Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Kul att vi verkar bo i närheten av varandra :)

Jag hade inte heller behövt hälsosamtalet egentligen, det var ju inte särskilt länge sedan jag var gravid. Barnmorskan tyckte ändå det vore bra då jag har lite mediciner och andra krämpor plus att det hände en massa andra strul under förra graviditeten-
Har tid för inskrivning i slutet av mars och träffar samma bm som förra gången, vilket känns tryggt!
Längtar redan till vattengympan, den var såååå skön :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Ni som varit hos bm, har hon nämnt något om svininfluensan? När jag var gravid förra gången så var det världens hysteri om svininfluensan, jag valde ändå att inte vaccinera mig. När jag var där förra veckan så nämndes ingenting om en ev vaccination :confused:

Min mage är så stor och svullen att jag helst springer runt i mammabyxor. När min mamma såg mig idag så frågade hon hur många det var där inne egentligen :D
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Till Bm på månd..
Känner knappt nå nu lite spänningar i bröst samt mkt molvärk..ont i ryggen jobbar och lyfter tungt kan knappt stå när jag kommer hem:( blir nog bättre snart (hoppas jag)!
Har lyckats tänja ett ledband i knät(klumpig).
Nu hemma med sjuk 2 åring...
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag får väl också ta och skriva in mig i den här tråden :)

Plussade i fredags, är första barnet för både mig och sambon :)
Ska till BM på tisdag för inskrivning och kolla upp vilken vecka jag är i.

Slutade med mina p-piller i början på januari och fick mens direkt dagen efter (5/1) och går man efter de så är jag i 8e veckan. Men får se vad BM säger.

Ca 1 månad innan jag plussade på testet så hade jag enorma smärtor i magen och visste knappt vad jag hette, mensvärks liknande smärtor, mådde lite illa. Nu har mina bröst växt och bröstvårtorna ömmar lite och har märkt av att dom är lite känsliga för kyla.
Annars har jag inte märkt av så mycket annat. För utom att jag inte orkar äta upp en hel pizza vilket jag klarade hur bra som helst innan haha
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Wey! En till västeråsare :D
Är du också 87:a eller heter du bara så? :)

Jag hade också otroligt ont i magen i början så jag va inne på UL i vecka 6 och 7. Där såg det ut som att det från början varit 2 men bara 1 kvar (tom hinnsäck brevid).

Grattis och lycka till på UL! :bump:
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Wey! En till västeråsare :D
Är du också 87:a eller heter du bara så? :)

Jag hade också otroligt ont i magen i början så jag va inne på UL i vecka 6 och 7. Där såg det ut som att det från början varit 2 men bara 1 kvar (tom hinnsäck brevid).

Grattis och lycka till på UL! :bump:


Jo jag är 87:a :)

Okej, får se vad dom säger på tisdag.
Min pappas sambo säger att det kommer bli tvillingar men det tror jag inte då det inte finns nå i släkten, men vet att det kan bli ändå.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag har tvillingar på båda sidor i släkten så jag va inte jätteförvånad ;)
Roligt om man ska skaffa ETT syskon till så blir det en hel skock :D
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Okej. Ja man vill väl kanske inte ha ett helt fotbollslag direkt kanske haha.

Sambon visar inte direkt att han är glad och har heller inte sagt nå speciellt om det för utom att vi ska behålla det. Men hans glädje kommer kanske på tisdag när han får se den lille *hoppas* :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Min Bm rekomenderade mig att vaccinera mig, vet dock inte hur jag ska göra.. Är skeptisk mot det vaccinet och väldigt sällan sjuk men man kanske ska göra det ändå?
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Va det planerat? Annars kan det nog vara mkt att smälta för honom som står brevid och inte har en kropp som förbereder sig för fullt för det.

Min sambo växlar mellan glädje och panik även om det va planerat men jag tror inte det är helt ovanligt ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Min sambo är ganska lugn, men jag gissar på att han inte riktigt vågar hoppas på något ännu innan vi har sett den lille. När vi vart på vul kanske han blir annorlunda.. ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Min man fick panik då jag sa att mensen var sen men glad när han hunnit smälta det lite var inte planerat men vi båda är mkt glada :)

rätt uppblåst i magen :/ men mår bra i övrigt är som med de andra 2 knappt nå besvär :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Va det planerat? Annars kan det nog vara mkt att smälta för honom som står brevid och inte har en kropp som förbereder sig för fullt för det.

Min sambo växlar mellan glädje och panik även om det va planerat men jag tror inte det är helt ovanligt ;)


Jo det är planerat. Men tror att han är glad fast han inte sagt nå eller visar det nå speciellt. För han håller handen på min mage lite mer än vanligt :)
Sen tror jag att han visar det mer sen när vi väl får se den lille :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Nja.. nu vågar jag väl oxå hänga på..:) har smygläst ett tag hur ni har d:)
Jag är i v 11+4.. Är beräknad till 23 september..

Var gravid i sommras/höstas, men det slutade med att dom i v 22 på UL upptäckte att det var en ofostergraviditet.. Så ja e lite smått nojig nu måste ja säga..

Men allt känns så himla mycke annorlunda, o mer nu, o så jag tror nog allt e ok.. :)
Fick känningar av foglossningar igår.. :cry: inte så skönt..
Lite skraj att ja ska få jätte ont tidigt.. har ju tänkt kunna hålla igång hästen någerlunda iaf ett tag till.. :S
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Nu är vi några stycken så kan vi inte skriva en lista på BF datum?
jag börjar så kan ni andra fylla på!


Oktober

18 - Mikan, tredje barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2011

oooh restless har precis samma som jag :)

September

23 - voltigehoppare, första barnet

Oktober

18 - Mikan, tredje barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Voltigehoppare: ja! jag såg vi har samma det!:banana:

September

23- Restless. Första barnet

23- Voltigehoppare. första barnet

Oktober

18- Mikan, tredje barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Va gjorde du under nyårshelgen? :p

Våran är en "full i fjällstuga"-unge, romantiskt va? :D
 
Sv: Höstföräldrar 2011

September

23- Restless. Första barnet

23- Voltigehoppare. första barnet

Oktober

18- Mikan, tredje barnet[/QUOTE]

November

7- e_lin_a, 2:a barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Sonen som är 11 månader är tillverkades i en soffa när vi hade druckit vad som fanns. Den i magen är tillverkad på en annan soffa och sambon hade träningsvärk i ena benet dagen efter :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
978
Senast: Queen
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 765
Senast: MML
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp