Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

Snorig och förkyld bebis :(

Blev inte mycket sömn i natt men vid 6 gick jag upp och satte henne i babyskyddet och då sov hon i tre timmar. Så inatt kommer hon nog få sova där bredvid mig som får sova på soffan i vardagsrummet.

Hoppas det finns snabbt övergående förkylningar!
 
Hur är era barn när ni lägger dem på mage?

För oss går det bättre och bättre ju starkare nacke hon får och ju mer hon orkar hålla uppe huvudet. Det är väl roligare helt enkelt. :)

Hon ligger korta stunder i babygymmet på mage samt så försöker vi hålla henne ibland mot axeln (hon har aldrig riktigt gillat att ligga på bröstet utan blir bara irriterad).
 
Herregud vad jag är imponerad (läs: och avundsjuk) på era nätter! Vi har dock haft två bra nätter på rad, visserligen ska det ammas en del men hon har faktiskt sovit i egen säng två nätter i rad. Skönt med lite mer plats i sängen och hunden är glad över att inte bli nedsparkad till fotänden.

Vi har varit i stallet på förmiddagen och hon har sovit hyfsat i vagnen under tiden. Dock somnade hon i babyskyddet i bilen och jag tar tillfället i akt att låta henne sova vidare i det nu när vi kom hem också :o

Tyvärr tycker inte mina bröst om det långa uppehållet som blir så jag måste upp och handmjölka mellan kl 3 och 4 :meh:
Har mer än 5 liter bröstmjölk i frysen och än har vi inte gett något i flaska... Har förstått att flaskor kan vara lika svåra att acceptera som napp och napparna vägrar hon ha i munnen :cautious:
 
ja imorgon gäller det :) har fixat det sista här hemma nu och ska snart påbörja processen inför imorgon (bla ingen mat efter 20 och ingen dricka efter 24, dusch nu ikväll och imorgon bitti). När sambon kommer hem om en stund ska vi sätta in babyskyddet i bilen. Väskan är packade med det mesta förutom sambons grejer som han får lägga ner själv sen.

jag passade också på att klippa mig förra veckan :) samt vaccinerade mig i fredags.

jag vecklade ut en blöja för första gången förut, fattar knappt hur man ska göra :nailbiting: men det lär väl lösa sig ;)

fick reda på att en gammal vän som jag träffade igen på föräldrautbildningen ligger inne just nu på samma sjukhus vi ska till och förväntas få sin bebis idag eller imorgon, så vi lär säkert ses i korridorerna sen :)

hoppas det blir din tur snart också sen :)

Så det är dags imorgon då?:)

Här är vi nu nere på ensiffrigt med nio dagar kvar. Lite lätt rastlös här hemma, mår så pass bra nu när jag inte ”måste” jobba att det känns som om jag hade kunnat jobba en vecka till:angel:
Var hos frisören igår och fick håret klippt i alla fall, nu är det kort och snabbtorkande samt lätt att borsta igen:D
Tänkte åka in till vårdcentralen idag på influensavaccinations-dropin. Får detta på jobbet i vanliga fall men hann inte med det innan jag gick hem.
Inga som helst tecken på att bebis funderar på att komma ut än heller... I natt har jag till och med sovit hyffsat, visserligen kan vattengympa igår kväll och rena lakan ha bidragit men det var riktigt skönt att faktiskt bara vakna en gång och kunna somna om hyffsat fort igen.
 
Tyvärr tycker inte mina bröst om det långa uppehållet som blir så jag måste upp och handmjölka mellan kl 3 och 4 :meh:
Har mer än 5 liter bröstmjölk i frysen och än har vi inte gett något i flaska... Har förstått att flaskor kan vara lika svåra att acceptera som napp och napparna vägrar hon ha i munnen :cautious:

Ja det lät ju mindre kul förstås. Vår glupska bebis tar både flaska och napp tack och lov. Är väldigt skönt att kunna pumpa ur och lämna bebis och sambo ett par timmar ibland och göra nåt själv :)

@Hogstorp Wow vad häftigt! Cool känsla ändå. Imorgon är ni föräldrar :D Hoppas allt går bra för er imorgon, stort lycka till!
 
Tyvärr tycker inte mina bröst om det långa uppehållet som blir så jag måste upp och handmjölka mellan kl 3 och 4 :meh:
Har mer än 5 liter bröstmjölk i frysen och än har vi inte gett något i flaska... Har förstått att flaskor kan vara lika svåra att acceptera som napp och napparna vägrar hon ha i munnen :cautious:

Vi har också en liten nappvägrare. Börjar nästan tro att det är vi som gör något fel eftersom storebror också vägrade napp. Eller så är de båda släkt med sin mor som också vägrade napp :angel:

Vi har testat utpumpat i flaska en gång och det gick bra. Hoppas det håller i sig för det vägrade storebror också fram till han var typ nio månader...
 
Vi har ganska bra rutiner här. Amning var 3-4 timme oftast, efteråt bajs och lek nån timme, sen blir snuttan trött och sover nån halvtimme/timme. Sen lite mer lek och så börjar det om igen typ. Nån gång under dagen tar vi en promenad och hon brukar sova halva promenaden.

På natten vaknar hon en gång mellan 2-4:30 för att äta och bajsa :D Somnar oftast om fort när hon är klar. Ett par gånger har hon varit klarvaken och då har jag lagt henne i babgymmet medan jag slumrar i tio minuter, sen somnar hon och då går vi tillbaka till sängen och sover 3 timmar till. Typ.
 
Vi har också en liten nappvägrare. Börjar nästan tro att det är vi som gör något fel eftersom storebror också vägrade napp. Eller så är de båda släkt med sin mor som också vägrade napp :angel:

Vi har testat utpumpat i flaska en gång och det gick bra. Hoppas det håller i sig för det vägrade storebror också fram till han var typ nio månader...

Hm, vi får testa flaska någon gång och se om den accepteras. Min syster totalvägrade tydligen flaska som liten så henne fick våra föräldrar mata med sked när hon skulle få extra :angel:

Jag tror inte jag behöver oroa mig för att E hellre tar flaska än bröstet iaf. Hon behöver inte direkt anstränga sig för att få ut något där :up: Hon har fått mjölk sprutad över hela ansiktet ett par gånger trots att jag mjölkat ur innan :banghead:
 
Vi har ganska bra rutiner här. Amning var 3-4 timme oftast, efteråt bajs och lek nån timme, sen blir snuttan trött och sover nån halvtimme/timme. Sen lite mer lek och så börjar det om igen typ. Nån gång under dagen tar vi en promenad och hon brukar sova halva promenaden.

På natten vaknar hon en gång mellan 2-4:30 för att äta och bajsa :D Somnar oftast om fort när hon är klar. Ett par gånger har hon varit klarvaken och då har jag lagt henne i babgymmet medan jag slumrar i tio minuter, sen somnar hon och då går vi tillbaka till sängen och sover 3 timmar till. Typ.

Låter som bra dagar! Hon är nog lite äldre än vår tjej, tänker att det blir mer rutiner ju äldre de blir :)
 
Låter som bra dagar! Hon är nog lite äldre än vår tjej, tänker att det blir mer rutiner ju äldre de blir :)

Hon är 2,5 månader typ :) Ja, det är jätteskönt men hon har faktiskt varit någorlunda likadan hela tiden (förutom i början då hon helst ville sova 24/7 :D) Vissa dagar vill hon amma något oftare och vara mer i famnen men annars så håller hon sina tider :p
 
Här fungerar också napp och flaska (med både bröstmjölk och ersättning).
Hon behöver inte kämpa för att få ut min mjölk heller, det sprutar och hon får ofta kämpa med att hinna svälja.
 
Här har vi firat två månaders dagen med en vaken bebis nästan hela dagen. Vi gick upp vid 8, en liten powernap på 10-15 minuter på morgonen, sov någon timma vid 11-12 ca, en powernap till vid 15 och nu vid 21 fick jag honom äntligen att sova.. Han är en väldigt vaken bebis jämt men det här var lite extremt :angel: Igår natt var sådär, inte supermycket sömn, så förhoppningsvis blir denna natten riktigt bra! Jag är väldigt förvånad över hur glad min lilla skrutt är dock trots så lite sömn. Lite smågrinig nu på kvällen men inget gråt.. Fina gladfjärten :love:
 
Lycka till idag!

ja imorgon gäller det :) har fixat det sista här hemma nu och ska snart påbörja processen inför imorgon (bla ingen mat efter 20 och ingen dricka efter 24, dusch nu ikväll och imorgon bitti). När sambon kommer hem om en stund ska vi sätta in babyskyddet i bilen. Väskan är packade med det mesta förutom sambons grejer som han får lägga ner själv sen.
 
Lycka till @Hogstorp !

Vi har haft en bra natt trots förkylning. Bebis sov i babyskyddet och även om hon först var vaken till 01 så sov sen jättebra och vaknade 04 och 07 för mat. Sen sov hon igen till halv tio och nu har hon ätit och sover igen. Gissar att sömnbehovet blir ännu större när hon är förkyld :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 601
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 372
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 514
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 693
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp