Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu orkar inte jag heller logga in med två olika användarnamn, så nu blir det mitt "riktiga" i denna tråden också :D Vi är ändå rätt så öppna med graviditeten nu. Det är alltså jag som är Höstbebis18.

Var på kontroll hos BM igår, allt såg bra ut och hörde fina hjärtslag :heart

@Lilies, jag hade flera blödningar under min första graviditet och det var ingen fara. Var inne på kontroll typ en av gångerna, men det kunde inte konstateras varför jag blödde. Förmodligen bara för att slemhinnorna ju är känsligare som gravid. Den graviditeten resulterade i en frisk och härlig pojke som snart blir 11 månader, så det kan gå bra :) Förstår din oro dock, jag mådde jättedåligt när jag blödde. Kanske kan du få komma in på kontroll om du är fortsatt orolig?

@Okeydokey, fy vilken okänslig kommentar av din kollega! Förmodligen menade han ju inget illa, men det är riktigt klumpigt sagt oavsett. Man tycker att folk borde tänka sig för innan, men det verkar som många anser att graviditet innebär att man får kommentera någons kropp hur som helst. Eller röra vid den. Jag har en kompis som jag träffar ganska ofta och hon kommenterar varje gång hur stor jag blivit, först brydde jag mig inte men nu när jag själv börjar känna att jag är väldigt stor nu jämfört med sist börjar det kännas lite jobbigt. Jag vill ha min kropp ifred.
 
Råkat ut för min första mindre trevliga gravidkommentar... Från en kollega dessutom, en man i min egen ålder. "Vad fin du är, men du måste ha gått upp en hel del redan va?" slängde han ur sig när vi satt själva i fikarummet. Seriöst, jag var nära att sparka honom i skrevet :mad:. Dels har jag gått upp 3,5 kg, vilket ju knappast kan räknas som en extrem viktuppgång i vecka 21, men vad i hela helskotta har han med min vikt att göra öht? "Du, det där var ingen särskild trevlig sak att säga", sa jag varpå han försvarade sig med att jag ju är så väldigt smal i vanliga fall att det bara är klädsamt. Trött efter en natt med dålig sömn började jag pinsamt nog att gråta i stället för att ta en vettig diskussion och kollegan blev förstås alldeles förskräckt och bad om ursäkt. Känner mig fortfarande illa påverkad och till min egen fasa börjar jag själv fundera på om jag inte ser tjock ut och liknande idiotiska tankar. Argh... jag är annars inte alls känslig för kommentarer och har inte något emot om någon vill ta på magen eller fråga om det mesta som rör graviditeten, men nog fan var det där långt över gränsen för vad man säger?
Visst var det helt klart över gränsen! Men många (killar spec) tycker det är okej att ständigt kommentera tjejers utseende, i synnerhet när man är gravid! :rage: Jag fick en mindre trevlig kommentar från en manlig kollega häromdagen ” Oj vad stor du blivit! På bara ett par veckor! Ser ju ut som det snart är dags! Och vilka stora bröst du har fått!”
Alltså jag blev typ helt stum :crazy: såhär i efterhand ångrar jag att jag inte fräste ifrån mer än jag gjorde. Som gravid blir man synad som aldrig förr....
 
Ja, tänk att folk får för sig att det är ok att kommentera någons vikt bara för att man är gravid O_o! Nu har jag iaf kommit över det hela och ligger i stället vaken och fascineras över att tre hekto bebis kan åstadkomma sådana rörelser att magen böljar fram och tillbaka :D. Lillebror är verkligen a wild one, flera timmar om dagen knökar han runt därinne så att det känns som om han tänker bryta sig ut. Hur kommer det då inte kännas i typ vecka 35 :eek:? Vecka 22 i morgon för övrigt, härligt med veckobyte, känns som om denna vecka varit en månad lång...
 
Nu orkar inte jag heller logga in med två olika användarnamn, så nu blir det mitt "riktiga" i denna tråden också :D Vi är ändå rätt så öppna med graviditeten nu. Det är alltså jag som är Höstbebis18.

Var på kontroll hos BM igår, allt såg bra ut och hörde fina hjärtslag :heart

@Lilies, jag hade flera blödningar under min första graviditet och det var ingen fara. Var inne på kontroll typ en av gångerna, men det kunde inte konstateras varför jag blödde. Förmodligen bara för att slemhinnorna ju är känsligare som gravid. Den graviditeten resulterade i en frisk och härlig pojke som snart blir 11 månader, så det kan gå bra :) Förstår din oro dock, jag mådde jättedåligt när jag blödde. Kanske kan du få komma in på kontroll om du är fortsatt orolig?

Vad härligt med kontrollen :heart

Tack för ditt svar :) Ja fortsätter det kommer jag ringa till bm igen på måndag och fråga om jag borde kolla upp det! Hade lite rosa flytningar igår på förmiddagen också men ingenting em/kväll/natt, får se hur det går idag.. Jag växlar typ mellan att tänka att allt säkert är ok och det är ingen fara till enstaka katastroftankar :p
 
Visst var det helt klart över gränsen! Men många (killar spec) tycker det är okej att ständigt kommentera tjejers utseende, i synnerhet när man är gravid! :rage: Jag fick en mindre trevlig kommentar från en manlig kollega häromdagen ” Oj vad stor du blivit! På bara ett par veckor! Ser ju ut som det snart är dags! Och vilka stora bröst du har fått!”
Alltså jag blev typ helt stum :crazy: såhär i efterhand ångrar jag att jag inte fräste ifrån mer än jag gjorde. Som gravid blir man synad som aldrig förr....

Men alltså.. det där hade jag tagit upp med chefen/HR. Det kan aldrig vara OK att kommentera storleken på kollegors bröst, gravid eller inte! Jisses alltså!

Jag hör till sommartråden och blir galen när folk ska skoja om hur tjock mage jag fått. Det finns så många respektfulla sätt att kommentera graviditeten om man nu måste det.. förstår inte varför vuxna människor inte kan bete sig bara för att en person är gravid.. Ingen skulle ju oja högt om en kollega gått upp i vikt utan att vara gravid. Morr.
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Lilies, 29 år, första barnet

Medan jag kommer ihåg det så ändrar jag mitt namn i listan :)
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Trollunge, 29 år, första barnet


Vi är också öppna med graviditeten nu så byter användarnamn till mitt vanliga Lilies=Trollunge :) Typ bara aktiv i träningstråden förutom denna men det har varit dålig fart på mig där på sistone :p
 
September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Omega, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Trollunge, 29 år, första barnet


Vi är också öppna med graviditeten nu så byter användarnamn till mitt vanliga Lilies=Trollunge :) Typ bara aktiv i träningstråden förutom denna men det har varit dålig fart på mig där på sistone :p

Men grattis! Vad kul! :)
 
Jag skriver lite men läser allt ni skriver, det är så spännande att följa er.
Vecka 22 imorgon. Känns som att jag varit gravid i evigheternas evighet. Om den här graviditeten är någorlunda lik min förra borde det komma några veckor med lite mindre illamående och kräkningar, jag hoppas på det. Vecka 21 var inte ens i närheten av lugn på den fronten utan jag har mått tjyvens.

Har köpt på mig gravidkläder nu också, känner mig liten jämfört med sist men byxorna har börjat glida ner under magen och skava så det är nog snart tid för skifte.
 
Visst var det helt klart över gränsen! Men många (killar spec) tycker det är okej att ständigt kommentera tjejers utseende, i synnerhet när man är gravid! :rage: Jag fick en mindre trevlig kommentar från en manlig kollega häromdagen ” Oj vad stor du blivit! På bara ett par veckor! Ser ju ut som det snart är dags! Och vilka stora bröst du har fått!”
Alltså jag blev typ helt stum :crazy: såhär i efterhand ångrar jag att jag inte fräste ifrån mer än jag gjorde. Som gravid blir man synad som aldrig förr....

Alltså läste detta inlägget igen och den där kommentaren är ju totalt gränslös! hade som någon annan skrev tagit upp med chefen om någon sa så till mig, gravid eller ej är ju den kommentaren totalt oacceptabel :eek:
Ofta är det ju dock svårt att svara som man skulle vilja när man hamnar i situationen, ofta blir man ju bara helt ställd och så kommer man på långt senare alla bra grejer man kunde svarat... :p

Jag skriver lite men läser allt ni skriver, det är så spännande att följa er.
Vecka 22 imorgon. Känns som att jag varit gravid i evigheternas evighet. Om den här graviditeten är någorlunda lik min förra borde det komma några veckor med lite mindre illamående och kräkningar, jag hoppas på det. Vecka 21 var inte ens i närheten av lugn på den fronten utan jag har mått tjyvens.

Har köpt på mig gravidkläder nu också, känner mig liten jämfört med sist men byxorna har börjat glida ner under magen och skava så det är nog snart tid för skifte.

Håller tummarna att du får lite lugnare veckor snart, det låter inte kul det där.. Men du hade likadant med din förra graviditet alltså? :(
 
Jag skriver lite men läser allt ni skriver, det är så spännande att följa er.
Vecka 22 imorgon. Känns som att jag varit gravid i evigheternas evighet. Om den här graviditeten är någorlunda lik min förra borde det komma några veckor med lite mindre illamående och kräkningar, jag hoppas på det. Vecka 21 var inte ens i närheten av lugn på den fronten utan jag har mått tjyvens.

Har köpt på mig gravidkläder nu också, känner mig liten jämfört med sist men byxorna har börjat glida ner under magen och skava så det är nog snart tid för skifte.
Fy vs jobbigt du har de! Kräks du hela dagarna?
 
@Samsas Jag förstår verkligen att det känns som om du varit gravid i en evighet om du fortfarande mår så illa :crazy:. All sympati till dig, verkligen! Vi har ju gått lika långt och trots att jag inte nått illa på fler veckor hade jag inte haft ngt emot att spola fram tiden tio veckor.
 
@Trollunge @Mellanmjölk @Okeydokey

Tack för er sympati! Jag hade det något bättre med illamåendet förra graviditeten men ungefär samma läge med kräkningar. Jag mår mer illa nu, förra gången var det mer att jag bara inte kunde behålla all mat. Jag skulle tro att jag totalt varit kräkfri tre dagar sedan vecka åtta. Ett tag kom nästan allt jag åt upp men nu håller det sig på 1-3 ggr om dagen, framförallt frukosten är svår att behålla. Men nu hoppas jag som sagt på lite lugn på den fronten i några veckor.
 
Angående kläder så har jag aldrig brytt mig om vilka färger och liknande som lillis får ha, tycker i ärlighetens namn att det är så himla löjligt att förknippa en färg med ett kön. Jag tänker som så att barnet får ha det jag tycker om så länge hen är för liten för att ha en åsikt själv, och jag har väldigt varierande smak. Här hemma har det blivit mycket med hästmotiv dock.. :angel: Kommer nog köra exakt samma princip med nytillskottet. Nu har vi redan massor med kläder, så jag kommer nog inte köpa mycket nytt oavsett kön. Vagn som vi är supernöjda med har vi också, men vi kommer väl behöva en syskonvagn, så det blir till att läsa på om det. Någon som har några tips?

Osäker på om vi kommer att ta reda på kön denna gång, gjorde inte det sist, såg personligen ingen mening med det alls, men måste erkänna att jag känner mig lite nyfiken denna gång av någon anledning :D Sambon kommer nog inte att vilja veta i alla fall, så kanske blir det så igen.

Svårt med syskonvagn! Tror vi kommit fram till att försöka klara oss på en vagn... vi får väll se! Har även funderingar på att byta ut vår liggvagn men till vad?
 
Vaknade idag med en oroskänsla är jag verkligen gravid? Känner ingenting mer än att jag kräks ett par gånger på morgonen men de är allt! Från att för två veckor sen känt mig väldigt gravid! Vecka 17 nu...
 
@Höstbebis18 Vi köpte en Bugaboo donkey, dyr men för oss var det värt att kunna ha en vagn till alla tillfällen och inte behöva byta fram och tillbaka. Den har bra andrahandsvärde också så bara vi är rädda om vagnen kommer den inte ha varit så dyr i efterhand. Annars gillar jag Emmaljungas double viking, där barnen sitter i bredd. Väldigt lättkörd.

@Mellanmjölk Usch vilken jobbig känsla. Men jag tror nog du kan ta de där kräkningarna som ett bra tecken på att du är gravid och så hoppas jag att hjärnan hänger på och känner sig gravid snart igen.
 
@Mellanmjölk Ungefär vid den tidpunkten tror jag det är extremt vanligt att börja tvivla på att man alls är gravid! Jag var jättenojig under de veckorna, trots att jag kände fosterrörelser ibland. Det är mycket lättare att greppa nu när han rör sig som en galning och magen expanderat påtagligt de senaste veckorna.
 
Imorgon är det dags för kub-test, ska bli skönt när det är gjort. Tycker det är lite nervöst med tanke på vad som man kan få reda på om det inte vill sej väl, med båda första barnen fick vi lägsta risk 1:20000 så jag hoppas ju på samma siffror denna gången även fast jag är lite ”äldre” mamma.

Köpte en begagnad doppler i veckan så idag lyssnade jag på hjärtljuden:love: Helt underbart att höra dom snabba slagen! Jag önskar att jag köpt en när jag väntade Sammy eftersom det va så stressande för mej, men nu hittade jag en på köp och sälj på fb så då slog jag till. Lär väl inte använda den så ofta men när stressen slår till är det skönt att kunna ta fram den och lugna nerverna lite.
 
Angående kläder så har jag aldrig brytt mig om vilka färger och liknande som lillis får ha, tycker i ärlighetens namn att det är så himla löjligt att förknippa en färg med ett kön. Jag tänker som så att barnet får ha det jag tycker om så länge hen är för liten för att ha en åsikt själv, och jag har väldigt varierande smak. Här hemma har det blivit mycket med hästmotiv dock.. :angel: Kommer nog köra exakt samma princip med nytillskottet. Nu har vi redan massor med kläder, så jag kommer nog inte köpa mycket nytt oavsett kön. Vagn som vi är supernöjda med har vi också, men vi kommer väl behöva en syskonvagn, så det blir till att läsa på om det. Någon som har några tips?

Osäker på om vi kommer att ta reda på kön denna gång, gjorde inte det sist, såg personligen ingen mening med det alls, men måste erkänna att jag känner mig lite nyfiken denna gång av någon anledning :D Sambon kommer nog inte att vilja veta i alla fall, så kanske blir det så igen.
Vi kommer inte köpa syskonvagn, har 2 rejäla vagnar (en Emmaljunga super viking och en Mountain buggy terrain) plus en ”bilvagn” så vi kommer köra varsin istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 341
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 987
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 973
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 123
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp