Hööks höst/vinter 2014

Jag är f.ö. väldigt nöjd med mina Ariat-kopior som jag köpte på rean för typ 200kr. Så jädra sköna! Kommer bo i dem tills de går sönder. Funderar seriöst på att åka och köpa ett par till att spara till den dagen...

20150113_103900_54b578b1ddf2b36b30f4a113.jpg
 
Jag hatar grönt. Egentligen tycker jag inte om marinblått heller. Men när det typ stod mellan grön, rosa, turkos, orange, kornblått, gult eller marin så tja ;P

(Rätt nyans av mossgrön kan vara jättefint - men lycka till hitta en sån outfit ens om jag börjar bygga på den nu. Knatten är 7 mån ;))
Turkos är jättefint på fux.
 
Jag tycker att fuxar är så färgstarka i sig själv att jag föredrar mer naturnära färger såsom beigt/sand, mossgrönt, martinblått, brunt.

Framförallt på rödfuxar
 
Turkos är jättefint på fux.

Till och med lilla M, 11 år, som försökt introducera turkost på alla höll med om "Nej, hans färg passar inte i turkost" när hon såg honom. Han har fel nyans för det. Sen är turkos lite som mossgrönt, det är att göra det grymt svårt för sig att ens få ihop en matchande outfit.

Men, hur tråkigt och så marinblått än är (tycker även jag) och att jag eg inte tycker om färgen. Så han kommer balansera upp det med sig själv. Det är en mörkfux som ändå är mycket röd, och han är (även om jag är partisk så har andra uttryckt samma sak) väldigt snygg att se på. Så han kommer nog inte behöva någon färgsplash för att synas om man ska vara ärlig
 
T
Till och med lilla M, 11 år, som försökt introducera turkost på alla höll med om "Nej, hans färg passar inte i turkost" när hon såg honom. Han har fel nyans för det. Sen är turkos lite som mossgrönt, det är att göra det grymt svårt för sig att ens få ihop en matchande outfit.

Men, hur tråkigt och så marinblått än är (tycker även jag) och att jag eg inte tycker om färgen. Så han kommer balansera upp det med sig själv. Det är en mörkfux som ändå är mycket röd, och han är (även om jag är partisk så har andra uttryckt samma sak) väldigt snygg att se på. Så han kommer nog inte behöva någon färgsplash för att synas om man ska vara ärlig
Trodde inte att du hade testat. Vi slängde på turkost på en av fuxarna i stallet i förra veckan och jag blev riktigt förvånad över hur snyggt det var på honom. Men det kan ju ha varit en annan nyans av fux på honom.
 
T

Trodde inte att du hade testat. Vi slängde på turkost på en av fuxarna i stallet i förra veckan och jag blev riktigt förvånad över hur snyggt det var på honom. Men det kan ju ha varit en annan nyans av fux på honom.

Finns ju olika nyanser av turkost med förvisso. Men som sagt, till och med den unga turkosälskaren tyckte "eh, nej, det passar INTE alls!". Men, du kanske skulle tycka det passade super - smaken är ju också olika =)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 064
Senast: Magiana
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 709
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 638
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp