Höstmammor 2010

H

Hoppas

Än så länge är vi väl inte så många som kan vara med här, men jag hoppas på fler.

Hösten för mig börjar i september och sen i december börjar vintern. Men självklart får alla vara med även om ni inte har bf i september, oktober eller november.
 
Sv: Höstmammor 2010

BF-lista

September

4/10 - Hoppas, andra barnet

Oktober

November
 
Sv: Höstmammor 2010

Oj vad tiden går, redan en ny hösttråd!
Grattis till alla blivande höstmammor 2010! :idea:

/mvh en Höstmamma 2009
 
Sv: Höstmammor 2010

BF-lista

September

Oktober

4/10 - Hoppas, andra barnet

November
 
Sv: Höstmammor 2010

Puttar upp den här lite, har sett att det finns ngr fler som väntar bebis till hösten, vill ni vara med här?

Jag känner mig inte speciellt gravid, om jag känner efter riktigt noga kan jag känna lite molvärk i magen och lite illamående ibland. Men mitt humör är väldigt skiftande, igår var jag på bra humör hela dagen men som ett ilsket bi på kvällen.

På tisdag ska jag till mödravården för första gången, ska bli spännande. Är ett nytt ställe sen förra graviditeten så vi får se om det är ett bra ställe. Hoppas få göra ett VUL då annars blir det ngt veckor senare.
 
Sv: Höstmammor 2010

Jag känner mej konstig emellanåt. Mår illa men har inte spytt nått för att nästa sekund vara jätte hungrig. Mår lätt illa av att se mat på tv, kolla på fel hylla i affären osv. Ganska jobbigt.
Jag är trött och kan om jag böjer mej fram få upp maten i halsen.
Jag har fortfarande den där mensvärken lite mer sällan men lite värre när den väl kommer.

Jag mår nog inte så dåligt som man kan göra men ändå så tycker jag att det är jobbigt att kännas sej "sjuk".

Brösten gör inte jätte ont men är ömma om man tex ligger på mage och har nog oxå blivit lite större.

Finns det fler där ute som ska ha barn i höst så skriv in er här oxå:)
 
Sv: Höstmammor 2010

*kl*

Skriver i tråden då jag önskar att bli en höstmamma.. ;) Första mensen efter skrapningen kom igång igår så nu hoppas vi att det tar sig på första försöket, så det blir en höstbebis!
 
Sv: Höstmammor 2010

Idag har jag varit på ultraljud, tyvärr kunde han inte se något hjärta slå. Men han sa också att jag är precis på gränsen till att hjärtat skulle slå (v. 6+0). Allt såg bra ut och såg ut som det skulle i den här veckan. Bebisen är 4 mm stor :love:


Ska tillbaka på måndag igen och då ska hjärtat slå.
 
Sv: Höstmammor 2010

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober

4/10 - Hoppas, andra barnet

November
 
Sv: Höstmammor 2010

Jag var på ultraljud i dag och är enligt vad de mätte i v 9+5 (jag själv hade räknat ut 9+3 så det stämde ju ganska bra). Känns skönt att gå in i v 11 på torsdag, då är det inte långt kvar av de första tolv veckorna!

Bebisen såg ut att må finfint. Hjärtat slog som det skulle, och h*n viftade lite på armar och ben. Jättemysigt att se, nu kan jag äntligen börja tro på det här!

Jag spyr som en gris för det mesta, trots att jag knaprar maxdos av lergigan comp. Idag provade jag att rida och jag blev alldeles svimfärdig efteråt och spydde hela eftermiddagen...kul! I morgon ska jag prova att rida kvällstid istället.

Jag hoppas verkligen att det här jäkla illamåendet släpper snart. Jag längtar sååå efter att kunna avnjuta en härlig frukost och en god middag utan att behöva springa till toan hela tiden, att vara sugen på något och faktiskt tycka att något smakar bra... det hade varit skönt!

//julia
 
Sv: Höstmammor 2010

Vad jobbigt att må så illa, hoppas det blir bättre snart.

Skönt att allt ser bra ut med den lilla.
 
Sv: Höstmammor 2010

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober

4/10 - Hoppas, andra barnet

November


Datumet stämmer inte alls. Var på mvc i tisdags och pga min oro för tvillingar så kollade vi med ultraljud och då såg hon bara fostersäcken men inga hjärtljud så hon flyttade tillbaka mig en vecka. Har inte orkat räkna ut nytt datum. Vi ska kolla igen om 2 veckor.

(Jag är lite orolig över att det inte är nåt hjärta då heller men jag försöker att inte tänka på det)
Jag mår jättebra iaf. känner inte av nåt annat än att bröstvårtorna är lite ömtåliga och jag mår lite illa om jag står framåtlutat för länge. :p
 
Sv: Höstmammor 2010

Fy vad jobbigt att behöva spy så mycket.

*delvis knapplån*
Jag själv mår nog som värst hittills nu. Jag spyr inte men mår illa, tvingar mej att äta lite och vips så mår man bättre i ca 30-60 min för att helt plötsligt bli vrålhungrig rakt upp och ner, så där illamåendehungrig.
Jag är trött som om jag vore sjuk eller nått, kan man sakna någon vitamin eller likande? vet ju att man blir trött om man saknar tex järn. Kanske ska man köpa vitaminerna för gravida på apoteket.
Har märkt att jag mår bättre när jag vaknar på morgonen om jag äter ca 4 vindruvor och dricker lite vatten på natten när man ändå går upp för att kissa.
Man drar sej för att åka till stallet pga tröttheten men när man väl är där så glömms allt det som är jobbigt bort lite grann så det är tur man har hästen som måste tas om hand och motioneras varje dag då det ändå gör så man känner sej vanlig några timmar/dag.

Så som jag mår nu förstår inte jag hur man kan vara så dum att man skaffar syskon till sitt första barn, men det måste ju vara värt det då dom flesta har fler än ett barn. Får väl se om man förstår själv när ens egen kommer.
 
Sv: Höstmammor 2010

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober

4/10 - Hoppas, andra barnet

November


(tre st på rad här som kommer att få nästan samtidigt! hihi:D)
 
Sv: Höstmammor 2010

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/8 Lilo Wonder - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober

4/10 - Hoppas, andra barnet

November

Känner mig inte lika gravid som sist men kanske kände jag efter extremt mycket då? Det var ju sååå spännande alltihop och jag läste allt jag kom över... Nu går jag mest o myser och tiden går mycket fortare denna gången. Går in i v 10 imorgon, ska bli skönt när man äntligen passerat V 12. Var hos BM idag på inskrivning och fick tid för KUB+Nupp redan i V 12 p gr av att jag var så säker på när bäbisen är tillverkad. Julafton minsann;) kanske ska hen heta Julia eller Julius ??!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
297
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
473
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 242
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp