Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mellanmjölk Ungefär vid den tidpunkten tror jag det är extremt vanligt att börja tvivla på att man alls är gravid! Jag var jättenojig under de veckorna, trots att jag kände fosterrörelser ibland. Det är mycket lättare att greppa nu när han rör sig som en galning och magen expanderat påtagligt de senaste veckorna.
Och @Samsas

Ja hemskt är de! Än så länge ligger jag minus på vågen och kläderna sitter nästan bättre än i julas dessutom! Galet!

Tycker mig kännt den lilla någon gång ibland men nu var de länge sen tur de är rul om drygt två veckor!
 
Och @Samsas

Ja hemskt är de! Än så länge ligger jag minus på vågen och kläderna sitter nästan bättre än i julas dessutom! Galet!

Tycker mig kännt den lilla någon gång ibland men nu var de länge sen tur de är rul om drygt två veckor!

Jag är i vecka 21 idag och har fortfarande inte gått upp i vikt. Eller ja, jag gick ner en del i början och det har vänt, har gått upp nåt kilo sen dess men fortfarande ner från ursprungsvikten. Det är ingen fara enligt BM. Dock är min mage riktigt stor redan, så gravidjeans är ett måste :angel:

Känner inte heller bebis så mycket. Vet egentligen inte om jag känner alls. Tror det ibland. Har moderkakan i framvägg så det kan ju ta längre tid att känna sparkar då. Försöker dock försöka vara lugn i att jag faktiskt är gravid för det, men visst är det ju lättare om man känner :)
 
Jag är på slutet av vecka 13 nu och jag tycker faktiskt min mage har ändrat lite form även om jag absolut inte ser gravid ut än. Men jag har alltid haft väldigt platt mage och nu har den definitivt börjat stå ut lite under naveln :) Pallar typ aldrig ha knappen i jeansen knäppta längre och mina tightaste träningstights satt inte bekvämt längre upptäckte jag igår :p
Symtomen är fortsatt ömmande bröst, molvärk och trötthet, men inte alls lika konstant som för några veckor sedan. Blödningen jag hade och de efterföljande rosa flytningarna stannade av i lördags och har inte varit något mer sen dess, hoppas det fortsätter så!
 
Angående syskonvagn så har vi nu, sedan jag (Höstbebis18) skrev det inlägget, hunnit bestämma oss för att det blir en Bugaboo Donkey Duo :) Vi funderade lite mellan en sån eller en Emmaljunga double viking, men kom fram till att det nog kan vara väldigt skönt att kunna göra om vagnen till singelvagn. Vi har en rejäl vagn redan, en Silver Cross Sleepover, som vi är oerhört nöjda med, samt en Easywalker Mosey+ som vi använder mer vid stadskörning och så, också superbra vagn. Vi känner ändå att vi vill ha en syskonvagn då sonen endast kommer vara 15-16 månader när nytillskottet beräknas anlända. Bara lite nervös över priset :nailbiting:
 
Angående syskonvagn så har vi nu, sedan jag (Höstbebis18) skrev det inlägget, hunnit bestämma oss för att det blir en Bugaboo Donkey Duo :) Vi funderade lite mellan en sån eller en Emmaljunga double viking, men kom fram till att det nog kan vara väldigt skönt att kunna göra om vagnen till singelvagn. Vi har en rejäl vagn redan, en Silver Cross Sleepover, som vi är oerhört nöjda med, samt en Easywalker Mosey+ som vi använder mer vid stadskörning och så, också superbra vagn. Vi känner ändå att vi vill ha en syskonvagn då sonen endast kommer vara 15-16 månader när nytillskottet beräknas anlända. Bara lite nervös över priset :nailbiting:
Om man inte vill ha en helt ny så är begagnatmarknaden stor!
Annars så rekommenderar jag att beställa från Holland. Jag hade en begagnad Buffalo som jag sålde och köpte en begagnad donkey duo för i princip samma pengar. Då med garanti kvar!

Däremot så är den dyr helt ny, några tusenlappar billigare från babyplus än i Sverige och garantin gäller likadant oavsett var den är köpt.
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
5/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Trollunge, 29 år, första barnet

Ändrar BF efter kub :)
 
Börjar fundera på vagn och det var ju 12 år sedan jag köpte senast, så har ingen vidare koll. Vill ha en vagn som är relativt rymlig (första barnet var stort och växte som ogräs), tål många långa skogspromenader men ändå inte uppfattas som en pansarvagn i stan. Måste ha vändbar sittdel. Behöver inte bli liten som ihopfälld eller passa in i små hissar. Tror Emmaljunga Super Viking skulle passa oss, men skulle föredra en vagn med mer färg! Allra helst lila eller röd. Är mina krav omöjliga att kombinera tro :laugh:?
 
Nu är jag åter från de odöda efter två månader som lamslagen av hyperemesis. Kan äntligen stå upp i mer än två minuter och är klar med sjukhus ;)

Vi gjorde KUB med bra resultat för ett par veckor sedan, och jag har känt något enstaka fladder.

Det roligaste är att min kära syster också väntar barn, hon ligger ca 4 veckor efter mig :love: . Det gör mig än mer taggad på det hela!
 
Får väl ta och ansluta mig här efter många års bortavaro från Buke.
Gravid i vecka 13+5, har mått riktigt bra fram till ca 1.5 vecka sedan då jag haft blödningar. Barnmorskan bad mig avvakta, men efter 3:e gången fick jag komma in och göra VUL. Var helt inställd på missfall, men hjärtat pickade på och jag fick en bild med hem. Så skönt :)

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
5/11 Olina, 33 år, andra barnet
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Trollunge, 29 år, första barnet
 
Får väl ta och ansluta mig här efter många års bortavaro från Buke.
Gravid i vecka 13+5, har mått riktigt bra fram till ca 1.5 vecka sedan då jag haft blödningar. Barnmorskan bad mig avvakta, men efter 3:e gången fick jag komma in och göra VUL. Var helt inställd på missfall, men hjärtat pickade på och jag fick en bild med hem. Så skönt :)

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
5/11 Olina, 33 år, andra barnet
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Trollunge, 29 år, första barnet
Välkommen :)
 
Längtar efter att gravidtröttheten ska ge med sej, känns som jag skulle kunna sova ståendeO_o Va likadant 2 första graviditeterna fram till v19-20 nånstans.
Har börjat känna bebisen när jag ligger och kopplar av. Jag kände Filippa v16-17 och Sammy v15 så jag är inte förvånad att jag känner redan nu i v14, har moderkakan i bakvägg och då känner man oftast tidigt. Mysigt och fortfarande lite overkligt:heart
 
Längtar efter att gravidtröttheten ska ge med sej, känns som jag skulle kunna sova ståendeO_o Va likadant 2 första graviditeterna fram till v19-20 nånstans.
Har börjat känna bebisen när jag ligger och kopplar av. Jag kände Filippa v16-17 och Sammy v15 så jag är inte förvånad att jag känner redan nu i v14, har moderkakan i bakvägg och då känner man oftast tidigt. Mysigt och fortfarande lite overkligt:heart
Längtar också att tröttheten ska försvinna, tyckte inte det var lika jobbigt i början av denna mot förra graviditeten men nu ett tag har det varit riktigt jobbigt....

Plus att fogarna gör sig till känna när jag rör mig mycket, har varit ute och mockat i hagen hela helgen och det känns på kvällarna :down::meh:
 
Jobbigt för er som är trötta!
Vecka 18 här nu och jag är faktiskt pigg och välmående :)
Kräks ett par gånger varje morgon men utöver det så mår jag bra så himla skönt!!


Börjar oroa mig för värmen och graviditeten i sommar dock men förhoppningsvis går det ju bra!
 
Får väl ta och ansluta mig här efter många års bortavaro från Buke.
Gravid i vecka 13+5, har mått riktigt bra fram till ca 1.5 vecka sedan då jag haft blödningar. Barnmorskan bad mig avvakta, men efter 3:e gången fick jag komma in och göra VUL. Var helt inställd på missfall, men hjärtat pickade på och jag fick en bild med hem. Så skönt :)

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
5/11 Olina, 33 år, andra barnet
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Trollunge, 29 år, första barnet

Välkommen! Vad läskigt med blödningarna men vad skönt att ultraljudet var bra :love: Jag har ju också haft en liten blödning för ett par veckor sedan och blev superorolig såklart men det var bara en liten blödning och några dagar med lite rosa flytningar och sen inget mer så hoppas allt är ok :)
 
Längtar efter att gravidtröttheten ska ge med sej, känns som jag skulle kunna sova ståendeO_o Va likadant 2 första graviditeterna fram till v19-20 nånstans.
Har börjat känna bebisen när jag ligger och kopplar av. Jag kände Filippa v16-17 och Sammy v15 så jag är inte förvånad att jag känner redan nu i v14, har moderkakan i bakvägg och då känner man oftast tidigt. Mysigt och fortfarande lite overkligt:heart

Åh vad mysigt med rörelserna! Jag känner ingenting och ser inte gravid ut så känns fortfarande ganska overkligt alltihop :p Längtar helt klart efter att känna rörelser men känns som det dröjer ett tag till, är också i v 14..
Hoppas du blir piggare snart!
 
Jag har generellt bra dagar nu med ganska mycket energi så det känns skönt! I lördags mådde jag dock riktigt kasst med huvudvärk heeela dagen och ganska mycket illamående och trötthet. Trodde såklart att jag skulle behöva lida av huvudvärk resten av graviditeten typ, rimligt.. :p Men det gick över och söndag, måndag har jag mått bra igen :up:
Var dock hos sömmerska idag och provade min brudklänning som jag såklart växt ur :cautious::p Gifter mig nästa lördag så nu får de sy om den (igen haha). Håll tummarna att det blir bra ändå :nailbiting:
 
Åh vad mysigt med rörelserna! Jag känner ingenting och ser inte gravid ut så känns fortfarande ganska overkligt alltihop :p Längtar helt klart efter att känna rörelser men känns som det dröjer ett tag till, är också i v 14..
Hoppas du blir piggare snart!
Ja, det är supermysigt att känna lite fladder:love: Det syns inte jättemycket ännu, i alla fall inte om jag inte har tighta kläder på mej.
 
Vecka 23 och jag är så otroligt glad över att jag får må såhär bra :love:! Kan fortfarande springa milpass och gör det några gånger i veckan, jag tycker magen är väldigt fin och jag känner inte av smärta någonstans. Visst hade det varit trevligt att kunna andas på nätterna också, men en kan inte få allt :angel:. 25 grader varmt här i dag och det är lika bra att njuta av sommarvärmen - vet ju att man som höggravid tenderar att njuta lite mindre av den...
 
Alltså dessa foglossningar! :wtf: Blir tokig. Brukar ändå få det att fungera, men är själv med sonen just nu och i ytterligare nån vecka framåt då sambon jobbar på annan ort. Sonen är som sagt bara 11 månader och går inte ännu (även om han kämpar för att lära sig) så det blir mycket bärande. Natten har varit minst sagt jobbig, behövde verkligen vända mig i sängen, men det var lättare sagt än gjort.. Till slut, efter typ 15 minuter lyckades jag, med lite kvävda skrik emellanåt. Sonen vaknade inte som tur var. Alltid något..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 341
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 005
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 989
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 127
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp