Bukefalos 28 år!

Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har haft några helskodda där ifrån, några har blivt noppriga men det bästa man kan göra är att ta en engångsrakhyvel och raka bort nopprorna. Fungerar väldigt bra, men ha byxorna på dig, det underlättar:) Det är precis som att raka benen, fast med byxorna på ;)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har också de vinterskorna och mina är hela och fina fortfarande trots flitig användning - vintern var ju rätt lång. Till det priset är jag väldigt nöjd med mina.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Haha! Låter ju faktiskt som en ganska bra idé, egentligen :idea:

Dock undrar jag vad som händer efter ett par gånger när man har gjort det, haha, blir väl inte så mycket kvar mellan sadeln och benen? :rofl:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Det beror nog på hur tjock skoningen är, men har gjort det kanske..5 gånger på ett år och de håller än, det ser ut som vilka ridbyxor som helst :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Hmmä, varför har jag sån jävla otur för?? :p Dom var ju jättesköna och jag tyckte väldigt bra om dom, så det var ju tråkigt att dom gick sönder :crazy:
Men jag ska nog köpa ett par av dom där nya vinterstövlarna tror jag, även fast det är samma märke, och hoppas på att jag inte har otur med dom också :angel:
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Det är något heligt med att bläddra i katalogen, pricka in det man vill ha (trots att det blir mindre och mindre med tanke på att deras designer har blivit senil :angel:) och förundras över att man kan komma upp i en summa på ca 70000kr PÅ HÖÖKS och ändå har man bara prickat in några saker! :eek: :devil: :bow: :rofl::love:

Sen att man inte köper något i verkligheten därifrån är en annan sak.....

DOCK köpte jag nyss ett par reservtyglar för 99kr, en martingalstopp för 6kr och 2 flugfransar för 29kr/st! ;)
Aningens skillnad mot när jag handlar i vanliga fall! :D
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Det dyker upp mer och mer saker för varje dag nu tycker jag och jag har hittat två saker som jag kommer att handla innan vintern är här i alla fall.
Jag behöver ett par nya vinter stall skor och har spanat in Stallkänga Frost Steeds - tycker de ser väldigt varma ut och Steeds skorna brukar passa mina breda fötter (har deras gummi jodhpurs sen tidigare).

Och så ska jag köpa Fleecetäcke Cooler Showmaster - jag har velat ha ett fleecetäcke med hals länge och det här är ju i favoritfärgen brunt.
Det kommer bli perfekt att ha efter träningarna i vinter.

Det verkar även komma in lite nya schabrak bland nyheterna - de vill jag dock, precis som övriga saker, klämma på innan jag köper men några gillade jag skarpt! :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

KL

Jag tyckte faktiskt att Evelation-schabraken såg helt okej ut. Med lindor i matchande färg kan det bli riktigt snyggt på dressyrbanan. Är dock osäker på kvaliten, ser ut att vara stoppade med nåt konstigt material i kanalerna som kommer plattas till och flytta runt. Det blir nog till att känna på innan eventuellt köp.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Den svart/lila var speciellt fin tycker jag! Älskar lila! Såg lite konstig ut på bilden med stoppningen, ser säkert bättre ut i verkligheten. :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Ja, ett sånt ska jag nog köpa, älskar också lila :love:

kl

Jag har köpt Steed's Frost-kängorna nu! Dom är supermysiga! Nästan så man längtar tills det blir kallt så man kan använda dom ;):p Men jag funderar på att byta till en storlek större, dom tryckte lite konstigt på ovansidan av foten... Men jag vet inte om det är just mina fötter som är lite höga just där, eller om dom är smala.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag har kört samma medtod :p men en del ridbyxor håller skitbra och är jättesköna. Jag är alldeles för snål för att köpa dyra ridbyxor så Hööks passar mig fint på den fronten.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Åh, verkar de bra? Jag är i behov av kängor och vinterskor, gillade både de höga och låga nu från Steeds. :D
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

KL

Jag tyckte faktiskt att Evelation-schabraken såg helt okej ut. Med lindor i matchande färg kan det bli riktigt snyggt på dressyrbanan. Är dock osäker på kvaliten, ser ut att vara stoppade med nåt konstigt material i kanalerna som kommer plattas till och flytta runt. Det blir nog till att känna på innan eventuellt köp.

Jag tyckte dom var superfina :love: Både brunt och svart var supersnygga, så det kommer bli svårt att välja... Och jag som inte skulle köpa fler schabrak! :angel:

Även jag är intresserad av stallkängorna, de verkar underbart mysiga... Det blir till att åka inom Hööks någon dag och kika. Vet någon när de kommer fått in allt i affärerna?
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Tur att smaken är som baken.... För den tyckte jag var snygg.... trots att jag inte gillar så anonyma färger i vanliga fall.....
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Den är jättefin tycker jag. Man kan både ha t-shirt och underställ under, sen en väst utanpå (tex. Montecarlo västen) Så håller man sig hyfsat varm om man rider i ridhus :)
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Tycker den kändes väldigt stickig och så, men sen har jag lite svårt för stickade plagg. Utseendet är det väl inget större fel på, en neutral tröja bara.
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

*kl*

Väntar fortfarande på att de ska lägga upp det där tränset på hemsidan...
Dock kom jag på att Tanten skulle nog behöva ett 200gr vintertäcke också... Så där lagom så lägger de upp ett svart/rosa reflex vintertäcke med rosa reflexgrimma...så blir nog ett sånt. :love:

Någon av västarna och tror det gråa/orange eller svart/lila schabraket blir det nog också...men jag väntar tills jag se och klämma på det i affären!
 
Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

*kl*

Väntar fortfarande på att de ska lägga upp det där tränset på hemsidan...
Dock kom jag på att Tanten skulle nog behöva ett 200gr vintertäcke också... Så där lagom så lägger de upp ett svart/rosa reflex vintertäcke med rosa reflexgrimma...så blir nog ett sånt. :love:

Någon av västarna och tror det gråa/orange eller svart/lila schabraket blir det nog också...men jag väntar tills jag se och klämma på det i affären!

Och nu upptäckte jag att reflexsakerna som ligger på nyheter kommer i Rosa... Tror bestämt mina reflexer är gamla och behöver bytas ut mot nya.. :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 424
Senast: tuaphua
·
Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
44 611
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 958
Senast: pews1972
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp