Höstföräldrar 2017 del 2

En kompis barn började gå/springa vid 8 månader, det var inte alls bra för han hade inte alls den kroppskontroll som egentligen behvös. Han släppte och "sprang" iväg men kunde inte stanna och stå still så han ramlade och gjorde sig illa hela tiden.

Sen är ju barn ofta sena och tidiga med olika saker. Min äldsta var tidig med att krypa och gå men istället sen med talet. De två andra var senare med gå/krypa men pratade istället tidigt och väldigt bra direkt.
 
Idag var jag för första gången på mammaträning på Friskis, det var kul och Agnes satt nöjd och tittade på allt. :) Alltså, alla mina muskler är verkligen heeeelt borta:laugh: Men de kommer ju inte tillbaka om jag inte gör något åt det:up:. Ska prova mammaträning på ett annat gym med nästa vecka :)
 
4 månaderskoll idag, 62 cm och 5850 gram. Ingen stor tjej här inte :p

Jag fortsätter att sova dåligt trots att E sover ca 7 h i sträck. Jag vaknar så fort hon rör sig minsta lilla trots att hon ligger i spjälsängen bredvid vår säng :banghead: Funderar på om hon eventuellt ska flytta till eget rum om några månader. Det känns dock enklare att ha henne i samma rum om hon vill amma eller behöver lite tröst för att somna om under nätterna.
Det är lite spännande att min bebis är hälften så gammal och väger ett drygt kilo mer:p Det hade varit skönt för mina armar om han inte växte så himla fort:angel: De ska ju vara relativt lika i storlek i magen, åtminstone när de tidsbestämmer med RUL osv, att det kan skilja så mycket sedan! Trodde ju att bebis var stor på RUL då de flyttade oss från 26 till 16 november, jag hade väl kanske rätt med tanke på hur utvecklingen fortsatt :D
 
Idag var jag för första gången på mammaträning på Friskis, det var kul och Agnes satt nöjd och tittade på allt. :) Alltså, alla mina muskler är verkligen heeeelt borta:laugh: Men de kommer ju inte tillbaka om jag inte gör något åt det:up:. Ska prova mammaträning på ett annat gym med nästa vecka :)
Vad kul! Skönt att börja träna igen. Ska på efterkontroll nästa vecka och tänkte försöka komma igång efter det. Kör bara MammaMage och promenader nu. Och ja! Det känns att musklerna som en är van att ha liksom har försvunnit spårlöst, i enkla vardagsrörelser kan jag bara fastna och kommer liksom ingenstans, får ta tag i en dörr, vägg eller möbel eller något om det finns till hands :p
 
Idag firar vi fyra månader med den här underbara lilla grabben :love:
3CA94BC9-24C2-4303-A0AC-7127D333D8B0.jpeg
 
Längtar tills vår bebis sover så länge i streck! En kompis med en jämnårig bebis har börjat lägga henne i eget rum redan och sover med babymonitor. Funkar jättebra!

Ja det får nog bli babyvakt isåfall. Har dock lite mardrömmar om sådana efter en skräckfilm jag såg i tonåren där det kom spökljud i babyvakten från babyns rum :nailbiting:
 
Vad roligt! Hur gammal är er pojke? Vi har också gett bebis slick på fingret, hittills är banan godast :)
Han är drygt 4.5 månad, så vi är lite tidiga med smakportioner, men jag känner att jag behöver avlastningen lite då han inte vill ta flaska. Så om magen hänger med så kör vi på :)
 
Min bästa vän i Sverige får sitt första barn inom närmaste veckorna.
Dom har också kämpat i flera år med att bli gravida så jag är extra glad för deras skull.
 
Äntligen har E börjat sova länge utan amning på nätterna igen. Andra natten i rad nu som hon sovit över 10 h. Förra natten vaknade hon till en gång men kunde somna om utan amning. Inatt vaknade hon inte förrän 9.30 (somnade ca 23).

Jag blev snabbt bortskämd med långa sovstunder upptäckte jag när E plötsligt började amma var 3:e timme på nätterna från att ha sovit 10-12 timmar i sträck :D Nu är vi förhoppningsvis tillbaka till det ”normala” :up:
 
Här har vi nog första förkylningen. Bebis var täppt i näsan imorse, bättre under dagen men har sovit mycket. Sambon köpte något spray på apoteket som vi använde nu inför läggdags. Har också lagt en vikt handduk under bäddmadrassen i ett försök att höja huvudet lite. Hoppas att det är snabbt övergående!
 
Här är det någon som blivit supernyfiken, på allt! Huvudet går fram och tillbaka konstant och att sova är inte prioriterat just nu:rofl: Det är också mycket prat, även i vagnen där hon brukar vara tyst:laugh:

Så under mat- och sovtiderna så försöker vi ha det lugnt runt oss, annars blir det inte mycket mat som kommer ner i magen eller någon sömn:nailbiting:

Och hon försöker ta sig fram när hon ligger på magen men när huvudet är uppe är rumpan nere och när rumpan kommer upp så är huvudet nere :D
 
Här är det någon som blivit supernyfiken, på allt! Huvudet går fram och tillbaka konstant och att sova är inte prioriterat just nu:rofl: Det är också mycket prat, även i vagnen där hon brukar vara tyst:laugh:

Så under mat- och sovtiderna så försöker vi ha det lugnt runt oss, annars blir det inte mycket mat som kommer ner i magen eller någon sömn:nailbiting:

Och hon försöker ta sig fram när hon ligger på magen men när huvudet är uppe är rumpan nere och när rumpan kommer upp så är huvudet nere :D

Precis samma här! Börjar bli svårare med koncentrationen när hon ska äta och behövs mer lugn och ro när hon ska sova. Minns inte att det kom så tidigt med storebror.

Kravlandet känns också igen. Hon försöker verkligen åla framåt men det går inte så bra :D
 
Hörni, alla goa mammor som nyligen fått barn! En av mina bästa vänner kommer få barn inom tre veckor (typ) och jag tänkte att jag ska fixa en present som jag ställer utanför deras ytterdörr när jag vet att de ska åka hem från BB (typ ett par timmar innan med kylklampar i och så) så att jag såklart inte är där när de kommer hem.

Så, till frågan - vad vill man som nyblivna päron ha?
Jag tänker mig att jag ska lägga i en form med lasagne, en flaska bubbel, choklad, någon mer maträtt (så de slipper laga mat det första de gör) och kanske en brieost.

Men vad vill man mer ha? :D
 
@Sleepan Åh vilken fin ide! Jag tycker det räcker (om du lägger i kex till brien ;)) men om du vill ge något till bebisen så kanske en bok med vaggvisor?
 
@Sleepan Åh vilken fin ide! Jag tycker det räcker (om du lägger i kex till brien ;)) men om du vill ge något till bebisen så kanske en bok med vaggvisor?

Bebisen fick present på baby showern, så jag hade faktiskt bara tänkt ge något till päronen, haha. Lär ha med något till bebisen när jag väl ska träffa dem sen :)
Men ja, kex vad ju en bra grej! Och kanske någon tid marmelad, typ fikon eller så? :)
 
@Sleepan de kommer nog bli jätteglada! Och jag tycker det låter fullt tillräckligt! Vill du lägga i något mer så kanske något form av fikabröd att bjuda alla eventuella besökare på som inte tänkt lika långt som du ;)
 
Hörni, alla goa mammor som nyligen fått barn! En av mina bästa vänner kommer få barn inom tre veckor (typ) och jag tänkte att jag ska fixa en present som jag ställer utanför deras ytterdörr när jag vet att de ska åka hem från BB (typ ett par timmar innan med kylklampar i och så) så att jag såklart inte är där när de kommer hem.

Så, till frågan - vad vill man som nyblivna päron ha?
Jag tänker mig att jag ska lägga i en form med lasagne, en flaska bubbel, choklad, någon mer maträtt (så de slipper laga mat det första de gör) och kanske en brieost.

Men vad vill man mer ha? :D

Jisses vad fint :love: Just lasagne och brieost tycker jag var toppen! Och kanske lite fikabröd att bjuda gäster på om du känner att du vill lägga till något mer i den redan lyxiga presenten.

Folk köper väl inte dvd-filmer längre men nån prenumeration på Netflix kanske om vederbörande inte redan har det.
 
På torsdag åker skenan av, ska bli så skönt!! Men blir nog också väldigt ovant, är så himla van vid den nu...
För övrigt så blir nätterna bara bättre och bättre, i natt provade vi spjälsängen igen och hon sov lika bra där som i babynestet i sängen :)

@Hogstorp Hur går det för er? Hur länge till ska skenorna sitta på?

Idag lyckades jag tajma in bebis förmiddagssömn med ett ridpass i ridhuset :love: Annars har vi inte gjort så mycket idag. Bebis tog en nap och vaknade kl 18 så hon hade lite svårt att komma till ro ikväll. Nu ligger hon i badrummet med torktumlaren på :rofl: Det hade ju varit skönt om det här med läggningen kunde bli lite enklare och att hon kanske kunde sova lite längre pass på natten utan mat. Hon är säkert inne i en fas - bra att ha nåt att skylla på :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 259
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 540
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 219
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 017
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp