Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

E verkar ha kommit på att det är mysigt att snutta på bröstet läääänge. Satt i 2 h i sträck förut bara för att hon ville snutta och började gnälla om jag la henne i nestet :meh: Skulle vara skönt om hon tog napp eller nöjde sig med snuttefilt så jag kan göra lite annat än att agera snutte hela dagarna... (Måste gnälla lite :angel:)
 
Idag är det sju dagar till bf. Sambon skulle egentligen åkt upp till Stockholm imorse med jobbet men han blev nervös och avbokade det igår. Jag tror inte bebis kommer än på ett tag. Känner inga som helst tecken på att det skulle vara på gång:cautious:
Jag fick i alla fall inga biverkningar av influensavaccinationen i tisdags, alltid något :up: Ja förutom att det blev svårt att sova då vänsterarmen var öm och sova på rygg är uteslutet så det blev högersidan typ hela natten...
Har känt mig rastlös men omotiverad sista dagarna så inte fått så mycket gjort, ska in till stan en sväng nu och är sugen på att baka. Får nog köpa lite extra smör och mjölk så kan jag baka lite gott. Sugen på morotskaka och mjuk pepparkaka! Åh och toscakaka:p Hade varit gott med banankaka också:angel:
 
Puttar upp listan lite:up:
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8)
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)

September
7 - Bedott, pojke på 49cm och 3290 gram (BF 4/9)
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart(BF 24/9, född med planerat snitt)
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram (BF 24/9)
25 - Lovise - pojke, 52 cm och 3620 gram (BF 24/9)

Oktober

8 - Guldaskig, flicka, 52 cm och 4300 g (BF 29/9)
14 - Imogen, flicka, 52 cm och 3815 g (BF 17/10)
17 - Turbofling, IDA, 53 cm och 4100 kg (bf 11/10)
18 - Ainon, flicka 2510g (BF 17/10)

November

1- karror89, första barnet - född 28/9 flicka på 46cm 2935gr.
1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet,Alingsås,strax norr om Göteborg
 
BVC idag, 5555 g och 57 cm. Hon är enorm :rofl:

Haha vi ska till bvc på måndag och tror inte vi är långt efter :p Hon var 55 cm lång vid 2 veckor (blir en månad på tisdag). Jag tänker hela tiden att hon är äldre än hon är eftersom jag jämför med storebror som inte hade tagit sig över 3 kg vid det här laget. De kläder hon har nu hade han rätt mycket senare om man säger så :D
 
Haha vi ska till bvc på måndag och tror inte vi är långt efter :p Hon var 55 cm lång vid 2 veckor (blir en månad på tisdag). Jag tänker hela tiden att hon är äldre än hon är eftersom jag jämför med storebror som inte hade tagit sig över 3 kg vid det här laget. De kläder hon har nu hade han rätt mycket senare om man säger så :D

Vi behöver inte vara oroliga för att de inte ska klara en svält i alla fall ;) Hamsterkinder har dessutom fått en helt ny innebörd.
 
Tack, precis kommit hem och nu är hon däckad i babyskyddet. Dock så blev hon jättejätteledsen:cry: och jäklar vad ont det gör i ens eget hjärta!

58 cm lång och 5,6 kg tung nu så hon växer på!:up:

Fy, det måste vara hemskt med de där sprutorna. Tror sambon får ta det besöket själv när det blir dags.
 
Vi passar nog in i samma storleksklass som er Guldaskig och Imogen. Ida är inte mätt sen hon föddes men vägde 4,7 kg för en vecka sen. Vi har läkarkontroll pa tisdag (da är hon 4v). Jag tänker ocksa att hon är äldre vad hon är, hon är bade större och starkare än 3,5v bebisar brukar vara. Känns lite som hon hoppade över det där stadiet med att vara helt nyfödd och späd.
 
Här fortsätter förkylningstiderna. Det fungerar ändå helt ok och hon får sova i babyskyddet på nätterna för att vara mer upprätt. Men jag blir bara mer förkyld själv och det känns ju helt hopplöst att försöka skydda henne från det...
 
@Imogen Krya på er! Skönt att hon kan sova i babyskyddet.

Fler än jag som är konstant hungrig och sugen på nåt att äta? Jag har alltid älskat mat men det här är nåt alldeles extra. Som tur är så är mitt nya cravings morötter så det känns väl överkomligt ändå.
 
Fler än jag som är konstant hungrig och sugen på nåt att äta?

Jag äter typ konstant:angel: blir ju liksom lite uttråkad av att vara hemma så då äter jag:laugh:

Var på återbesök hos BM och satte in en hormonspiral. Trodde inte det skulle kännas eftersom jag liksom fött barn, men det kändes definitivt. Och nu har jag typ mensvärk:mad: Aja, om jag minns rätt från förra spiralen så försvinner värken efter ett par dagar och det är ändå ett skydd i 5 år som jag slipper tänka på!:up:

Skönt att höra att allt läkt bra och att jag hittat knipet!
 
Jag tycker också att jag är konstant hungrig och det är nog tur för här funkar verkligen det där med att rasa i vikt av amning! Ställde mig på vågen två veckor efter snittet och trodde först att det var fel på vågen :eek: Men jag är överviktig så gör verkligen ingenting.
 
Jag har tappat kilona från graviditetet + 2 kg till men nu står det still. Skulle behöva gå ner typ 25 kg så jag måste skärpa till mig och planera in bra, ordentliga mellanmål så jag inte går och småäter hela tiden.
 
Känner igen det där med att äta på grund av uttråkning:angel:
Finns ju inte så mycket att göra här hemma, förutom att laga mer mat och baka mer kakor och grejer då:p
Hoppas amningen hjälper mig att gå ner i vikt sedan, har gått upp 20 kilo och det känns i kroppen:meh:
V 39+0 idag, bebis får gärna komma närsom nu...
 
Skönt att höra att det inte bara är jag som äter som en häst. Jag har dock gått ner kilona jag gick upp under graviditeten så jag äter med ganska gott samvete :laugh: Men jag håller med om att man äter för att man är uttråkad :angel:
 
Jag äter också i stort sett hela tiden och tyvärr mycket godis :angel: (saltlakrits är svårt att motstå...)

Jag har inte gått ner till den vikten jag hade före graviditeten än, men å andra sidan var jag ganska nära gränsen mot undervikt då så med mjölk i bröstena borde jag nog väga något kilo mer. Är iaf nästan nere på min trivselvikt som jag hade när jag tränade som mest :)

Äntligen känner jag att kroppen börjar klara av lite träning igen. Jag blev lite småsugen på att ge mig ut på en joggingrunda när jag var ute i stallet imorse, men då måste jag nog lösa bh-problemet innan. Sportbh är för tajt och amningsbh:n ger för lite stöd :meh: Jag får helt enkelt springa runt och hålla i brösten :idea: :rofl: och jag som tänkte försöka mig på att rida snart :cautious:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 557
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 238
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 476
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 556
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp