Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

@Guldaskig & @Imogen, tack för input!
Då satsar jag på det.

Vi pratade om just fika för någon vecka sen men det är inte mammans grej riktigt och hon menade på att om folk vill fika något mer än kaffe när de är där får de ta med själva, haha.
Men det skadar ju inte att slänga i ett par paket Ballerina eller något! :)

Kul att höra att jag inte är ute och cyklar med min present iaf! :)
 
På torsdag åker skenan av, ska bli så skönt!! Men blir nog också väldigt ovant, är så himla van vid den nu...
För övrigt så blir nätterna bara bättre och bättre, i natt provade vi spjälsängen igen och hon sov lika bra där som i babynestet i sängen :)
Vad skönt för er! Visst har det väl ändå gått relativt snabbt ändå? Minns att det kändes så jobbigt i början för er :)
 
På torsdag åker skenan av, ska bli så skönt!! Men blir nog också väldigt ovant, är så himla van vid den nu...
För övrigt så blir nätterna bara bättre och bättre, i natt provade vi spjälsängen igen och hon sov lika bra där som i babynestet i sängen :)

Vad skönt för henne att den ska bort! Tänk vilken skillnad för henne, förstår dock att det blir ovant.

Bra också att nätterna är bättre :)
 
@Guldaskig & @Imogen, tack för input!
Då satsar jag på det.

Vi pratade om just fika för någon vecka sen men det är inte mammans grej riktigt och hon menade på att om folk vill fika något mer än kaffe när de är där får de ta med själva, haha.
Men det skadar ju inte att slänga i ett par paket Ballerina eller något! :)

Kul att höra att jag inte är ute och cyklar med min present iaf! :)

Tycker att din present är mer än bra! Himla fint tänkt :)
 
Idag blir bebis 10 veckor, har firat i helgen med att knäcka gåtan hur han håller upp huvudet i liggande samt hur han ska ta sig från rygg till mage:angel: Slut på lugnet nu?
 
Jag har varit ute och sprungit, nåja joggat lååångsamt. Förutom att man är grymt otränad så kändes det helt normalt :) men har ju gått hela 3,5månad sedan snittet, har bara varit lite för nervös för att förstöra nåt tidigare därav väntan.

På torsdag ska jag rida och ska försöka ta mig ut med skidorna och hunden om jag får barnvakt nån dag. Min kropp kommer att fp chock efter att ha legat i soffan i typ 1 år :laugh:

Funderar på att gå med i en mamma träningsgrupp på gymmet men är rädd att det är lite för lätt då det är nån mamma mage tränare. Nån som gått på något liknande?
 
Vad härligt! Det måste verkligen vara jätte skönt att slippa skenan, verkar väldigt knepigt.

På torsdag åker skenan av, ska bli så skönt!! Men blir nog också väldigt ovant, är så himla van vid den nu...
För övrigt så blir nätterna bara bättre och bättre, i natt provade vi spjälsängen igen och hon sov lika bra där som i babynestet i sängen :)
 
@Ainon Jag ska börja rida på fredag! :love: Provade mammaträning på friskis förra veckan och den var som vanlig cirkelträning fast bebis fick vara med. Ska prova ett annat gym nu i veckan med.

Jag är sjukt sugen på att börja springa igen men vågar inte det riktigt än, läste att man bör vänta i minst 6 månader efter förlossning, men det kanske är skillnad om beroende på snitt/vaginalt? Samt så ammar jag och då är ju lederna (eller nåt liknande) lite försvagade pga hormoner.

Men snart har det gått 6 månader och då ska jag börja lite försiktigt och känna efter.

Å andra sidan så känner jag att jag har noll muskler kvar och då vill jag vara försiktig så att jag inte gör något min kropp inte riktigt orkar med ännu.
 
Jag har varit ute och sprungit, nåja joggat lååångsamt. Förutom att man är grymt otränad så kändes det helt normalt :) men har ju gått hela 3,5månad sedan snittet, har bara varit lite för nervös för att förstöra nåt tidigare därav väntan.

På torsdag ska jag rida och ska försöka ta mig ut med skidorna och hunden om jag får barnvakt nån dag. Min kropp kommer att fp chock efter att ha legat i soffan i typ 1 år :laugh:

Funderar på att gå med i en mamma träningsgrupp på gymmet men är rädd att det är lite för lätt då det är nån mamma mage tränare. Nån som gått på något liknande?
Jag gick på gravid/mammaträning innan förlossningen. Ska börja där igen efter efterkontrollen på onsdag tänkte jag. Den träningen är bra, en BM på min Mvc som håller i det, går att anpassa med vikter efter behov samt att träningen är fokuserad på ”problemområden” före och efter graviditet. Så får bebisarna vara med såklart :)
Kul sätt att komma igång och träffa andra mammor tycker jag :up:
 
Kul att du också ska rida:)

Vet inte om det är nån skillnad men min barnmorska sa vid efterkontrollen (för nästan 2 månader sen) att det bara är att börja när det känns bra. Sålänge det känns normalt så är det bara att träna på typ. Men så är jag ju då snittad och ammar inte öht så kanske skiljer :)

@Ainon Jag ska börja rida på fredag! :love: Provade mammaträning på friskis förra veckan och den var som vanlig cirkelträning fast bebis fick vara med. Ska prova ett annat gym nu i veckan med.

Jag är sjukt sugen på att börja springa igen men vågar inte det riktigt än, läste att man bör vänta i minst 6 månader efter förlossning, men det kanske är skillnad om beroende på snitt/vaginalt? Samt så ammar jag och då är ju lederna (eller nåt liknande) lite försvagade pga hormoner.

Men snart har det gått 6 månader och då ska jag börja lite försiktigt och känna efter.

Å andra sidan så känner jag att jag har noll muskler kvar och då vill jag vara försiktig så att jag inte gör något min kropp inte riktigt orkar med ännu.
 
Låter ju bra. Kan ju inte träna nåt vanligt under veckorna eftersom jag då är ensam med bebis än så länge (räknar ner till maj :bump:
)

Hoppas det går att använda friskvårdsbidraget på jobbet :D

Jag gick på gravid/mammaträning innan förlossningen. Ska börja där igen efter efterkontrollen på onsdag tänkte jag. Den träningen är bra, en BM på min Mvc som håller i det, går att anpassa med vikter efter behov samt att träningen är fokuserad på ”problemområden” före och efter graviditet. Så får bebisarna vara med såklart :)
Kul sätt att komma igång och träffa andra mammor tycker jag :up:
 
Gud det går snabbt när de börjat greppa nåt. Förra veckan var jag glad över 1cm upp, nu ligger hon såhär :love:
DSC_0205.JPG
 
Kan ju konstatera att tiden då S sov sig genom dagarna är ett minne blott. Hon somnade som vanligt när vi gick och lämnade storebror och sov till 10. Sen dess har hon varit vaken förutom att hon somnade 10 min när hon ätit. Visar inga direkt tecken på trötthet nu..

Iofs är det rätt bra för då är hon förhoppningsvis trött och sover vid hämtning. Men mycket gjort här hemma blir det inte :p
 
spännande att du provade att "springa" :) Jag gjorde ju snitt för 12 veckor sedan men har inte vågat springa än (mer än ett par meter över vägen nån gång ibland). Jag går powerwalks på löpbandet hemma och det går jättebra, ska nog prova att springa nån dag när det är bra (!) väder ;)
Rida har jag gjort i 5 veckor nu och allt känns precis som vanligt där, jag red rätt sent in i graviditeten (vecka 32 cirka slutade jag rida och snittades i vecka 38) så det påverkar nog en del att mina ridmuskler fortfarande finns kvar. Har bara ridit mammas snälle gamle häst än men ska börja sätta igång min 5 åring snart tänkte jag :)

Ingrid blir 12 veckor idag, imorgon blir hon av med skenan + att föräldragruppen börjar + bvc besök direkt efteråt, phu! Bara roliga saker dock :)

Jag har varit ute och sprungit, nåja joggat lååångsamt. Förutom att man är grymt otränad så kändes det helt normalt :) men har ju gått hela 3,5månad sedan snittet, har bara varit lite för nervös för att förstöra nåt tidigare därav väntan.

På torsdag ska jag rida och ska försöka ta mig ut med skidorna och hunden om jag får barnvakt nån dag. Min kropp kommer att fp chock efter att ha legat i soffan i typ 1 år :laugh:

Funderar på att gå med i en mamma träningsgrupp på gymmet men är rädd att det är lite för lätt då det är nån mamma mage tränare. Nån som gått på något liknande?
 
Nu är skenan borta och vi ha fått en geleklump till bebis :D Det tar nog ett tag att vänja sig nu vid att ha en rörlig bebis som inte har en skena som stadgar upp hela kroppen... Känns annars otroligt skönt att den är borta, kan använda alla kläder nu och även bada hemma och byta blöja lättare :)
Hon har dessutom firat detta med att sova 6 timmar i sträck 2 nätter i rad, vaknar för mat 5 min och sen sovit 3-4 timmar till (!) så här utvilad som jag är nu har jag inte varit på länge.... :banana:
 
Nu är skenan borta och vi ha fått en geleklump till bebis :D Det tar nog ett tag att vänja sig nu vid att ha en rörlig bebis som inte har en skena som stadgar upp hela kroppen... Känns annars otroligt skönt att den är borta, kan använda alla kläder nu och även bada hemma och byta blöja lättare :)
Hon har dessutom firat detta med att sova 6 timmar i sträck 2 nätter i rad, vaknar för mat 5 min och sen sovit 3-4 timmar till (!) så här utvilad som jag är nu har jag inte varit på länge.... :banana:
Åh vad härligt för er!:love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 571
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 306
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 496
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 633
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp