostade bara 250kr! Köpte även ett par gummiboots för 50 spänn :)
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Bidde tydligen ingen bild.. :p



jag var först på rean i Växjö, de hade ett rött regntäcke, alla strl utom 125 som jag ville ha :( Köpte rosa handskar till lilla dottern, lila strumpor till stora och pannband på rea, samt tredelat sötmalmsbett och ljusgrönt dressyrspö som inte var rea
igår åkte jag till Upplands Väsby för kolla täcket men det hade de inte där :cry: Så jag köpte tränset CH Allington på rean :banana:

snobbsnyatraumlns_zps6f898385.jpg
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

NÄE!!! Fick du tag i ett sånt ländtäcke!?! Jag har stångat mig blodig för att jag inte köpte ett innan de utgick, och de har varit jätteslut här :( ORÄTTVIIIIST!!
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

*kl*

Var en sväng på rean idag och plockade med mig ett par terrängbakskydd i svart och ett ländtäcke (dock fullpris) hem. Passade bra att bakskydden var på rea då jag har en komplett uppsättning till den äldre hästen men bara framskydd och boots till den yngre. Hur bra de är vet jag inte, men för 130:- kan man ju chansa :D
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Kl

Tränset jag söker finns inte längre i svart strl full varken i min butik eller internetlagret. Jag tänker därför drista mig till att fråga om det finns någon vänlig buke-själ som bor i närheten av och/eller har ärende till någon av butikerna nedan som skulle kunna tänka sig att köpa tränset åt mig och skicka på posten? Jag betalar givetvis frakten och skulle vara otroligt tacksam för detta.

Tränset i mina drömmar är alltså det svarta med lacknosgrimma från JH collection, storlek full.

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300316

Finns enligt internet i dessa butiker: Kållered, Linköping, Halmstad, Örebro och Haparanda.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Kl
Det står på Hööks hemsida att de inte skickar från butikerna... men de kanske kan skicka från en butik till en annan butik?!
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Nej, dom skickar inte mellan butikerna heller. Kommer inte tränset in igen alltså?
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

De tränset var riktigt snyggt! Vad är de för märke på de?

Det är handsytt av en sadelmakare i Portugal :D Men det finns träns i den modellen i butiker som säljer t.ex. akademisk utrustning. Googla på akademiskt träns
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Dom skickar visst från butik till butik.
Det har varit med om flera gånger då "min" butik inte haft varan hemma medans det funnits i en annan butik...
Har inte varit något problem, MEN om dom gör det med reavoro vet jag inte för det kan vara en annan sak...
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Om det skulle vara något väldigt speciellt ja, men annars så är det inget dom brukar göra.
 
Sv: Hööks höst/vinter 2012

Kl

Var inne i butiken idag, och då visade det sig att tränset kommer komma in igen om en månad! Någonstans hade jag inbillat mig att det inte skulle säljas mer... så går det när man har för mycket i skallen! Blev i alla fall grymt glad över det beskedet :).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 063
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 681
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp