Bukefalos 28 år!

Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

I vilken vecka brukar man vanligast kunna se hjärtat?

Jag gjorde ett ultraljud igår, det var på gränsen för att hjärtat skulle slå (gick in i v.7 igår). Han såg inte hjärtat då men vi ska tillbaka på måndag och då ska hjärtat slå.
 
Sv: Höstmammor 2010

Det är väldigt vanligt att man blir kanontrött i början, mitt gick över runt v 12-14 tror jag. Däremot är vitaminer bra, du ska särskilt se till att få i dig folsyra, men det kanske du vet? Jag äter Apotekets kvinna för att få i mig det mesta jag behöver.
 
Sv: Höstmammor 2010

Jo folsyra får jag i mej genom en tablett med bara folsyra, det rekomenderade intaget.
Några veckor innan vi visste att jag var gravid så köpte jag folsyra i förebyggande syfte eftersom att man helst ska ha ätit det en tid innan man blir gravid, sambon fick oxå äta det.

Ska försöka hinna till apoteket imorrn och kolla på vitaminerna.

Idag så har jag känt mej som en vanlig människa nästan hela dagen trots att jag åkte till jobbet kl 5:40, förutom att jag måste äta hela tiden för att må bra i magen, äter mat 2 ggr/dag vilket jag inte gjort förr. Började för någon dag sen dricka välling som är rik på järn men jag vet inte om det kan ha någon effekt på så kort tid....
 
Sv: Höstmammor 2010

Såg ni något foster?

Ska också på VUL nästa vecka. Är sjukt nervös och har inte så stora förhoppningar om att det ser bra ut tyvärr :cry:
 
Sv: Höstmammor 2010

Läkaren sa att han trodde att han såg det, men var inte helt säker. Fostersäck och sånt såg han iaf.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Höstmammor 2010

Idag har vi sett ett litet hjärta slå :laugh:
Det första vi mötes av utanför dörren var ett par som stog och höll om varandra och tjejen grät. Dom hade nog fått ett tråkigt besked :(
Var väldigt nervös, läkaren drog inte ut på tiden iallafall och jag fick sätta mig i gynstolen direkt. Direkt sa han att hjärtat slog så fint :)

Nu är väl chanserna stora att det ska gå bra?

Senaste dagarna har jag börjat känna mig mer gravid också. Lite lätt illamående och jätteömma bröstvårtor.
När jag äter tar det plötsligt tvärstopp och jag kan inte äta en tugga till, i vanliga fall brukar man ju kunna äta några tuggor till om det är väldigt gott men det går inte alls nu.
 
Sv: Höstmammor 2010

Gratulerar!
Vad jag har förstått så ska risken för missfall vara betydligt mindre om man har sett ett hjärta slå. Försök njuta av att du är gravid nu :)
 
Sv: Höstmammor 2010

BF-lista

September
8/9 - Freyja_bus, andra barnet
ca 10/9 Lilo Wonder - andra barnet
24/9 - Suddis - första barnet
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet

Oktober
4/10 - Hoppas, andra barnet

November
6/11 Emoyeni, första barnet

Vågar mig på att joina listan. Vissa dagar känns det upp andra ner. Har inte riktigt förstått att det faktiskt växer någonting i min mage och inte hjälper det att sambon inte är med på noterna helt och fullt heller.
Går omkring och oroar mig för missfall, har ont nästan hela tiden i vänster sida av mage/äggstocksområde/ljumske. Har inte ringt för inskrivning ännu, det känns inte som nån ide om man ändå får missfall om ett tag. Törs inte riktigt slappna av ännu, men hoppas självklart på att allt ska gå vägen! :love:
 
Sv: Höstmammor 2010

Välkommen, roligt med en till i tråden :)

Imorgon går jag in i v.11, tiden har gått jättefort.
Vi har börjat berätta för släkt och vänner nu så snart avslöjar jag nog mitt riktiga användarnamn.
 
Sv: Höstmammor 2010

Shit vad fort tiden går, en massa nya höstmammor ju :p.
Lycka till allihopa!

Hoppas: Tror jag vet vem du är, ska bli kul att se om jag hade rätt när du outar dig ;).
 
Sv: Höstmammor 2010

Det är nog inte så svårt att gissa, men det gör inte så mkt eftersom ingen kan vara helt säker. Jag är egentligen inte rädd för att berätta tidigt, men det känns som dom närmaste ska få veta först :)
 
Sv: Höstmammor 2010

Nu har jag tagit mod till mig och ringt BM. Tänkte att jag var väl fånig som gick omkring och väntade missfall, det är väl barn man väntar om något. :o

Hon sa att hon ville att jag skulle komma in på ett hälsosamtal innan det bokades tid för inskrivning. Är det vanligt? Vad gör man då? Hon sa att dom gjorde så i denna kommunen för att inte tiden för inskrivningen skulle bli så lång samt för att man tidigt i graviditeten får reda på vad som är lämpligt och olämpligt att äta och dricka. Det lät ju sunt, hade bara inte hört talas om det innan. Hur går det till för er övriga? Är ju helt rookie på det här och tar gärna del av erfarenheter!
 
Sv: Höstmammor 2010

Jag tror att det är ett vanligt förfarande. Jag var också på ett hälsosamtal innan inskrivningen och fick då en massa info, bla om kost. Jag tror att de gör så dels för att få ut den viktigaste informationen så fort som möjligt, men också för att man som gravid ska känna att det "händer" något.
 
Sv: Höstmammor 2010

Jag har en känsla om vem du är, ofta har jag rätt, ibland fel:D
Blir spännande!
 
Sv: Höstmammor 2010

+ Nisse + andra

Om ni vill får ni gärna skriva vem ni tror att jag är. Roligt att höra gissningar :)
Vi berättar nog för dom sista vi har kvar idag så då avslöjar jag mig nog i kväll eller imorgon.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
367
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
500
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 453
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp