Höstföräldrar 2017 del 2

Haha :D
Härligt!

Här tycker bebis att ligga på magen är trååååkigt! Han somnar, suger på handen/filten eller ligger och knorrar missnöjt. Jag tänker att rätt muskler även tränas när han sitter upp med stöd och får stabilisera sig :angel: Det är roligare om han får ligga på mammas eller pappas bröst/mage och titta upp :D
Det finns väl ingen som inte lärt sig att lyfta sitt eget huvud förr eller senare!
 
Haha :D
Härligt!

Här tycker bebis att ligga på magen är trååååkigt! Han somnar, suger på handen/filten eller ligger och knorrar missnöjt. Jag tänker att rätt muskler även tränas när han sitter upp med stöd och får stabilisera sig :angel: Det är roligare om han får ligga på mammas eller pappas bröst/mage och titta upp :D
Det finns väl ingen som inte lärt sig att lyfta sitt eget huvud förr eller senare!

Det är absolut samma muskler! Storebror var precis sådär. Tipsar om spegeln i inlägget före och också att lägga en ihopvikt handduk eller liten kudde under bröstet så de får hjälp att komma upp lite. Att trycka ner rumpan hjälper också stabiliteten.

Men jag vet inte hur det är med er men jag har inte träffat många 30-åringar som inte klarar att lyfta sitt eget huvud :D
 
6A807622-A2B3-44A9-A1F9-BE94DF95E731.jpeg


Hej från oss! :D
 
Det är absolut samma muskler! Storebror var precis sådär. Tipsar om spegeln i inlägget före och också att lägga en ihopvikt handduk eller liten kudde under bröstet så de får hjälp att komma upp lite. Att trycka ner rumpan hjälper också stabiliteten.

Men jag vet inte hur det är med er men jag har inte träffat många 30-åringar som inte klarar att lyfta sitt eget huvud :D
Babygymmet vi hämtade igår har en sån spegel, så hoppas han ska finna det lite mer underhållande med det. Han älskar babysittern som vi också hämtade, sitta och spana och gunga som han vill fick full poäng:D
Mormor kommer med en begagnad bumbostol idag med, så han ska nog få träning:angel:
 
Igår kväll upplevde jag något väldigt ovanligt! I hela 20 minuter var jag helt ensam :nailbiting::banana::eek:

Har inte hänt på nio veckor nu, jag som gärna är ensam några timmar då och då annars. Sambon tog med både hund och bebis på kvällspromenad så jag kunde duscha utan att lyssna efter bebisskrik. Det gjorde jag iofs ändå av ren vana :angel: men det var skönt att få en liten stund för sig själv.
 
Är sjukt egentligen att man blir lite små orolig/stressad när jämnåriga/yngre bebisar kan massa saker som ens egen ej kan. Blir väldigt förvånad om hon fortfarande ligger mest med näsan rätt i golvet när hon är vuxen :laugh:
. Men blir skönt om hon kanske kan uppskatta magläget mer när hon får upp huvudet, inte minst för mina öron, hon har en rejäl pipa :eek:
Heja heja!

Tips är att byta ut grisen mot en spegel. De brukar gilla att spana in sig själva :D

Får skaffa en spegel, har ingen hemma :)
 
Igår kväll upplevde jag något väldigt ovanligt! I hela 20 minuter var jag helt ensam :nailbiting::banana::eek:

Har inte hänt på nio veckor nu, jag som gärna är ensam några timmar då och då annars. Sambon tog med både hund och bebis på kvällspromenad så jag kunde duscha utan att lyssna efter bebisskrik. Det gjorde jag iofs ändå av ren vana :angel: men det var skönt att få en liten stund för sig själv.

Det är så skönt! Har en halvtimme egentid i badrummet direkt karln kommer hem (veckopendlar). Har aldrig älskat att duscha så mycket :)
 
4 månaderskoll idag, 62 cm och 5850 gram. Ingen stor tjej här inte :p

Jag fortsätter att sova dåligt trots att E sover ca 7 h i sträck. Jag vaknar så fort hon rör sig minsta lilla trots att hon ligger i spjälsängen bredvid vår säng :banghead: Funderar på om hon eventuellt ska flytta till eget rum om några månader. Det känns dock enklare att ha henne i samma rum om hon vill amma eller behöver lite tröst för att somna om under nätterna.
 
Är sjukt egentligen att man blir lite små orolig/stressad när jämnåriga/yngre bebisar kan massa saker som ens egen ej kan. Blir väldigt förvånad om hon fortfarande ligger mest med näsan rätt i golvet när hon är vuxen :laugh:
. Men blir skönt om hon kanske kan uppskatta magläget mer när hon får upp huvudet, inte minst för mina öron, hon har en rejäl pipa :eek:


Får skaffa en spegel, har ingen hemma :)

Visst är det dumt! Men samtidigt så svårt att låta bli.. Med storebror minns jag väldigt tydligt att han inte kunde klonka klossar mot varandra eller klappa händerna, det är någon kontroll de ska kunna det på (8 mån? 10 mån?). Tror att han var typ 1,5 år innan han började klappa händerna. Och det var ju inga konstigheter det heller. Men lättare att säga i efterhand!
 
@Hogstorp Hur går det för er? Hur länge till ska skenorna sitta på?

Idag lyckades jag tajma in bebis förmiddagssömn med ett ridpass i ridhuset :love: Annars har vi inte gjort så mycket idag. Bebis tog en nap och vaknade kl 18 så hon hade lite svårt att komma till ro ikväll. Nu ligger hon i badrummet med torktumlaren på :rofl: Det hade ju varit skönt om det här med läggningen kunde bli lite enklare och att hon kanske kunde sova lite längre pass på natten utan mat. Hon är säkert inne i en fas - bra att ha nåt att skylla på :p
 
4 månaderskoll idag, 62 cm och 5850 gram. Ingen stor tjej här inte :p

Jag fortsätter att sova dåligt trots att E sover ca 7 h i sträck. Jag vaknar så fort hon rör sig minsta lilla trots att hon ligger i spjälsängen bredvid vår säng :banghead: Funderar på om hon eventuellt ska flytta till eget rum om några månader. Det känns dock enklare att ha henne i samma rum om hon vill amma eller behöver lite tröst för att somna om under nätterna.

Längtar tills vår bebis sover så länge i streck! En kompis med en jämnårig bebis har börjat lägga henne i eget rum redan och sover med babymonitor. Funkar jättebra!
 
@Ainon jag var på öppna förskolan första gången nu i veckan och blir också stressad över att höra allt andras bebisar kan. Värsta superbebisarna ju. :laugh:

Agnes är 5 mån och kan inte vända sig från rygg till mage men andra som hade 4 mån bebisar lyckas med det och jag känner såhär :nailbiting:. Hon har vänt sig från mage till rygg men det tror jag mest har varit av misstag/obalans:rofl:

Men det kommer väl, jag borde inte bry mig men det är ju lätt att säga...
 
Var glada så länge era bebisar stannar där ni lägger dom. Ida vänder sig direkt, rullar fast eller kommer fort på att det inte var så roligt på mage men verkar ha glömt hur hon ska rulla tillbaka igen. Idag ramlade hon ner från skötbordet, som tur är står sängen där så hon hamnade i den.
 
Här vänds det inte heller åt något håll, känner ingen vidare panik för det. Kan tänka mig att det är som @turbofling säger så lika bra att njuta medan man vet var man har dem :laugh:

Här har vi haft ännu en tråkig natt. Vet inte riktigt vad felet är men hon vaknar en hel del och gråter lite. Fis på tvären, inte mätt, i don't know. Jobbigt är det iaf :grin:
 
Nu har vi bestämt oss för att ge gröten en chans :) Han har fått ett slick på fingret från min gröt några gånger och igår bestämde jag mig för att göra egen till honom. Åkte runt halva staden i jakt på paltbröd att järnberika med :p Kanske inte är så viktigt nu när han ändå ammas men tyckte det var lika bra.

Testade imorse och han tyckte det var gott! Men han förstod inte alls hur man skulle göra när det väl var i munnen. Såg ut typ; O_o:eek::yuck::wtf: innan han gapade och ville ha mer :rofl: Tror det var max ett kryddmått som stannade kvar av dom tre miniskedarna han fick, känns lagom att börja med! Kör på så några dagar och ser hur magen reagerar :)

Annars har han fått slick på fingret av tomat och vindruva. Han har sugit på en äppleskrutt oxå, allt var mycket populärt! Hoppas på en matglad kille framöver som gillar det mesta, då både jag och sambon älskar mat och äter mycket varierat!
 
Nu har vi bestämt oss för att ge gröten en chans :) Han har fått ett slick på fingret från min gröt några gånger och igår bestämde jag mig för att göra egen till honom. Åkte runt halva staden i jakt på paltbröd att järnberika med :p Kanske inte är så viktigt nu när han ändå ammas men tyckte det var lika bra.

Testade imorse och han tyckte det var gott! Men han förstod inte alls hur man skulle göra när det väl var i munnen. Såg ut typ; O_o:eek::yuck::wtf: innan han gapade och ville ha mer :rofl: Tror det var max ett kryddmått som stannade kvar av dom tre miniskedarna han fick, känns lagom att börja med! Kör på så några dagar och ser hur magen reagerar :)

Annars har han fått slick på fingret av tomat och vindruva. Han har sugit på en äppleskrutt oxå, allt var mycket populärt! Hoppas på en matglad kille framöver som gillar det mesta, då både jag och sambon älskar mat och äter mycket varierat!

Vad roligt! Hur gammal är er pojke? Vi har också gett bebis slick på fingret, hittills är banan godast :)
 
Här vänds det inte heller åt något håll, känner ingen vidare panik för det. Kan tänka mig att det är som @turbofling säger så lika bra att njuta medan man vet var man har dem :laugh:

Här har vi haft ännu en tråkig natt. Vet inte riktigt vad felet är men hon vaknar en hel del och gråter lite. Fis på tvären, inte mätt, i don't know. Jobbigt är det iaf :grin:

Ja visst är det så! Bebistiden går ju superfort som det är så det är ju så dumt att stressa över att det inte går ännu fortare. Men det är ju lätt att säga och svårare att låta bli...
 
@Ainon jag var på öppna förskolan första gången nu i veckan och blir också stressad över att höra allt andras bebisar kan. Värsta superbebisarna ju. :laugh:

Jag ska för första gången till öppna förskolan idag (om jag tar mig ut, har snöat massor och är svårt att ploga med bebis, vill inte ha henne i traktorn). Ser fram emot att höra om allas superbebisar, ibland kan det låta som en tävling nästan när man lyssnar på föräldrar som pratar där tidigast vinner :meh:
 
Jag ska för första gången till öppna förskolan idag (om jag tar mig ut, har snöat massor och är svårt att ploga med bebis, vill inte ha henne i traktorn). Ser fram emot att höra om allas superbebisar, ibland kan det låta som en tävling nästan när man lyssnar på föräldrar som pratar där tidigast vinner :meh:

Det är ju hopplöst det där. Det är roligt att jämföra samtidigt som folk kanske inte reflekterar över att den kanske inte är jätteroligt för den vars bebis är "sist".

Men sett över ett par år brukar det där jämna ut sig. Barnens kusin har varit sen med allt som bebis, satt vid 8 månader, stod när hon var kanske 15 månader, gick vid 18 månader. Nu är hon snart 2 och det har verkligen sagt pang! Hon är inte ett dugg efter motoriskt samtidigt som hon pratar massor osv. Hennes föräldrar har sagt att det var verkligen tur för dem att hon var barn nummer tre, annars hade de nog oroat sig massor.

Sen kan jag ju av egen erfarenhet säga att det är rätt skönt med bebisar som väntar med färdigheter tills de faktiskt behärskar dem, istället för att ge sig ut som små Kamikazepiloter :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 933
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 174
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 047
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 792
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp