Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Hej!

Har under ganska lång tid läst här på buke men inte skaffat mig ett konto men nu tyckte jag att det var dax:)

Jag väntar mitt andra barn i september, beräknat till den 8:e. Storebror är född i maj -09 så det blir nästan 2 ½ års skillnad.

Var på inskrivning igår och den värsta oron för missfall börjar släppa...

Stort grattis till alla andra som ska ha barn under hösten!:)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Stort grattis! :)

Skönt att du kommit förbi den oroligaste tiden!
Jag är i vecka 10 nu så jag är väl i den "värsta" perioden om man tänker på missfall, så lite orolig är jag men det känns lite tryggare när jag faktiskt fått se hjärtat picka 2 ggr..

Känns det som en lagom ålderskillnad på syskonen? Jag tycker att det verkar ganska vanligt med just 2-3 år emellan..
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Grattis! Vad roligt emd syskon!

Här har brösten börjat ömma som bara den och jag är riktigt trött på kvällarna. Somnade nog vid halv nio igår och då hade jag kämpat länge med att vara vaken...
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Tack:)

Jag ville gärna ha barn nära varandra i ålder, hade kunnat haft de tätare men den här lilla ville inte komma fören till hösten;) Hade gärna haft ett vårbarn till. Men nu känns det faktiskt som att det blir en lagom åldersskillnad.
Ska bli spännade att se vad storebror tycker sedan när bebisen kommer. Men som tur är har han nyligen fått en kusin som han tycker är jätte intressant som han gärna pussar på:love:

Har faktisk inte kännt av någon speciell trötthet i någon av mina graviditeter, syns väl vilken tid jag skriver inläggen;) Men däremot så mår jag ganska mycket illa, det har börjat lugna sig lite så hoppas det förblir så. Förra gången mådde jag illa genom hela graviditeten till och från... Hade inbillat mig att det borde vara lättare andra gången men har snarare varit kraftigare de första veckorna, då man desutom har en kille som springer runt fötterna hela dagarna.

Så man ser hur olika alla har det i sina graviditer, fast jag skulle hellre vara trött istället för illamående.
Det ska bli kul att följa alla i tråden och se våra olikheter och likheter:)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jah har nog haft tur båda mina tidigare graviditeter inge illamående med 04an. 09an mådde illa lite kring månad 3.
Nu känner jag ingenting än lite spänningar i brösten molvärk i magen då och då och lite trött, annars mår jag super:)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Usch det brukar vara ganska lugnt men idag har min eveningsickness (;)) varit väldigt jobbig :(
Lite ont i magen under natten och morgonen också, beror kanske att det blev lite rajtan tajtan där på kvällen? :o
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jobbigt med illamående. Jag börjar känna mig störthungrig direkt jag inte ätit på typ 2 timmar... Skitjobbigt, känns ungefär som när man börjar bli frisk från maginfluensa och magen varit tom länge och den börjar komma igång..

Igår kväll var min sambos kompis hemma hos oss och jag fick verkligen kämpa för att inte somna i soffan innan 22 iaf. Men då gick jag faktiskt och la mig med ursäkten att jag sovit dåligt natten innan. Är verkligen helt slut på kvällarna just nu..
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag blir vrålhungrig på 5 sekunder, men blir mätt lika fort. Är väldigt kvällstrött och hela veckan i tyskland har jag somnat med lille sonen runt 8 :grin:

Har fått världens gravidmage,trots att vågen visar på minus. Blev tvungen att shoppa lite mammakläder när vi ändå var i civilisationen ;)
Att det är tätt emellan graviditeterna gör säkert sitt till. Foglossningen har varit mkt bättre och växtvärken med. Glömmer ibland bort att jag faktiskt är gravid igen :angel:

Kul att vi har blivit några stycken här inne nu!
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Hej! Skriver in mig här jag med :) Beräknat i Dec. Korkad som jag var så skrev jag inte upp de två sista mens tillfällerna, brukar alltid det anars glömmer jag :/ så har inte riktig koll på datum är! Men är i v 4 om jag ska gå efter tidagare mens.... *slår huvudet i väggen*

Fick ma i höstas så har tagit flera månader innan det har tagit sig på nytt... Nu väntar vi nervöst om det kommer gå bra denna gången...
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Hej! Skriver in mig här jag med :) Beräknat i Dec. Korkad som jag var så skrev jag inte upp de två sista mens tillfällerna, brukar alltid det anars glömmer jag :/ så har inte riktig koll på datum är! Men är i v 4 om jag ska gå efter tidagare mens.... *slår huvudet i väggen*

Fick ma i höstas så har tagit flera månader innan det har tagit sig på nytt... Nu väntar vi nervöst om det kommer gå bra denna gången...

Jag har lite samma problem glömmer så jag vet inte riktigt om jag är i v 8 el 12 typ bm på bvc sa att jag kan vara längre gången då sista mens var konstig och smärtfri och jag mådde illa redan typ 2 v innan jag skulle ha haft mens men bara att vänta och se får svätt annfall på nätterna :(
inge illamående och kan bara äta lite år gången annars känns det som om magen ska spricka:)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Men om du är i v. 4 borde du ju vara beräknad till början av november?? Det är väl inte förrns äl i mars som det kan bli december bebisar? ;)

Även på mig står vågen på minus. En vecka innan pluset (i v.2+2) vägde jag 3 kilo mer än nu.. I v. 3+5 hade jag gått ner 2 kilo redan.. Men det finns en hel del att ta på sedan innan.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag brukar ligga på 57-58 kg (176 lång) ligger nu kring 60. Är i vecka 11. Men jag tror min kropp behövde lite extra att ta av, har aldrig lagt på mig tidigare även om jag alltid ätit som en häst :D
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag ligger ju på betydligt mer till mina 172.. Är väl ingen gänglig hästtjej direkt. ;) Ligger som överviktig enligt bmi. Men men, så länge man mår bra och kroppen fungerar för det den ska så får man väl vara relativt nöjd. Har ju påbörjat en viktnedgång innan pluset och har väl tappat 10 kilo nu innan. Men det har varit svårt med tränandet de sista veckorna. Första veckan efter pluset vågade jag knappt träna och även om jag vet att det är totalt ofarligt så mådde jag riktigt psykiskt dåligt när jag var på gymmet. Nu har jag ju haft en envis förkylning i två vekor som hindrat mig.. Men nu ska det bli andra bullar, nu ska träningen igång igen! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Haha ja det är klart, även jag får väl skylla på gravid demens ;)

Fler som har humör som väldens största bitch?? :o

Har en son som är 4år och kan inte missas att jag va så arg när jag väntade honom... Inte heller under grav. som ledde till missfallet...
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Ska ringa bm idag... Skjutit upp det eftersom jag inte vågar hoppas att det kommer gå vägen denna gången :crazy:

Kommer försöka få ett tidigare ul eller vul eftersom jag gick 6v med mitt ma innan missfallet kom igång :cry: (dog i v6, fick missfall v12) Inget jag vill gå igenom igen! Så får jag det inte på mvc så ska jag kolla upp var man kan gå för att göra ett privat...
Kan ju inte vara nyttigt för bebis att jag går runt och mår dåligt för att jag är så orolig...
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Det borde inte vara några problem för dig att få ett tidigt ul!
Var i länet finns du? Vill du inte skriva här så kan du skicka ett pm om du vill. Jag bor utanför Ljungby :)
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag har bokat privat vul eftersom det inte gick vägen for oss sist vi var gravida. Så nästa vecka ska vi förhoppningsvis få se den lille. Tänker inte boka in mig hos bm innan vi sett att det finns ett foster.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Jag hade inga problem med att få ett tidigt vul på kvinnokliniken i Växjö. De var väldigt tillmötesgående och hjälpsamma.
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Bor oxå utanför ljungby :) Fick tid för hälsosamtalet nästa fredag, hon tyckte vi kunde ta det vid inskrivningen annars eftersom jag gick igenom det i oktober sist men om jag skrev in mig nu så kunde jag få ett gratis vul :) Så nästa fredag skulle hon boka in mig för ett sånt och kanske får jag göra det redan veckan efter! Som hon sa så är det ju inget säkert för det eftersom läget kan ändra sig snabbt men känns ju skönt att bara se att där finns något!
 
Sv: Höstföräldrar 2011

Kanske jag vågar titta in också nu..

(Och är det någon som känner mig irl så ber jag er att vara tysta ett tag till..:angel:)

Hade mens 8 januari och borde således vara i 8:e veckan, med bf i mitten av oktober.

Eftersom jag haft en blodpropp pga av p-piller kommer jag få medicinera förebyggande under hela graviditeten. Därför var jag inne på ultraljud redan förra veckan, för att säkerställa en normal graviditet innan de sätter in massa mediciner.

Läkaren tyckte dock att jag såg ut att vara kortare gången än jag trott, kanske att jag hade ägglossning en vecka senare.

Och eftersom det var första mensen och första äl sen jag slutade med mini-piller så är det väl inte omöjligt att systemet kom igång lite sent.
Men vi ropar inte hej ännu..

Har mått bra hela tiden. Lite ömma bröst, ganska pms:ig (känner ni Häxan Surtant?)

Hållt vikten bra (mamma gick upp endast 2 kilo med mig så jag hoppas på nåt liknande..) :bow:

Dock, vaknade i natt av världens illamående, fick upp och kräkas ett par gånger på morgonen. Däremot vet jag inte om det är pga graviditeten eller det är magsjukan som går på jobbet.

Är dålig i magen också, så jag hoppas på det senare..
Låter väl lite konstigt annars att först inte må illa alls och sen plötsligt kräkas som en kalv?

Eller vad tror ni erfarna, har ni varit dåliga i magen när ni haft grav-illamående?

På torsdag ska jag in på nytt vul eftersom läkaren inte såg så mycket sist, så håll tummarna att allt utvecklats som det ska! :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 142
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 755
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp