Hööks höst/vinter 2014

Lämnade tillbaka. Har en ädlare kille (halvblod) och såg ut som jag slängt mitt duntäcke över honom. För stort, långt och låg piss :p Så rekommenderar en mer biffig tror jag för det :rofl:

Tack för infon. Det gjorde att min beslutsångest försvann :p

Min har 115/125 och är den en stor 125 så behöver jag inte ens tänka på det. Han är grov men inte biffig och behöver smalare täcke vid bogen.
 
Även jag har shoppat på Hööks rea. Blev Gold Medals Hermes. Hade ett presentkort på 250 kr så själv betalade jag bara 239 kr för tränset :D
2015-01-10-1411_54b124e7e087c327695a028c.jpg

Har ett Hermes också. Tycker pannbandet var snyggare i verkligheten än på bild. Enda negativa var att de i butiken sa att det var stort i storleken, men det var det inte. På min dam med huvud mitt emellan full och xfull var nosgrimman på full så liten att den inte ens gick att stänga :p
 
Har ett Hermes också. Tycker pannbandet var snyggare i verkligheten än på bild. Enda negativa var att de i butiken sa att det var stort i storleken, men det var det inte. På min dam med huvud mitt emellan full och xfull var nosgrimman på full så liten att den inte ens gick att stänga :p

Åh vad bra att för mig att det är åt det mindre hållet då :D Skulle helst haft Cob men fick ta Full, då kanske det blir perfekt i storleken trots allt! :)
 
Åh vad bra att för mig att det är åt det mindre hållet då :D Skulle helst haft Cob men fick ta Full, då kanske det blir perfekt i storleken trots allt! :)

Man kan ju hoppas! Dock kunde min ha sitt nackstycke på näst yttersta i strl full, så har din med cob storlek ganska kort huvud kan det möjligtvis bli så att sidostyckena är lite långa. Iofs har min dam inte så långt huvud utan mer brett, aja hoppas det passar!
 
Jag har också varit inne på rean idag, i butiken i Kungens kurva. Det var ganska utplockat på schabraksidan, men ett brunt allroundschabrak fick jag med mig i alla fall. Sedan blev det ett par mörkblå helskodda ridbyxor och en påse hästgodis. Alltid något :D
 
Var inne i Bäckebol för att köpa en Kolla Masken och då slank ett schabrak från rean med också. Ett Gold Medal Sport i grönt. Fick för mig att hästen skulle bli fin i grönt, tufft skuret också :)
 
Blev ett pullar för min del, tog först i cob men jisses vad det var litet! Pålle har typ allt i cob men inte detta tydligen. Som tur var fanns full fortfarande kvar. Men nu måste jag göra extra hål i nosgrimman...

På tal om att skänka till ridskolor, jag och syrran skänkte täcken som vi sorterat ut. Funktionsdugliga men lite lappade och lagade. De blev superglada på ridskolan :)
 
var inne på hööks i lund igår, fanns typ bara några kläder kvar. täcken och schabrak var rejält utplockat spvar lite besviken, hade dock 40kr rabatt så blev ett par höpåsar där jag bara behövde betala en tia ^_^. billigt och bra.
 
Såg precis lite bilder på lite nytt som kommer in runt 22:a januari. Bland annat ett par hagskydd som jag tycker såg intressanta ut, typ kopia av ett par dyrare , ska bli spännande att klämma på dem!
 
Såg precis lite bilder på lite nytt som kommer in runt 22:a januari. Bland annat ett par hagskydd som jag tycker såg intressanta ut, typ kopia av ett par dyrare , ska bli spännande att klämma på dem!

Skulle precis tipsa om detta.
Var inget jag hurrade över så jag hoppas katalogen bjuder på mer.

För övrigt så lämnade jag tillbaka täcket jag köpte på rean. Det var alldeles för stort kom jag fram till. Och tyvärr fanns det inte nån mindre storlek
 
var inne på hööks i lund igår, fanns typ bara några kläder kvar. täcken och schabrak var rejält utplockat spvar lite besviken, hade dock 40kr rabatt så blev ett par höpåsar där jag bara behövde betala en tia ^_^. billigt och bra.
Instämmer, jag var där förra veckan och det var utplockat redan då. De kan inte haft särskilt mycket från början.
 
Jag kollade in rean i Skövde igår men det fanns inget jag var sugen på så jag gick därifrån tomhänt. Jag behöver inget direkt heller visserligen.
 
Fick ett rid regntäcke från Hööks i julklapp som pållen fick premiäranvända idag. Skönt för henne, då hon inte gillar regn :).
20150112_1428151_zps24556e36.jpg
 
Instämmer, jag var där förra veckan och det var utplockat redan då. De kan inte haft särskilt mycket från början.

Nope. Det var väl typ 10 täcken och 20 schabrak (mest vojlockar) max skulle jag gissa när jag var där vid 15 första dagen. Så jag var ännu mer nöjd med alla mina fynd, ren tur att just mina grejer var på rea (och att de dessutom passade :D).
 
Nope. Det var väl typ 10 täcken och 20 schabrak (mest vojlockar) max skulle jag gissa när jag var där vid 15 första dagen. Så jag var ännu mer nöjd med alla mina fynd, ren tur att just mina grejer var på rea (och att de dessutom passade :D).

Lund hade iaf lite saker, i Malmö fanns det typ inget alls.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 073
Senast: Magiana
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 736
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 715
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp