Höstföräldrar 2017 del 2

Jag ska till doktor imorgon och är sjukt nervös! Cellprovet vid efterkontrollen visade förändringar, så imorgon blir det konisering :nailbiting:
Jag försöker tänka att det knappast kan vara värre än att föda barn men att resonera med en hjärna som har fobi är inte så givande :meh:
Skulle egentligen gjort det för två veckor sedan men då var sambon bortrest.
Kände att det var dumt att ge sig på det ensam med bebis hemma. Jag som blev sängliggande en halv dag bara efter att ha satt in spiral...
Nästan så jag hoppas bebis kommer skrika så jag har tankarna någon annanstans när de ska greja :grin:

Lycka till idag!
 
@Jordgubblime Jag gjorde en konisering strax innan jag blev gravid och jag tyckte det gick bra. Det jobbigaste var att jag blev så snurrig när jag låg i gynstolen.:D Uppenbarligen vanligt då det är så många nerver som påverkas (känns dock inte!)
 
I förrgår lärde sig S någon sorts helhandsvinkning :p Hon fattar ju inte att hon vinkar såklart men hon ligger och "vinkar" för fullt! Helst på skötbordet och slå handen i kanten typ hela tiden O_o

Haha! Vi försöker lära bebis ”high five”, hon tycker det är helfestligt!

Om några dagar blir hon ett halvår. Vad fasen hände!?
 
Bonnie-Bönan vägrar fortfarande både napp och flaska. O_o

Tur att hon gillar våfflor. :D
 

Bifogade filer

  • D8E0A8E5-787D-4E3F-81F1-E97871334C7A.jpeg
    D8E0A8E5-787D-4E3F-81F1-E97871334C7A.jpeg
    171,3 KB · Visningar: 41
Fina Bonnie! Här vägras det också napp...

Hur går nätterna för er nu? Vill minnas att våra bebisar var ganska lika vad gäller sömn och amning. Även @Imogen s bebis tror jag.

En dålig natt vaknar vi en gång i timmen. En bra natt får jag 3-4 timmars sömn åt gången. Sover med Bonnie och några hundar i dubbelsängen. Sonen och maken får sova någon annanstans...

Ryggen är fortfarande helt paj dessutom :up: Gissar att det är liggamningen som förstör den, men orkar inte offra sömn och amma på annat sätt.
 
Haha! Vi försöker lära bebis ”high five”, hon tycker det är helfestligt!

Om några dagar blir hon ett halvår. Vad fasen hände!?
Ja det går så fort och det händer så mycket med de små!:nailbiting:

Just nu är jag visserligen väldigt glad att vi verkar ha tagit oss ut på andra sidan av fjärde utvecklingssprånget :angel: Men samtidigt vill jag ju inte att det ska gå för fort, för då flyttar han ju snart hemifrån, typ;)
 
En dålig natt vaknar vi en gång i timmen. En bra natt får jag 3-4 timmars sömn åt gången. Sover med Bonnie och några hundar i dubbelsängen. Sonen och maken får sova någon annanstans...

Ryggen är fortfarande helt paj dessutom :up: Gissar att det är liggamningen som förstör den, men orkar inte offra sömn och amma på annat sätt.

Samma här. Hon somnar alltid i egen säng, en på hjul som vi drar fram och tillbaka. Dock vaknar hon nästan alltid efter en timme och måste vaggas om. Eller så får jag gå och lägga mig då, med henne i vår säng, och sen ammas det flitigt hela natten igenom :D

Det är svårt att få henne att somna om på natten på annat sätt än att amma. Ibland välter jag över henne på mage, då händer det att hon somnar om av sig själv.
 
5-månaders vaccinering igår för Ingrid, hon sov sedan 12 (!!!!!!!) timmar i sträck i natt utan uppvak, annars sover hon rätt kasst (enligt mig) fortfarande med uppvak varannan eller var tredje timma i vanliga fall. Vi är i chock! vet att det beror på vaccineringen, men det hade ju inte varit fel om hon kanske förstod att man kan sova längre i sträck utan uppvak i fortsättningen :angel:
6630 gram tung och 60,5 cm lång i går :) :D
mina bröst tyckte dock inte det var så kul med ett sådant långt uppehåll och jag själv kunde inte heller sova ordentligt, var orolig hela tiden över om hon fortfarande andades :crazy::banghead:
hon sover sedan tre nätter tillbaks i eget rum, så skönt! skönt att slippa tassa på tå när vi ska gå och lägga oss!
vi har också börjat på babysim, första gången var förra veckan, hon var så himla duktig!
har aldrig duschat med henne innan och det gick jättebra nu!
 
Här sovs det helt okej tycker jag. Hon är fortfarande kvällspigg, somnar för natten tidigast runt 22. Sen vaknar hon 1-2 gånger under natten. Hon sover i bedside crib bredvid mig, ibland går det att natta om henne där men ibland hamnar hon bredvid mig i vår säng. Hon väcks av storebror någon gång mellan 6:30-7:30.
 
Alfred sover jättebra om nätterna (det har han ju alltid gjort dock.). Lägger mellan 19 och 20 beroende på när han sovit sista vilan på dagen, får natta om efter ca 30min och sedan sover han typ 3-4h/alt tills jag lägger mig. Äter då och sedan 2-3ggr till under natten (beroende på när vi kliver upp). Han sover nästan alltid 12h från det att jag lägger honom. :up:
På dagen blir det 2-3 vilor, oftast sover han dock bara typ 15min då - Kungen av Powernaps liksom - men det räcker tydligen för han är typ världshistoriens gladaste unge! :love:

---

Nu när vi flyttat och allt så är jag väldigt sugen på att försöka komma iväg på typ Öppna förskolan och babysim. Det senare känns dock ohemult dyrt i mina ögon? Här kostar det 1100kr för 7ggr. Är det normalt? :confused: Jag kanske bara är snål? :rofl::angel:

För egen del klurar jag på hösten, ska vara mammaledig/plugga lite osv åtminstone fram tills han är 1år. Förhoppningsvis kan jag dra ut på förskola till januari i allafall, men har för säkerhets skull satt honom i kö till oktober. Känner separationsångesten redan nu! :(:nailbiting::wtf:
 
Nu när vi flyttat och allt så är jag väldigt sugen på att försöka komma iväg på typ Öppna förskolan och babysim. Det senare känns dock ohemult dyrt i mina ögon? Här kostar det 1100kr för 7ggr. Är det normalt? :confused: Jag kanske bara är snål? :rofl::angel:

Snål och snål, lyckligt lottad är du iaf ;) Här kostar det 1795:- för 8 gånger :down:
 
Alfred sover jättebra om nätterna (det har han ju alltid gjort dock.). Lägger mellan 19 och 20 beroende på när han sovit sista vilan på dagen, får natta om efter ca 30min och sedan sover han typ 3-4h/alt tills jag lägger mig. Äter då och sedan 2-3ggr till under natten (beroende på när vi kliver upp). Han sover nästan alltid 12h från det att jag lägger honom. :up:
På dagen blir det 2-3 vilor, oftast sover han dock bara typ 15min då - Kungen av Powernaps liksom - men det räcker tydligen för han är typ världshistoriens gladaste unge! :love:

---

Nu när vi flyttat och allt så är jag väldigt sugen på att försöka komma iväg på typ Öppna förskolan och babysim. Det senare känns dock ohemult dyrt i mina ögon? Här kostar det 1100kr för 7ggr. Är det normalt? :confused: Jag kanske bara är snål? :rofl::angel:

För egen del klurar jag på hösten, ska vara mammaledig/plugga lite osv åtminstone fram tills han är 1år. Förhoppningsvis kan jag dra ut på förskola till januari i allafall, men har för säkerhets skull satt honom i kö till oktober. Känner separationsångesten redan nu! :(:nailbiting::wtf:
Ja det är dyrt här med... Minns inte exakt men över 1000 kr var det iaf för mellan 8-10 ggr (två olika arrangörer).
Jag ville också gå på babysim men de hade kursstart i februari, bebis hade inte fyllt 3 mån ännu och det kändes trist, kallt och förkylningstätt... Så förhoppningsvis till hösten istället:)
 
Bebis har konstant något i munnen just nu är det inte händerna (som han gärna stoppar så långt in att han kräks) så är det en filt, handduk, leksak eller vad annars han kommer åt... Tänder? Ser inget men var i stan på förmiddagen idag så passade på att köpa såna bitringar som går att kyla när vi var i mataffären. Får se vad han tycker om det.
Försökte ge honom en napp istället för hans händer imorse men då tittade han på mig som om jag försökte ge honom råttgift och spottade bara förnärmat ut den igen :angel:
 
Åååååh, känner mig så maktlös. B är med mig i Stockholm och sover på hotell just nu (hon får hänga med när jag är på styrelsemöte) och vi lyckas såklart tajma det här med att storebror får hemsk krupp. Ovanligt hemsk, faktiskt. (Än så länge inte rekordhemsk, men ändå.)

Jag är 25 mil bort.
Jag är liksom ALLTID hemma annars.
 
Åååååh, känner mig så maktlös. B är med mig i Stockholm och sover på hotell just nu (hon får hänga med när jag är på styrelsemöte) och vi lyckas såklart tajma det här med att storebror får hemsk krupp. Ovanligt hemsk, faktiskt. (Än så länge inte rekordhemsk, men ändå.)

Jag är 25 mil bort.
Jag är liksom ALLTID hemma annars.

Vilken dålig tajming, förstår att det känns jobbigt. Har de behövt åka in eller gick det att häva hemma? Hoppas du kunnat sova och att du kan njuta av lite hotellfrukost.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 315
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 637
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 314
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 169
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp