Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Camigween

Trådstartare
Ja nu börjar nyheterna trilla in lite smått på hemsidan och visst brukar katalogerna skickas ut nu i början av Juli?

Väntar på att tränset som finns på hippson tidningens baksida ska trilla in så man får se fler bilder och sen får man väl åka iväg och känna och klämma när allt är i butik.

:bump:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

& jag vill känna på tränset som hästen på bilden till "Fleecetäcke Swirls Showmaster" har på sig. Älskar att det tränset har snabbhakar till bettet. :love:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag ser fram emot att få katalogen! Det är något speciellt med att ha den tycker jag. Sen är det ju inte säkert att man köper så mycket men det är kul att se vad som finns och drömma sig bort. :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag går också och väntar på katalogen, så jag håller tummarna för att den dimper ner i brevlådan snart!
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Hööks katalogen är alltid intressant att bläddra i.
Dock tycker jag att de har börjat sälja en del otroligt fula saker och lite för mycket kopior. Exempelvis den svart/guldiga hjälmen med rött spänne.
Jag slängde ett öga på hemsidan under produktnyheter och fick se ett schabrak i den mest skrika rosa färgen man kan tänka sig.
Jag tycker att de hade lite mer "eget" sortiment förut och det gillade jag mer.
Jag ser helt klart fram emot att få katalogen hem, de brukar alltid ha något som är av intresse:)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Ja alltid finns det något man inte visste att man behövde som åker med i kassen hem.. hihi. Jag tycker iofs att det är ganska najs att de kopierar saker, jag menar, då sparar man massor av pengar ju? Fast det är ju alltid kul att ha originalen... :bump:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Tänkte jag skulle slippa köpa "orginalet" för alldeles för mycket pengar... men det sket sej... Hööks fanns ju i ponny som störst... :mad:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Å andra sidan tycker jag att det är lite tråkigt att man inte kan komma på egen design istället för att göra allting princip exakt likadant och dessutom försöka göra loggan så lik som det dyrare "originalet" också har.
Kopior kan jag tycka är okej så länge man inte försöker kopiera loggor och siffror etc nästan på pricken likadant. Tex om man har ett schabrak som showmasterschabraket på hööks som är nästan densamma som schokemöhle, hade de då istället inte satt dit någon logga, eller kanske en rund, hade åtminstone inte jag tänkt det som en kopia även om quiltningen, färgerna och sömmarna är desamma.

Tex. horsehead shortshapsen är kopierat från dyón, dessutom är produktbilden nästan exakt likadan som dyóns, det ända som skiljer är att horsehead inte har någon logga. Sådana saker stör jag mig faktiskt på. (även om allt jag skrivit hitintills inte ens har med trådens ämne att göra:angel:) men för att verka lite mer OnT så kan jag väll hoppas på att de har smakfulla, egendesignade och snygga grejer i höst och vintersortimentet:) Ett par riktigt bra vinterridbyxor eller ett par heltäckande läderschaps hoppas jag på. De svarta nappashchapsen som de har nu går ju inte ens att sätta på sig, trodde faktiskt inte att passformen skulle vara så usel.
De sitter ju bra på tjejen på produktbilden:rofl:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Väntar också på katalogen! Jag hoppas verkligen dom får in nån bra vinterjacka som har såna där sprund,eller jack i sidorna om ni fårstår hur jag menar. Skulle verkligen behöva en sån o vanliga jackor som inte är lite längre åker upp eller är för långa så dom stör sitsen tycker jag ! Sen har man ju kollat runt på andra ställen men har ingen lust att lägga typ 3000 på en jacka =/ brukar Hööks få in bra vinterjackor? Var länge sen jag köpte nåt av deras "vintersortiment".
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Ringde Hööks och passade då på att fråga när katalogen kommer, cirka 2 veckor sa de.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har den rosa varseljackan som dom sålde förra vintern (kanske har kvar fortfarande?) och den är skitbra, jag älskar den :love: Men den är ju från Rockfish, och inte deras egna märke, så det kanske är därför... Jag har nämligen nästan enbart dåliga erfarenheter av CRW :crazy:

Hästgrejer från Hööks har jag dock aldrig haft problem med, passar, håller och funkar hur bra som helst, men så fort jag köper nått till mig själv så går det sönder på två sekunder, eller så håller det inte ens för normal användning (t.ex en jacka som inte håller för daglig, normal användning i ett stall samt vinterskor som släpper i sömmarna efter två månaders daglig användning :mad:).
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har en militärgrön regnjacka (crw) i ridmodell (med sprund) och den är superbra!
Har nog bara ridbyxor och ridstövlar som är köpta på hööks av märket horsehead, så crw kan jag inte uttala mig om. Jag tror dock att horsehead är bättre kvalité än crw..men det behöver inte vara så, det finns alltid måndagsex.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag är sugen på dom nya, höga vinterkängorna från Steeds (Frost)... Men jag är lite tveksam eftersom jag hade dom vita vinterkängorna dom sålde förra året, och dom höll inte så bra tyvärr :crazy:
Men jag skulle vilja ha lite högre stövlar/kängor denna vinter, skönt när man rider i kylan :p
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag tycker det är hemskt dåligt utbud av jackor överhuvudtaget,sommaren är ju ingen jack-tid men till vintern hoppas jag dom får in lite schyssta grejer. Den rosa varseljackan känns lite väl galet rosa för mig dock :P Ska absolut införskaffa ett par vinterridstövlar också,andra år har jag kört på massor med sockar i stålhätteskor o mockachaps,blir nåt lite bättre den här vintern ;)helst mountain horse,dom har bästa grejerna jämt,slår crw o andra märken tycker jag. Dom är lagom pris också :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har dom vita kängorna och använde dom dagligen i arbetet plus ridning och det är bara yttepyttigt lite skavmärken på insidan i höjd med fotens främre fotvalv. Kommer nog från stigbyglarna...
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har också dom vita! Visserligen är dom köpta som andra sortering pga att en ring till skosnöret lossnat högst upp, men i övrigt är dom nästan som nya trots att jag haft dom mycket i vinter. :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Och då har mina ändå hängt på trekvart och glappat störe delen av dagen...
Är så svullen och öm på morgnarna att jag måste ha en storlek större skor än vad jag behöver några timmar senare...

Så dom lär nog hålla ytterligare en säsong till......
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Mja min erfarenhet är oxå att grejerna oftast går sönder ganska på en gång, speciellt till mig själv! :crazy:
Dessutom är det urkass kvalité på de helskodda ridbyxorna, blir noppiga på en gång :(
Men, som slit och släng-grejer duger det alldeles utmärkt till mig som inte har råd att köpa de senaste märkesprylarna! Även om det hade varit ännu roligare, haha. Sedan är jag lite sur på att de inte har Magic Brush i rosa. Är ju lixom det man vill ha :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 143
Senast: tuaphua
·
Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
44 506
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 930
Senast: pews1972
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp