Höstföräldrar 2017 del 2

Jag äter också i stort sett hela tiden och tyvärr mycket godis :angel: (saltlakrits är svårt att motstå...)

Jag har inte gått ner till den vikten jag hade före graviditeten än, men å andra sidan var jag ganska nära gränsen mot undervikt då så med mjölk i bröstena borde jag nog väga något kilo mer. Är iaf nästan nere på min trivselvikt som jag hade när jag tränade som mest :)

Äntligen känner jag att kroppen börjar klara av lite träning igen. Jag blev lite småsugen på att ge mig ut på en joggingrunda när jag var ute i stallet imorse, men då måste jag nog lösa bh-problemet innan. Sportbh är för tajt och amningsbh:n ger för lite stöd :meh: Jag får helt enkelt springa runt och hålla i brösten :idea: :rofl: och jag som tänkte försöka mig på att rida snart :cautious:

Den som ändå hade motivation till att jogga :laugh: Tur hunden måste ut på promenader varje dag, det får räcka än så länge. På söndag ska jag rida, hoppas du också kan komma igång snart :) BH-problemet är rätt påtagligt oavsett vad man gör tycker jag. Amningskläder och amningsbh är det fasen inte något stöd i.
 
Riktigt nöjd blir man när bebis sitter tyst och nöjd (och utan att kräkas!) i babysittern medan jag tar en låååång och varm dusch! Var väl fascinerande med vattnet eller något :D

Inte riktigt lika nöjd blir man över att storebror som var vaken till 23 igår ändå tycker det är dags att gå upp halv sju :meh:
 
@Guldaskig Blev det någon ridning för dig idag?

Jag kom upp i sadeln en sväng trots att det innebar ett smärre projekt. Ville rida i paddock första gången vilket innebar lastning av relativt svårlastad häst och åka ca 2 mil till mina föräldrar. E fick sova i vagnen medan jag gjorde iordning hästen för färd och maken bytte till vinterdäck på transporten :)

Men nu har jag iaf fått rida lite :love:

Jag har btw råkat se att det finns ridbyxor till bebisar från stl 50 :D Det får kanske bli ett par till sommaren när hon blivit lite stabilare i kroppen :p
 
Här är det nog fortfarande bara omedvetna leenden. Men så sött det är även om de inte menar det :love:

Med tanke på utveckling så tycker jag att jag är mycket bättre på det här med att njuta av nuet den här gången. Med sonen kunde jag längta mycket mer efter att han skulle lära sig saker osv. Nu är jag kanske mer medveten om hur fort det går, för bråttom har jag verkligen inte!
 
Vi har förresten nästan lyckats komma fram till ett namn :p Två kandidater kvar. Jag och maken har olika favoriter men jag kan definitivt tänka mig hans favorit också. Men helst övertalar jag honom ;)
 
En fundering, jag har sett några filmer/serier sista veckan, i alla fall tre av dem har visat BB/förlossningsavdelningar i modern tid (USA). I båda filmerna så är det väldigt annorlunda mot hur vi har det här, bebisarna ligger i sina plastbaljor samlade i ett rum med ett stor glasfönster där familj och anhöriga står och tittar på dem.
Någon som vet om det fortfarande är så i vissa länder?
 
@Guldaskig Blev det någon ridning för dig idag?

Jag kom upp i sadeln en sväng trots att det innebar ett smärre projekt. Ville rida i paddock första gången vilket innebar lastning av relativt svårlastad häst och åka ca 2 mil till mina föräldrar. E fick sova i vagnen medan jag gjorde iordning hästen för färd och maken bytte till vinterdäck på transporten :)

Men nu har jag iaf fått rida lite :love:

Jag har btw råkat se att det finns ridbyxor till bebisar från stl 50 :D Det får kanske bli ett par till sommaren när hon blivit lite stabilare i kroppen :p

Ja det blev en ridtur i strålande sol :love: skönt att du också kom upp i sadeln! Och det där med minismå ridbyxor låter lovande :D
 
Den här mamman är riktigt trött idag. Bebisen tyckte det var en bra idé att vakna kl 2 inatt och vara pigg :banghead: Den här sömnbristen som småbarnsförälder gör sig verkligen påmind idag :crazy:
 
@Guldaskig Inte kul :crazy:

E var pigg när vi gick och la oss igår kväll men när maken tillslut la henne på sin bröstkorg somnade hon så fint. Jag lyfte över henne till nestet vid 2 och vid 6 vaknade hon och jag klev upp för att mjölka ur så hon skulle slippa övertrycket, kommer tillbaka och E har somnat om :laugh: Nu vid 8 är jag vaken och väntar fortfarande på att E ska vakna. Jag är lite lätt bortskämd med sovmöjlighet på nätterna :p
 
@Guldaskig Inte kul :crazy:

E var pigg när vi gick och la oss igår kväll men när maken tillslut la henne på sin bröstkorg somnade hon så fint. Jag lyfte över henne till nestet vid 2 och vid 6 vaknade hon och jag klev upp för att mjölka ur så hon skulle slippa övertrycket, kommer tillbaka och E har somnat om :laugh: Nu vid 8 är jag vaken och väntar fortfarande på att E ska vakna. Jag är lite lätt bortskämd med sovmöjlighet på nätterna :p

Njut för tusan! :laugh: Vi lyckades somna i soffan båda två och jag fick nog en timmes sömn :up:
 
Oja, det gör vi :D Dock gnäller jag över andra lindriga saker istället... :o

En timme i soffan är bättre än inget iaf ;)

Ja det finns alltid saker att gnälla över :D

Insåg nu att jag kanske formulerade mig lite konstigt. Vi har ju sovit även inatt, lyckades dock få en timmes extra sömn i soffan nu på morgonen vilket var otroligt välbehövligt för humöret :p
 
Annars fortsätter förkylningarna här, hela familjen är väl mer eller mindre förkylda. Storebror är minst drabbad och bara lite snorig.

Imorgon är första dagen han ska börja på sitt 25-timmarsschema på dagis och då första dagen jag ska rodda båda barnen på morgonen och lämna på dagis. Blir spännande :p I morse hade han en sån där härlig morgon när allt var fel och han vaken ville äta eller klä på sig kläder. Får hoppas att han avreagerade sig allt tills imorgon :p
 
Hur gammal är storebror, Imogen?

Vi har läkarkontroll imorgon, nyfiken pa hur stor Ida är men säkert 5 kg. (4v imorgon)
 
Hur gammal är storebror, Imogen?

Vi har läkarkontroll imorgon, nyfiken pa hur stor Ida är men säkert 5 kg. (4v imorgon)

Han är 2,5 år. Oftast går det att resonera med honom men ibland kommer ju de där sammanbrotten när allt bara är fel och han inte ens vet varför själv. Mycket känslor helt klart att vara 2,5 år och dessutom nybliven storebror :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 938
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 178
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 051
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 793
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp